Izmenjeni režimi rada državnih institucija

S obzirom na situaciju izazvanu koronavirusom (COVID-19), kao i merama predostrožnosti koje je država preuzela i preporukama koje je uputila, državne institucije izmenile su način poslovanja, kako bi se izbeglo širenje zaraze. Pogledajte kako možete da ostvarite komunikaciju sa njima.

APR

APR je objavio da obustavlja rad sa strankama i da se do prestanka vanrednog stanja, prijave i zahtevi mogu podnositi u papirnoj formi, putem poštanskih operatora ili putem eServisa. Ovaj eServis dostupan je samo za registraciju DOO, evidenciju stvarnih vlasnika i osnivanje preduzetnika. Celu vest možete pročitati ovde. Obratite pažnju na nove brojeve info centra APR.

Pročitajte i: Info centar APR-a menja radno vreme

Poreska uprava

PU savetuje komuniciranje putem mail-a i preko kontakt centra Poreske uprave (od 8 do 18 ćasova), umesto posete filijalama, kao i korišćenje servisa ePorezi. Ukoliko postoji potrebe za neposrednim dostavljanjem podnesaka radiće 4 pisarnice:

  • Beograd, Despota Stefana 118
  • Novi Sad, Modene7
  • Kragujevac, 27. marta 14
  • Niš, Nikole Pašića 24

PIO

PIO fond preporučuje građanima da sve informacije zatraže prvo putem telefona ili maila kontakt@pio.rs. Samo u slučaju da je neophodno lično prisustvo, korisnici će biti uplućeni u neku od filijala PIO fonda. Osim toga, aktivan je e-šalter putem koga se mogu podneti zahtevi i žalbe. Obrasce možete slati na е-sаltеr@piо.rs.

RFZO

I u filijalama RFZO obustavljen je rad sa strankama, pa se osiguranicima preporučuje da informacije o ostvarivanju prava iz zdravstvenog osiguranja, traže putem telefona. Osiguranicima koji su na bolovanju, ono će biti automatski produženo za 30 dana.

Notari

Javnobeležničke kancelarije nastavljaju da rade svakog dana od 09 do 17 časova, ali se obustavlja overa potpisa, rukopisa i prepisa, osim u hitnim situacijama. U ovakvim situacijama dokumentaciju slati elektronskom ili redovnom poštom, uz obrazloženje zahteva za hitnu overu.

Rad sa strankama se zakazuje u razmacima od sat vremena, a dokumentacija će se primati elektronski kad god je moguće. Planirano je formiranje jednog šaltera kojem bi mogao da pristupikontrolisan broj stranaka.

Pošta

Počev od 21.03.2020. Pošta Srbije privremeno obustavlja obavljanje Post-ekspres usluga. U narednom periodu nesmetano će se obavljati univerzalne poštanske usluge i usluge novčanog poslovanja:

  • Pismonosne pošilje di 2 kg i paketi mase do 10kg
  • Poštanske uputnice u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju, novčane doznake u međunarodnom saobraćaju (Western Union, MoneyGram i PostNet)
  • Uplate i isplate

Pre nego što se uputite u poštu proverite ovde spisak privremeno zatvorenih pošti i radno vreme otvorenih poslovnica.

Ne zaboravite: I vaša banka najverovatnije ima izmenjen režim rada, pre nego što posetite filijalu proverite njihov sajt i koristite e-banking za plaćanje.

Budimo odgovorni i solidarni!

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *