S obzirom na vanredno stanje u Srbiji i činjenicu da šalteri trenutno ne rade, PIO fond pre nekog vremena omogućio je podnošenje zahteva putem mejla. Međutim, sada je omogućeno da svoje zahteve ka PIO fondu podnesete putem web portala e-Šalter koji je kreiran.
Zahtev možete podneti u svoje ime ili u ime drugog lica. Ukoliko podnosite u ime drugog lica, uz zahtev potrebno je da dostavite i jedan od dokaza o osnovu podnošenja zahteva:
- punomoćje;
- rešenje o starateljstvu ili izvod iz matične knjige rođenih u slučaju da roditelj podnosi za maloletno dete ili
- rešenje APR-a o upisu zastupnika ukoliko podnosi poslodavac za svog zaposlenog radnika.
Kako podnosite zahtev
Kada uđete na portal potrebno je da odaberete Podnošenje zahteva. Zatim birate filijalu PIO fonda i vrstu zahteva koji želite da podnesete. Kao sledeći korak pojaviće vam se željeni zahtev koji možete preuzeti i popuniti.
Ukoliko imate elektronski potpis, potrebno je da njim i potpišete zahtev. Ako ga nemate, uz popunjen zahtev u jednom od narednih koraka biće potrebno da priložite i fotografiju isprave kojom potvrđujete svoj identitet.
Sledeći koraci se sastoje iz popunjavanja vaših ličnih podataka i dodavanja sve potrebne dokumentacije na portal. Kada stignete do poslednjeg koraka i podnesete zahtev, na mejl adresu koju ste ostavili na portalu dobićete potvrdu o podnetom zahtevu i broj vašeg predmeta.
PIO fond vam naknadno može tražiti da dostavite potpisan zahtev u papirnoj formi ukoliko isti nije potpisan elektronskim potpisom, kao i originale ili overene fotokopije dokaza koje ste priložili uz zahtev putem portala.
Broj vašeg predmeta vam kasnije može služiti za proveru statusa vašeg predmeta. Osim podnošenja zahteva, kroz ovaj potral u sekciji Status zahteva unosom svog JMBG-a i broja predmeta možete videti da li je vaš predmet:
- Primljen
- U obradi
- U ekspediciji, odnosno da je obrađen.
Ukoliko pri podnošenju zahteva pogrešite nadležnu filijalu PIO fonda kojoj je potrebno da podnesete zahtev, vaš zahtev neće biti odbijen. PIO fond će proslediti nadležnoj filijali vaš zahtev, o čemu ćete i vi biti obavešteni.
U slučaju da vam je potrebna pomoć oko korišćenja web portala e-Šalter, preporučujemo vam da pogledate detaljnije uputstvo ovde.