Osmislite autentičnu strategiju za nastup na tržištu

Za Tatjanu Popović možemo reći da je health coach, predavač i autor, ali ne smemo izostaviti da je uspešan preduzetnik. Razvoj svog brenda Totally Wellness započela je sa željom da pomogne ljudima da zdravom ishranom prevaziđu zdravstvene tegobe, sa kojima se i sama borila.

Na svom sajtu i blogu sa ljudima deli recepte, savete, motivaciju, a ovog puta će sa nama podeliti svoju neverovatnu poslovnu i životnu priču.

Kako ste odlučili da se fokusirate baš na oblast kojom se bavite?

Počeci mog bavljenja zdravom ishranom vezuju se za 2005. godinu, kada mi je dijagnostikovan kancer levog bubrega. Nakon operacije usledilo je zračenje, a potom hemoterapije koje sam izuzetno teško podnosila, te sam odlučila da ih prekinem i započnem svoje lečenje pomoću makrobiotičke ishrane. Narednih 7 godina provela sam na strogom makrobiotičkom režimu, istovremeno istražujući oblast zdrave ishrane. U tom periodu sam odlučila da je ovo oblast kojom želim da se bavim. Zbog toga sam 2013. godine upisala studije Health Coachinga na Institutu za integrativnu ishranu u Njujorku. Zatim sam po njihovom završetku, osnovala brend Totally Wellness.

Šta je bilo najteže savladati na početku vašeg poslovanja i kako ste rešili tu prepreku?

Na početku je najteže bilo izdvajanje velikog broja radnih sati kako bih svojim prisustvom na društvenim mrežama stekla poverenje potencijalnih klijenata, ali i svesno odricanje gotovo kompletne zarade u korist izgradnje modernog vizuelnog identiteta brenda. Ostati dosledan svom cilju u takvoj situaciji jeste izazovno. Takođe, zakonske regulative i administrativne procedure neophodne za osnivanje firme i pokretanje posla su mi bile u potpunosti nepoznate. U tome mi je mnogo pomogao knjigovođa, ali i drugi preduzetnici, na čija sam se iskustva oslonila.

Kako ste odredili vrednost vašeg proizvoda/usluge? Da li se se ona razlikuje u odnosu na onu sa početka vašeg poslovanja i ako da, kako se menjala?

U određivanju vrednosti mojih usluga vodila sam se tržišnim cenama u oblasti health coaching-a. Imala sam pre svega u vidu poslovanje health coach-eva koji su studije završili u Americi, kao i ja. Uzimala sam u obzir i sve edukacije, knjige i usavršavanja koja sam pohađala do sad i koja planiram i za dalje. Cene usluga jesu se menjale kroz vreme, u zavisnosti od različitih faktora. Na primer, od početka 2020. godine cene pojedinih programa morale su da budu povećane usled ulaska u PDV sistem u 2019. godini. Svakako, programski sam se prilagodila tržištu Srbije, budući da najveći broj klijenata sa kojima sarađujem dolazi upravo odavde.

Da li sebi određujete radno vreme ili ipak radite tokom celog dana?

Na početku svog poslovanja radila sam tokom celog dana svih 7 dana u nedelji. Sada sebi kreiram dnevni raspored, koji podrazumeva i vreme za rad i vreme za privatne obaveze, kao i za odmor. Naravno, u slučaju pokretanja novih projekata ne gledam na sat. Cilj mi je da isplanirani projekti što pre budu i realizovani. Rad u Totally Wellness-u me ispunjava i zbog toga nekad radim i više nego što bi trebalo.

Da li ste pre pokretanja svog biznisa radili negde drugde, za nekoga? Ako jeste, koje su to sve promene sada kada ste sami sebi svoj šef?

Moj prvi posao bio je u jednom concept store-u, gde sam bila menadžer prodaje. Potom sam radila u jednoj vinariji, nakon čega je usledilo moje preseljenje u Ameriku. Tamo sam se godinu i 9 meseci bavila bejbisitingom. Usledili su poslovi u prodavnicama telefona i kompjutera, pa ponovo bejbisiting. Zbog toga jasno vidim razliku između ovakvih poslova i preduzetništva. Pre svega, svesna sam da sada kompletan prihod zavisi od toga koliko ću se angažovati u toku meseca, kao i od mojih ideja i sposobnosti da ostanem na tržišu, čak i kada je zaista teško. Na primer, jednu takvu situaciju imali smo upravo ove godine – s početkom koronavirusa poslovanje Totally Wellness-a u potpunosti je stalo. Ipak, kreirala sam druge ideje uz pomoć kojih sam obezbedila plate mom timu i pomogla da prevaziđemo ovaj težak ekonomski period.

Na kojim mrežama vršite promociju, je l’ ona uspešna? Koliko vremena odvajate za društvene mreže?

Promociju vršim putem svih društvenih mreža koje koristim (Instagram, Facebook, YouTube, LinkedIn), kao i putem predavanja koja vodim. Imam i aktivan blog, gde poklanjam mnogo sadržaja, što pomaže ljudima da za mene saznaju i putem Google-a. Za sada se promocija pokazala veoma uspešnom jer Totally Wellness, od kada je osnovan, ide uzlaznom putanjom. Nekoliko sati nedeljno izdvajam samo za kreiranje sadržaja za društvene mreže, a dosta vremena izdvajam i za samo planiranje kampanja.

Je l’ uspevate da odvojite svoj posao od privatnog života?

Teško odvajam posao od privatnog života. Još uvek to učim, ali sam, s druge strane, potpuno svesna da je ono što radim sasvim u skladu sa time ko sam ja. Pomaganje drugima je ogroman deo mene i zbog toga je Totally Wellness važan deo mog života. Čak i u svoje slobodno vreme biram aktivnosti kao što je otkrivanje novih ljudi koji na različite načine pomažu drugima (terapeuti, praktičari različitih tehnika, konsultanti, stručnjaci za određene oblasti). Kada radim sa njima, cilj mi je da kasnije budem u mogućnosti da sama prenesem ljudima iskustvo koje sam doživela. Ono što želim je da kod ljudi osvestim da su problemi rešivi.

Koji je bio najteži trenutak ili odluka koju ste morali da donesete u svom poslovanju? A na šta ste najviše ponosni?

Najviše sam ponosna na ulazak u sistem PDV-a i na potpuno samostalno i nezavisno poslovanje Totally Wellness-a, budući da sam stoprocentni vlasnik brenda. Do sada sam imala brojne ponude za ulazak u partnerstva, ali čak ni velike svote novca koje su mi nuđene nisu poljuljale moju želju da o poslovanju Totally Wellness-a i pravcu njegovog razvoja samostalno odlučujem. Naravno, bilo je u toku poslovanja i teških odluka koje sam morala da donesem, ali sam sada sigurna da su sve bile za dobrobit razvoja brenda.

Koji je vaš savet onima koji žele da uđu u slične preduzetničke vode, ali osećaju strah?

Moj savet svima koji žele da uđu u preduzetništvo je da u njega ulaze samo pod uslovom da su 100% sigurni u svoju ideju, te da osmisle svoju ličnu strategiju za nastup na tržištu, koja je nadasve autentična. Svakome ko je siguran da je prepoznao svoju misiju želim da bude hrabar i da ne odustane čak ni kad je najteže.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *