Vaša želja za uspjehom mora biti veća od vašeg straha

Ako ste neko koga zanima marketing, bez obzira da li imate iskustva ili se tek upuštate u te vode, onda mora da ste čuli za Digitalnu krofnu.

Iza krofnice stoji Ivana Bogdanović. Ona je želela da podeli svoje znanje sa onima koji ne mogu ili ne žele da prepuste drugima neophodne marketinške aktivnosti. Sa tom idejom zamesila je svoj projekat i nastala je Digitalna krofna, koja je od strane PC Press-a proglašena jednom od „Top 50 online stvari u 2019. godini.“

Ivana nam je otkrila kako je odabrala tako slatko ime, kako uspeva da se izbori sa svakodnevnim aktivnostima i balansira između privatnog života i posla, kao i šta joj je bilo najteže na samom početku.

Kako je nastala Digitalna krofna i kako ste odabrali to ime?

Digitalna krofna je ideja koja postoji više od 4 godine. Koncept je suštinski bio isti – edukacija i pisanje o novitetima iz oblasti digitalnog marketinga. Sve to je trebalo da bude u formi bloga na sajtu. Svakodnevne obaveze i razni izgovori su me sprečavali da se posvetim tome.

Onda se rodila moja ćerka koja mi je pokazala koliko imam skrivene snage u sebi i da mogu mnogo toga za šta sam do tada mislila da ne mogu. I jednoga dana, tokom mog porodiljskog odsustva, shvatila sam da mi nije potreban sajt niti neka skupa infrastruktura, jer je moja ciljna grupa upravo na Instagramu. I sve sam realizovala u dva dana, bukvalno! Otvorila profil, napravila logo i samo krenula, sa stoprocentnom sigurnošću da će to što sam zamislila ljudima da se svidi. I tako je i bilo. 🙂

Ime? U srednjoj školi sam imala nadimak krofnica, jer mnogo volim krofne i priganice (crnogorski uštipci). Nostalgično sam htjela da povežem neko sjećanje na taj lijepi period svog života sa ovim gdje sam danas. A i ko ne voli krofne? Kad ne znam šta ću da objavim uvijek mogu da postavim sliku krofne. Dobiće mnogo lajkova sigurno. 🙂

Kako ste došli na ideju napišete priručnik „Sa instagramom na ti“?

Kako je profil rastao, da ne kažem krofna narastala, tako sam osjetila šta je to što ljudima zadaje najviše problema. Iskreno, plan je bio da to bude ebook o digitalnom marketingu uopšteno, sa osvrtom na sve kanale komunikacije koji se najviše koriste. Međutim, moja zajednica, kako volim da oslovljavam svoje pratioce, je jasno pokazala da je zanima Instagram. I tako sam, pišući ebook o digitalnom marketingu, svakodnevno dobijala poruke o Instagram algoritmu i postavila pitanje na story- „Da li želite poseban ebook o Instagramu?“. Odgovor je skoro stoprocentno bio „da“. Ostalo je istorija.

Kako ste odredili vrednost vašeg proizvoda?

Pošla sam od svoje ciljne grupe. Napravila sam profile osoba koje mene prate, sa kojima najviše komuniciram, dala im osobine, zanimanja, odredila prosječna primanja, probleme koji ih muče, posebno u poslu i na Instagramu, i došla do iznosa za koji mislim da mogu da izdvoje za nešto što će im mnogo pomoći. A znala sam da će vjerovati u moj priručnik jer sam jasno i konkretno na svom profilu svakodnevno pokazivala rezultate tog znanja koje sam stavila u priručnik.

Šta je bilo najteže savladati na početku vašeg poslovanja i kako ste rešili tu prepreku?

Najteže je bilo krenuti. Iskreno. Najteže je bilo eliminisati izgovore kojih je bilo previše u momentu kada imate bebu od svega sedam mjeseci. Onog trenutka kada sam krenula, svaka druga prepreka je bila savladiva.

Da li sebi određujete radno vreme ili ipak radite tokom celog dana?

Određujem ga! Iz prostog razloga što ne želim da moja ćerka poraste uz mamu koja je non stop na telefonu i laptopu, niti da njoj uskraćujem trenutke koje treba da provede sa mnom. Ipak mi je ona prioritet, i uvijek će biti! Ja sam prije svega mama, pa onda Digitalna krofna.

Pre nastanka Digitalne krofne, bavili ste se marketingom u drugim kompanijama. Koja je razlika kada ste sam svoj šef, ako možete da razdvojite ta dva segmenta?

Moram samo da Vas ispravim. Radila sam u drugim kompanijama, i dalje radim u marketinškoj agenciji pored koje vodim i Digitalnu krofnu. Tako da ne mogu za sebe reći da sam 100% preduzetnik. Agencija u kojoj radim sarađuje sa velikim kompanijama, što mi omogućava da radim velike digital marketing projekte, dok je fokus Digitalne krofne na pojedincima i preduzetnicima kojima moje znanje i iskustvo mnogo znači jer sebi ne mogu da priušte usluge skupih agencija.

Međutim, bez obzira na to što „sjedim na dvije stolice“ mogu da napravim razliku.

Ona se ogleda u tome što kada ste svoj šef snosite veći rizik za poslovanje, ali imate nevjerovatnu slobodu, u svakom smislu- od toga da birate sa kim ćete da radite i kada, do toga da vi odlučujete šta ćete da radite i na koji način. U agenciji je drugačije, ipak je to sistem i ja odgovaram svom direktoru, ali i u samom radu, za sve moram dobiti odobrenje od klijenta što nekada sputava moju kreativnost. Digitalnu krofnu volim jer tu mogu da radim sve što zamislim, da se igram i testiram, da osjetim ljude, njihove potrebe i šta vole. A to je jako moćno, složićete se? 🙂

Koliko vremena odvajate za društvene mreže?

Hmm, zavisi kako gledamo. Privatno više ne toliko od kako sam postala mama. Nekada sam bila aktivnija na na Instagramu, često objavljivala, sada baš rijetko. Prebacila sam fokus na Digitalnu krofnu. Pored toga redovno pratim dešavanja na Linkedin-u i Twitter-u jer su tu profesionalci i digitalci čiji rad volim da pratim.

Da li uspevate da odvojite svoj posao od privatnog života, ako da, kako?

Uspijevam. Svako jutro napravim plan obaveza i aktivnosti za taj dan. Kad radim radim, kad ne radim, telefon ne gledam. Znam, zvuči čudno jer mi ljudi kažu da stiču utisak da sam non stop na mreži. Ali nije tako. Uđem da objavim nešto, odgovorim na par poruka i ostavljam telefon do sledećeg puta. Nije tako bilo na početku, ali sam vremenom naučila tako da postupam.

Koji je bio najteži trenutak ili odluka koju ste morali da donesete u svom poslovanju? A na šta ste najviše ponosni?

Odgovor na oba pitanja je isti- da počnem! To mi je bila najteža odluka, na koju sam danas, kada se osvrnem, jako ponosna.

Koji je vaš savet onima koji žele da uđu u slične preduzetničke vode, ali osećaju strah?

Strah je emocija koja blokira i ne dozvoljava vam da vidite svoj potencijal. Svi, pa čak i vaši idoli, su na početku osjećali strah. Ali su bili svjesni da je to emocija koja može da se savlada, i krenuli u ostvarenje svojih snova. Ne čekajte idealan trenutak jer ga nikada neće biti, samo krenite. Krenite i radite ono što volite, u čemu ste dobri i strastveni. Uspjeh je zagarantovan! Prepreke su normalne, savladaćete ih!

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *