Odjavljivanje fiskalnog uređaja tokom godišnjeg odmora

Uskoro počinje letnja sezona, pa je aktuelno i pitanje preduzetnika: “Šta je potrebno da uradim sa fiskalnim uređajem tokom godišnjeg odmora?” Preduzetnici koji zbog godišnjih odmora neće obavljati delatnost i izdavati fiskalne račune, prema obaveštenju Poreske uprave iz prethodne godine, moraju da podnesu PGJO prijavu.  

Prijavljivanje datuma početka godišnjeg odmora

Da bi se naznačio početak odmora, potrebno je podneti poresku prijavu PGJO putem portala ePorezi. Odaberite tekstutalni unos, unesite kontakt podatke, pa ispratite sledeća 3 koraka:

  • U polju 1.1. Vrsta prijave – birate opciju 3 – promena podataka u registru. Ova opcija koristi se za privremenu odjavu poslovnog prostora, kao i za izmenu podataka.
  • Izaberite poslodnovni prostor –  Klikom na jedinistveni ID biće vam ponuđeni svi poslovni prostori koje ste prijavili. Potrebno je da odaberete onaj za koji vršite promenu. Podaci poput naziva i tipa poslovnog prostora, adrese i slično, biće automatski popunjeni, nakon odabira prostora.
  • U polje 2.12. Datum početka privremenog prestanka – unesite podatak o datumu početka godišnjeg odmora. U polju 2.14. unosite datum kada prijavu podnosite. 

Prijavljivanje datuma završetka odmora

Kao što vršite prijavu početka, tako prijavljujete i prekid korišćenja odmora, podnošenjem PGJO prijave i odabirom tekstualnog unosa:

  1. U polju 1.1. Vrsta prijave – birate opciju 3 – promena podataka iz registra
  2. Izaberite poslodnovni prostor za koji se vrši izmena
  3. U polje 2.13. Datum završetka privremenog prestanka – unesite podatak o datumu završetka godišnjeg odmora. U polju 2.14. unosite datum kada prijavu podnosite. Ovo je ujedno jedino polje koje se razlikuje kada se prijavljuje kraj odmora.

Napomena: Prijave o promenama, kao što je slučaj sa privremenim prekidom zbog odmora, prijavljujete najkasnije 24 sata pre nastaka promene. 

Ukoliko vam je potrebna pomoć oko podnošenja prijave, možete nam se javiti na office@pausal.rs.

2 comments

  1. Poštovani, ja kao paušalac koji 99% radi sa pravnim licima hoću da uvedem fiskalnu kasu zbog nekih povremenih poslova sa fizičkim licima. Ali ja i dok nisam na odmoru možda nekad po mesec dana neću koristiti kasu. Koje su meni obaveze u vezi kase kad je ne koristim duži period, da li moram da odjavljujem, pravim neke izveštaje dnevne, mesečne i sl. ako nije uključena kasa recimo mesec dana?

    1. Dragi Branko,

      Ukoliko znate da idete na odmor i da nećete raditi potrebno je da podnesete prijave kao što je navedeno u tekstu. Inače nemate drugih obaveza. Izveštaji se više ne prave, samo izdajete fiskalne račune kada izvršite uslugu ka fizićkom licu.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *