Kako da popunim i predam Poresku prijavu PPDG-1R?

Registrovali ste svoju agenciju u APR-u, izradili pečat, overili OP obrazac i otvorili račun u banci. Ostaje još da predate čuvenu Poresku prijavu PPDG-1R kako biste završili čitav proces registracije.

Od 01.01.2018. ove prijave se vrše isključivo elektronskim putem, tako da recite zbogom papirima i šetanju do Poreske uprave.

Pre nego što pređemo na samo popunjavanje Prijave, naglasila bih da je krajnji rok za njeno podnošenje 15 dana od datuma registracije agencije u APR-u. Ako prekoračite ovaj rok, Poreska uprava ima pravo da odbije vaš zahtev za paušalno oporezivanje.

Preduslov za podnošenje Prijave je posedovanje elektronskog potpisa i instalacija aplikacije ePorezi. Putem ove aplikacije ćete podnositi sve prijave vezane za vašu agenciju i pomoću nje možete proveravati svoje uplate poreza i doprinosa.

Ukoliko nemate elektronski potpis, možete PEP obrascem ovlastiti nekoga za podnošenje Prijave. Pišite nam na office@pausal.rs ako želite da ovlastite Pausal tim.

Imate sve što vam je potrebno za podnošenje prijave i prijavili ste se na aplikaciju ePorezi? Hajde da počnemo!

 

Prvo što ćete moći da vidite kada uđete na svoj nalog je spisak različitih prijava. Izaberite prijavu PPDG-1R.

Obratite pažnju pri izboru prijave, s obzirom da postoji i PPDG-1S koja se odnosi na preduzetnike knjigaše.

Zatim izaberite tekstualni unos.

 

Sada možemo početi sa unosom podataka o prijavi:

1.1 Vrsta prijave – birate 1, osim ukoliko kasnite sa prijavom i tada birate broj 3.

1.1a Osnov za prijavu – birate broj 2 – početak obavljanja delatnosti. Odabraćete drugi broj ukoliko se prijava odnosi na neki drugi zahtev, npr. prekid obavljanja delatnosti.

1.1b Vrsta poreske obaveze – izaberite 3 – akontacija poreske obaveze za tekući poreski period.

1.2 Poreski period – upisujete od datuma osnivanja agencije do kraja godine.

1.3 Datum dospelosti – upisujete rok za podnošenje prijave, u ovom slučaju 15 dana od osnivanja.

1.4 Datum podnošenja prijave – automatski će biti popunjen datum kada se prijava popunjava.

1.5 i 1.5a ne popunjavate, osim u slučaju kada je potrebno da stornirate već podnetu prijavu.

 

Podaci o vlasniku agencije, biće automatski popunjeni. Možete ih pregledati i ako je potrebno možete osvežiti podatke. Za 2.7. Uvećani staž osiguranja ostavljate 0.

 

Sledeće unosimo podatke za utvrđivanje obaveze plaćanja doprinosa. Ovde se praktično izjašnjavate da li delatnost obavljate kao osnovnu ili ste zaposleni u drugoj firmi. U zavisnosti od toga, pod osnov osiguranja birate 1. (ako je osnovna delatnost, tj. ako obavljate delatnost samo u svojoj agenciji),  2. (ako ste u radnom odnosu u drugoj firmi) ili 5. (ako ste penzioner). Na upitniku možete pročitati objašnjenje na šta se koji broj odnosi, ukoliko ne spadate ni u jednu od ovih kategorija. Za vremenski period opet upisujete od datuma osnivanja agencije do 31.12. tekuće godine i obavezno kliknite “Sačuvaj”.

Ukoliko se desi da agenciju osnujete iz radnog odnosa, a zatim taj radni odnos prekinete pre podnošenja Prijave, možete uneti oba osnova osiguranja, kao u primeru sa slike. Navešćete prvo da ste u radnom odnosu (u osnov osiguranja unosite opciju 2) za period od osnivanja agencije do datuma kada se radni odnos završio. U sledećem redu odabraćete opciju 1 kao osnov osiguranja i navesti od datuma završetka radnog odnosa do 31.12.

Podsećam vas da je prijavu promene osnova osiguranja neophodno prijaviti nadležnoj filijali RFZO u roku od 3 dana.

Ako dođe do promene osnova osiguranja nakon podnošenja ove prijave, potrebno je podneti ponovo novu prijavu, o čemu će biti reči u narednom tekstu.

 

3.2. Obavljanje delatnosti preko ovlašćenog poslovođe ne popunjavate.

Podaci o radnji i o delatnosti biće automatski popunjeni, tako da prelazimo na sledeći segment.

6. Podaci o prihodima – planirani prihod do kraja godine – Ovde unesite okvirni prihod koji pretpostavljate da ćete imati do kraja godine. Ovim praktično potvrđujete da ćete poslovati u okviru dozvoljenog limita od 6 miliona dinara godišnje. Ne morate biti precizni kada je ova cifra u pitanju, ali budite realni.

 

Od posebnih podataka potrebno je uneti:

7.2. Broj zaposlenih radnika – ovde upisujete nulu, jer se vi ne računate kao zaposleni radnik. Ukoliko budete imali zaposlene ovde ćete uneti njihov broj.

7.3. Površina sedišta radnje – nije potrebno da unosite čitavu kvadraturu stana ako je sedište agencije na vašoj kućnoj adresi. Dovoljno je da upišete 6 (m2) koliko je optimalno dovoljno prostora za rad. Ukoliko iznajmljujete poslovni prostor i imate Ugovor o zakupu, unesite kvadraturu definisanu ugovorom.

 

Na kraju unesite vaše kontakt podatke i sačuvajte kako biste mogli da dodate priloge. Nakon što sačuvate prijavu, na vrhu prozora biće vam omogućeno dugme “Prilozi”. Tu je potrebno da dodate sledeću slikanu ili skeniranu dokumentaciju:

  1. Ličnu kartu
  2. Rešenje o registraciji
  3. Potvrdu o PIB-u
  4. M obrazac prijave na obavezno socijalno osiguranje (koji bi trebalo da dobijete pri registraciji u APR) ili potvrdu o zaposlenju (ako ste u radnom odnosu)
  5. Overen OP obrazac
  6. Ugovor sa Bankom
  7. Depo karton

 

Nakon toga vratite se na dugme “Prijava” i pošaljite. Dobićete obaveštenje da je prijava poslata. Kada osvežite status, trebalo bi da prijava dobije status “Podneta” i moći ćete da preuzmete potvrdu o podnetoj prijavi.

 

Čestitam! Uspešno ste podneli vašu poresku prijavu. Sada samo treba da sačekate poresko rešenje.

 

12 comments

  1. Poštovana Sonja,
    Ja znam sam da popunim poresku prijavu, da li mi je dovoljno samo da imam elektronski potpis ili moram da angažujem knjigovodju.
    Molom Vas za odgovor.

    Srdačan pozdrav,

    1. Milodraže, nije vam potreban knjigovodja da biste podneli poresku prijavu. Ukoliko znate da je sami popunite i imate elektronski potpis, možete je i sami podneti.

  2. Postovani,

    da li moze da se podnese nepotpuna prijava, s obzirom da postoji mogucnost da mi racun u banci ne bude gotov do isteka roka od 15 dana od dana otvaranja radnje pa da se naknadno dostavi?

    1. Dragi Bojane, možete predati prijavu iako dokumentacija koja se prilaže nije potpuna. Mnogo je važnije da predate prijavu na vreme. Ukoliko nešto od dokumentacije bude potrebno, Poreska uprava će Vas kontaktirati kako biste je naknadno dostavili. Ako ugovor sa bankom ne bude potpisan pre isteka roka za podnošenje poreske prijave, moj savet je da u napomeni navedete da je otvaranje računa u banci u procesu i da na vreme podnesete prijavu.

  3. Poštovana Sonja,

    Ako sam dobro razumeo, nakon podnošenja prijave u roku od 30 dana PU mi na adresu fizički treba dostaviti rešenje o tome da mi je odobreno paušalno oporezivanje? A nakon toga posle x meseci rešenje koliko tačno trebam da platim retroaktivno i do kraja godine?
    Podneo sam prijavu i u statusu Podneta je skoro 30 dana. Na E-porezi mi rekoše da je to sve što se njih tiče i da je dalje do lokalne PU…pa nisam siguran da li onda da ih tražim lično da bih dobio potvrdu da je odobreno paušalno oporezivanje?

    1. Dragi Dušane, ukoliko u roku od 30 dana ne dobijete rešenje o paušalnom oporezivanju, smatra se da je vaš zahtev prihvaćen i da je odobren paušal. Ovo rešenje, kao i poresko rešenje, dobijate od lokalne PU i u praksi najčešće stižu zajedno.
      Kada prijava dobije status „proknjižena“ (ne zaboravite da osvežite status u aplikaciji ePorezi) znači da je vaše poresko rešenje urađeno i da ga možete uskoro očekivati. Međutim izrada poreskih rešenja za 2019. još nije počela i prema informacijama koje imamo neće početi pre aprila. U poreskom rešenju dobijate koliko treba da platite retroaktivno (i imate rok od 15 dana za uplatu) i koliko ćete nadalje plaćati mesečno.
      Što se tiče rešenja o odobrenom paušalu, ukoliko želite da budete sigurniji možete ga tražiti od svoje PU.

  4. Poštovani, zanima me u kom trenutku overavam KPO knjigu? Da li moram da sačekam rešenje iz PU o paušalnom oporezivanju (30 dana nakon podnošenja PPDG-1R) i onda odem da overim KPO ili to mogu da uradim nakon prispeća rešenja iz APR-a o registraciji PR agencije? Vezano za istu temu, kad mogu da izdam prvu fakturu, tj. jel moram da sačekam da stigne odobrenje za paušalno oprezivanje? Ako mogu da izdam fakturu pre prispeća rešenja iz PU da li je dozvoljeno da pišem na fakturi da nisam u sistemu PDV-a? Unapred hvala!

    1. Dragi Marko, KPO knjigu možete voditi u elektronskom obliku i u tom slučaju nema potrebe da je overavate u Poreskoj upravi. Ukoliko rešite da je vodite u papirnom obliku, u tom slučaju je overavate pre unosa podataka. Prvu fakturu možete izdati čim se registrujete, samo je potrebno da imate i otvoren bankovni račun da biste mogli da primite uplatu. Na fakturi svakako treba da napišete da niste u sistemu PDV-a, jer kao paušalac ne možete biti u sistemu PDV-a, samim tim ne možete ni podneti zahtev za ulazaku u PDV prilikom registracije agencije.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *