Kad je rešenje – preknjiženje

Zaboravili ste da se promenio poziv na broj za 2019. godinu, pa ste uplatili na stari poziv na broj. Ili ste pomešali žiro račune na koje treba da uplatite porez i doprinose. Ili ste u prethodnoj godini uplatili više nego što je trebalo, pa želite višak da prenesete u novu godinu. Rešenje je preknjiženje. 

Da biste ispunili uslove za preknjiženje potrebni su vam:

  • Izvod iz banke – na kom se vide pogrešno uplaćena stredstva ili kopije uplatnica ukoliko ste plaćali gotovinom
  • Zahtev za preknjizenje

 

Kako da popunim zahtev?

Sada, kada ste preuzeli Zahtev, možemo početi sa popunjavanjem.

1. Zaglavlje

U ovom delu treba da popunite sledeće podatke:

  • Mesto, adresu i telefon vaše preuzetničke radnje
  • PIB
  • JMBG
  • Filijalu poreske uprave kojoj upućujete zahtev, odnosno opštinu na kojoj je vaša agencija registrovana (npr. Palilula, Novi Sad, Leskovac…)

 

2. Podaci o uplatama

U sledećem delu Zahteva popunjavate podatke o pogrešno izvršenoj uplati. Ovo je ključan deo, jer u njemu obrazlažete šta je potrebno da se preknjiži.

Sa leve strane upisujete podatke računa na koji ste izvršili uplatu, a sa desne strane račun na koji želite da “prebacite” pogrešno uplaćena sredstva.

 

Primer 1: Pogrešan poziv na broj

Zaboravili ste da promenite poziv na broj i da ste uplatili po pozivu na broj za prethodnu godinu, pa ste uplatili:

  • 13.500 din. za doprinos za PIO
  • 4.300 din. za doprinos za zdravstveno osiguranje
  • 650 din. za doprinos za nezaposlenost
  • 4.100 din. za porez

Uplatili ste na poziv na broj za 2018 – 1234590000009654321, umesto na ispravan 0934590000009654322.

Popunjen zahtev za preknjiženje izgledaće ovako:

Računi sa leve i desne strane su identični, ali se razlikuje poziv na broj. Na levoj strani upisan je pogrešan poziv na broj za 2018. godinu, a na desnoj strani ispravan za 2019. godinu.

 

Primer 2: Dobar poziv, ali pogrešan račun

Recimo da ste pogrešili jednu uplatu i da ste umesto na račun za doprinos za zdravstveno osiguranje uplatili 4.300 din. na račun poreza. Zahtev će izgledati ovako:

Dakle, sa leve strane upisujemo račun za uplatu poreza, a sa desne strane račun za uplatu doprinosa za zdravstveno osiguranje, dok poziv na broj ostaje isti sa obe strane.

 

3.Kraj zahteva

Kao poslednji korak, potpisujete zahtev u polju “ovlašćeno lice” (pečat nije obavezan, ali ukoliko ga posedujete uvek ga možete staviti). Uz Zahtev prilažete i izvod iz banke na kome se vide uplate ili uplatnice ukoliko ste plaćali gotovinom.

 

Zahtev predajete na pisarnici svoje Poreske uprave ili šaljete (preporučenom) poštom. Predlažem da Zahtev predate u dva primerka. Tako ćete dobiti svoj pečatiran primerak, znaćete šta ste i kada predali i imaćete broj predmeta pomoću kojeg ćete moći lakše da se raspitate o statusu svog Zahteva.

 

Savet plus: Preknjiženje obično traje dugo, po nekoliko meseci. Za sve to vreme rašće kamata za dugovanje. Da biste izbegli plaćanje te kamate ili podnošenje Zahteva za otpis kamate, koji ćete opet čekati, ukoliko ste u mogućnosti uplatite dugovanje. Kada preknjiženje bude gotovo, jednostavno ćete preskočiti ili umanjiti uplatu.

 

Ukoliko vam je potrebna pomoć, uvek nam se možete obratiti na office@pausal.rs

 

32 comments

    1. Dragi Nenade, hvala na podršci. 🙂 Mogu reći u ime celog tima, da nam je uvek drago kad čujemo da su ljudi zadovoljni. Ako imate neku temu o kojoj biste voleli da čujete više, slobodno nam pišite. 🙂

    1. Dragi Miroslave,

      Ne bi trebalo da postoji maksimalan broj zahteva koji možete da podnesete. Imajte u vidu da na jednom zahtevu možete tražiti preknjižavanje na više računa, ne trebate za svaki račun zasebno.

      1. Hvala Sonja na odgovoru. Imam situaciju da sam 2 godine uplaćivao na stari poziv na broj pošto nisam dobio rešenje pa bih sada da to korigujem. Broj računa se nije menjao, samo se poziv na broj razlikuje. Pitao sam za maksimalan broj zahteva jer imam 24 uplate koje treba da preknjižim na drugi poziv na broj a zahtev koji sam skinuo sa neta ima oko 10ak redova. Da li je prihvatljivo da se broj redova proširi, ili bih morao da pošaljem više zasebnih zahteva? Takođe, da li postoji neka opcija zbirnog preknjižavanja a ne po pojedinačnoj uplati? To bi mi uštedelo dosta vremena. Hvala.

        1. Dragi Dejane,

          Možete proširiti redove ili možete predati više zahteva zajedno, sve je u redu, bitno je samo da ispravno napišete sve što je potrebno. Sigurnije je da svaku uplatu pojedinačno ispišete i priložite izvode iz banke, ali bi trebalo da bude u redu i da napišete zbirno i uz to priložite konsolidovani upit stanja.

  1. Poštovani,
    Zamolio bih vas da mi ukratko pojasnite na koji način bi trebalo da popunim zahtev za preknjižavanje ukoliko želim da celokupna sredstva sa jednog poziva na broj po jednom računu preknjižim na drugi poziv na broj po istom računu. Ukoliko bih preknjižavao sredstva u ukupnom iznosu: broj uplata x iznos uplate, na pozivu na broj bi preostao određeni iznos koji, takođe, želim da preknjižim. U prethodnom komentaru, tj. odgovoru Dejanu, ste naveli da jeste moguće zbirno preknjižavanje, uz prilaganje konsolidovanog upita, samo mi je nejasno koji datum uplate bi trebali upisati i da li je preporučljivo upisati više različitih računa (porez, PIO, ZDR, NEZ) na jedan zahtev. Takođe, da li je neophodno da na tom starom pozivu na broj uopšte zadržavam neki iznos.
    Unapred hvala na pomoći.

    1. Dragi Uroše,

      Možete slobodno upisati na isti zahtev sve što je potrebno da se preknjiži (i različite račune i različite pozive ne broj). Možete prebaciti sav višak sa računa, nije neophodno da ostavljate nešto na njemu, posebno ukoliko ste dobili konačno rešenje za tu godinu. Ako preknjižavate celokupan iznos, ne upisujete datum i prilažete konsolidovani upit stanja. Sa leve strane zahteva upisujete račun i poziv na broj sa kojeg je potrebno preknjižiti uplate, a sa desne račun i poziv na broj na koji preknjižavate.

  2. Poštovani,

    Da li je moguće navesti broj tekućeg računa fizičkog lica kao „račun u korist“ ili je preknjženje moguće obaviti samo na račune poreske?

    Hteo bih da zatvorim preduzetničku radnju a kako ste naveli da se preknjiženja čekaju mesecima, prenos viška sredstava na moj račun u banci mi deluje kao validna opcija (ako je moguća).

    Da li mogu navesti račun poreza na imovinu fizičkog lica ukoliko prva opcija nije dozvoljena?

    1. Dragi Gorane,

      Moguće je tražiti povrat novca i za to bi trebalo da postoji poseban zahtev, koji je najbolje da tražite u Poreskoj upravi i da proverite da li im je potrebna još neka dokumentacija. Ne bi trebalo da bude problema da preknjižite na račun poeza na imovinu, kao alternativu.

  3. Poštovani,
    Primila sam rešenje iz poreske sa pogrešnim brojem računa na koji treba da uplatim doprinose za PIO, uplatila sam na taj račun (to je račun kada delatnost nije osnovno zanimanje, a u mom slučaju jeste). Tek posle nekoliko meseci poreski inspektor je uvideo svoju grešku i poslao mi novo rešenje sa ispravnim računom. Greška nije moja i imam dokaze za to, oni mi kažu da pišem zahtev za preknjiženje i da čekam, dok mi na sve to ide kamata. Da li može da se ubrza proces jer nije moja greška u pitanju? Trebalo bi da poreska to reši, to je njihova greška, umesto da ja popunjavam zahtev i čekam mesecima dok kamata raste.

    1. Draga Majo,

      Nažalost bojim se da ne možete ništa da uradite, bez obzira što nije vaša greška. Možete da probate da zamolite knjigovodstvo Poreske uprave da brže obradi zahtev, jer to od njih zavisi. Kamatu koja nastane u međuvremenu možete tražiti da otpišu, za šta imate osnov jer nije vaša greška, ali ćete verovatno i to moati da čekate.

  4. Postovana,

    uplatila sam sve doprinose za januar tekuce godine, i u medjuvremenu sam napravila elektonski potpis i tek onda videla Resenje za 2020. godinu, gde mi se svi doprinosi umanjuju spram 2019. godine.
    Januarske doprinose sam placala na poziv za broj za 2020. godinu ali je iznos ostao kao za 2019. godinu.
    Da li je dovoljno samo uplatiti razliku za februar, jer sam u pretplati ili je potrebno pisati i zahtev za preknjizenje?

    Hvala unapred!

  5. Postovani

    U preplati sam za poreze i doprinose na pozivima na broj (svake dodine nam se menja poziv na broj) za 2016. 2017. 2018. god dok je 2019. god automatski preknjizena u ovu godinu. Dali je potrebno da uz popunjen formular koji ste postavili na vrhu teksta prilazem i uplatnice.

    S’ postovanjem
    Aleksandar

  6. Poštovani, stavila sam firmu na mirovanje 04.05.2020. Podnela sam poresku prijavu i dobila rešenje o porezima koji treba da se uplate za ovaj period u maju mesecu. Međutim, ja na dva računa imam preplatu koja pokriva ove iznose, a na jednom od računa imam preplatu koja bi mogla pokriti iznose koji su naznačeni. Šta raditi u slučaju da preplata pokriva utvrđeni deo poreza, i da li može da se izvrši preknjižavanje preplate sa jednog računa na druga dva da bi se ova pokrili porezi? Hvala :=

  7. Poštovani, upravo sam videla da sam uplatila 6500din za prijavu za upis na fakultet, ali sam u „pozivu na broj“ izostavila jedan razmak izmedju cifara. Da li to znači da sam uplatila pogrešno, ili taj razmak može i da se zanemari?

  8. Poštovani, ja sma imala pretplatu na porez u iznosu jednomjesečnih obaveza, sto je izvod koji sam trazila i pokazao 04.01.2020. godine. S toga sam resila da obavezu ne uplacujem 15.01. vec da mi se peknjizi ova pretplata (isti slucaj sam imala i ranije, sve se normalno sredilo). Medjutim, sad mi pokazuje da sam u dugu za mesecni iznos poreza. Od 04.01 do 15.01 se stanje iz pretplate, promenilo u dug. Radi se o obavezi za decembar, tako da je poziv na broj dobar. Da li ste imali ovakav slucaj i kome da se obratim? Hvala unapred.

  9. Poštovani, doprinose za 2017 i prvih 6 meseci 2018. godine sam plaćao na tačan račun i pogrešan poziv na broj. Valjda je od 2017. godine poziv na broj počeo da se menja svake godine a ja sam nastavio da uplaćujem doprinose na poziv na broj koji je važio ranije i koji je bio moj matični broj. Ja nisam nikad dobio rešenja za 2015 i 2016. godinu, a rešenja za 2017 i 2018. godinu u kojem se vidi promena PNB sam dobio tek u septembru 2018. Od tada pa sve do sada sam svake godine dobijao rešenja i plaćao u skladu sa tim. Mene niko ni o čemu nije obaveštavao, niti opominjao tako da sam ja saznao da imam ogroman dug koji datira od 2017 i 2018.god. sa ogromnim kamatama, tek nedavno kada sam izvadio elektronski sertifikat i video stanje. Ono što je najgore i što komplikuje stvar je što mojih para koje sam redovno uplaćivao u tom periodu nema na konsolidovanom upitu stanja. Ja imam izvode iz banke za sve uplate u dinar ali kako da se obavi preknjiženje kada na upitu stanja ja imam samo dug a ne i pretplatu. Cifre nisu male i znam da moram da podnesem zahtev za preknjiženje ali nisam optimista po pitanju rešenja i ne znam gde su moje pare mogle da zalutaju. Što se tiče kamata. one su ogromne i ne znam da li da podnesem zahtev za otpis. Realno nisam ja kriv što nisam znao za promenu PNB jer me niko nije ni o čemu obaveštavao godinama. Neka rešenja nisam nikada dobio, a neka sam dobio sa debelim zakašnjenjem. Da se PNB oduvek menjao svake godine, ja bih reagovao na vreme. Ovako, samo sam nastavio da redovno uplaćujem na jedini PNB za koji sam znao i upao u ozbiljan problem.

  10. Poštovanje, zanima me na ovu temu, (greška je bila u pozivu na br) sve je preknjiženo (firma je u mirovanju trenutno) i stiglo je rešenje da je sve preknjiženo i da za kamatu čekam drugi postupak. E sad, mene zanima da li ja treba da popunim neki obrazac, pošaljem nešto poreskoj (jer je to preknjiženo sad) ili ne treba nikome ništa da javljam? Hvala?

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *