Kako otvoriti paušalnu agenciju u Srbiji – bez glavobolje?
Otvaranje paušalne agencije deluje jednostavno… sve dok ne odlučiš da se upustiš u ovu proceduru!
Šta je sve potrebno? Gde ideš prvo – APR, Poreska, banka, MUP? Šta ako pogrešiš šifru delatnosti? Da li treba da se registruješ za PDV? Koliko to sve košta? I najvažnije – da li si nešto zaboravio?
Ako planiraš da pokreneš sopstveni biznis kao paušalac u Srbiji, verovatno si već upao u lavirint informacija, neažurnih sajtova, čekanja u redovima i iscrpljujućih razgovora sa neljubaznim službenicima na šalterima.
U nastavku ti donosimo spisak najčešćih problema (izazova!) u ovom procesu, i što je najvažnije: kako da ceo proces završiš bez stresa i za manje od 30 minuta, potpuno online.
Najčešći problemi kod otvaranja paušalne firme
1. Nejasna procedura
Internet je pun informacija – ali malo šta je jasno i pravovremeno ažurirano. Često tek u hodu otkriješ da ti fali neki dokument, da si propustio važan korak, ili da ne možeš dalje dok ne dobiješ elektronski sertifikat.
2. Elektronski sertifikat
Bez njega ne možeš da predaš registraciju online. Moraš da znaš gde se i kako nabavljai, kako se koristi i – da imaš čitač! Mnogi prvi put čuju za to tek kad već krenu da registruju firmu.
Zanimljivost koju treba da znaš je da ako koristiš elektronski sertifikat u cloudu (npr. putem mobilnog telefona), njime ne možeš da se registruješ u APR-u!
Zato mnogi prvu put čuju za to tek kad krenu da registruju firmu i zapnu već na prvom koraku.
3. Pogrešan izbor šifre delatnosti
Ako ne odabereš pravu šifru u skladu sa tvojom delatnošću, možeš imati problem kod poreske registracije ili kasnije sa klijentima i fakturisanjem.
Na primer: Ako se praviš izradom sajtova, da li si registrovan kao “Računarsko programiranje” ili “Delatnosti u oblasti specijalizovanog dizajna” ili pak “Web portali”?
Pogrešan izbor može da utiče na to da li možeš da izdaješ fakture ili da izgubiš pravo na paušalno oporezivanje.
4. Ne znaš redosled koraka
Da li ideš prvo u APR? Kada se prijavljuješ u PIO? Kada otvaraš račun? Šta sa zdravstvenim osiguranjem? Da li moraš odmah da izabereš knjigovođu? Gomila pitanja, malo odgovora.
Gomila pitanja, malo odgovora – i ono što dodatno frustrira: mnogo toga možeš da uradiš online, ali to verovatno nisi znao.
A za ono što ne možeš – mi imamo kurira koji sve završava umesto tebe.
5. Strah da ćeš nešto “zeznuti”
I sa svim papirima u ruci, mnogi paušalci strahuju da su nešto prevideli – jer zakoni nisu jednostavni, a niko ih ne vodi kroz proces.
Kako da ceo proces završiš bez stresa?
Zbog svega gore navedenog, Pausal je kreirao uslugu registracije paušalne agencije jednim pozivom!
Kako funkcioniše?
• Zakažeš poziv sa agentom – online, kada tebi odgovara
• Na mejl dobijaš detaljne instrukcije
• Tokom online konsultacija, naš agent sa tobom prolazi ceo proces registracije
• Podnosimo registraciju umesto tebe, bez čekanja na šalteru
• Daješ digitalni potpis i tvoja firma je zvanično otvorena!
Šta je sve uključeno:
• Pomoć pri odabiru šifre delatnosti
• Detaljno objašnjenje svih koraka
• Registracija u APR-u
• Prijava na PIO i poresku
• Podrška putem chata – tu smo za sva pitanja
Bez papira, bez stresa, bez grešaka!
Koja je cena ove usluge i kako da zakažeš?
• Usluga registracije košta 5.800 RSD (za strana lica, cena je 6.800 RSD)
• Zakazivanje termina traje 30 sekundi
Zakaži svoj termin klikom na ovaj LINK. Ceo proces registracije traje samo 30 minuta!
Prepusti registraciju svoje paušalne agencije Pausal timu koji zna proceduru u prste i osiguraj sebi miran početak preduzetničkog puta.