Kako da preuzmem svoje poresko rešenje?

Nova Uredba o paušalnom oporezivanju uvela je novinu – elektronska poreska rešenja. Umesto tradicionalnog slanja poštom, poresko rešenje sada stiže u elektronskom obliku. Međutim, ono neće stići na vašu e-mail adresu koju ste registrovali u APR, već u vaše sanduče na portalu ePorezi.

Da biste preuzeli svoje poresko rešenje potrebno je da:

  1. imate elektronski sertifikat (možete ga dobiti na čipovanoj ličnoj karti u MUP-u ili izvaditi u PKS ili Pošti)
  2. imate čitač elektronskih kartica (ukoliko je vaš sertifikat na kartici)
  3. instalirate aplikaciju ePorezi

Ako vam bilo koji korak predstavlja problem – ne brinite, postoji rešenje. Možete ovlastiti drugo lice za upotrebu elektronskih servisa predajom PEP obrasca Poreskoj upravi, nakon čega to lice može preuzeti vaše rešenje. Javite nam se na office@pausal.rs i rado ćemo vam pomoći. 🙂

Ukoliko ispunjavate sve uslove, možemo krenuti dalje.

Ubacite karticu u čitač i pokrenite aplikaciju ePorezi. Kliknite na „Podnesi prijavu“ i ne brinite, ovim se samo prijavljujete na aplikaciju, ne podnosite nikakvu poresku prijavu. Unesite pin za vaš elektronski sertifikat.

Na ekranu će vam se najverovatnije pojaviti dva korisnika – vi kao fizičko lice i vi kao preduzetnik. Potrebno je da izaberete preduzetnika.

Sa leve strane izaberite iz menija poresko sanduče i odmah ćete videti da li ste dobili poresko rešenje. U slučaju da niste, pisaće „nema poruka„. Datum koji stoji pored poruke smatra se danom kada vam je uručeno rešenje. Kako ne dobijate informaciju da vam je pristigla pošta, potrebno je da samostalno proveravate vaše sanduče.

U sandučetu bi trebalo da imate 3 dokumenta – Izveštaj o utvrđivanju visine poreskog rešenja, rešenje za utvrđivanje poreske akontacije i rešenje za utvrđivanje akontacija za doprinose. Klikom na poruku, otvoriće se polje za preuzimanje kojim ćete moći da preuzmete svoje poresko rešenje u PDF-u.

Ukoliko u vašem sandučetu nema dokumenata, najverovatnije postoji neki problem sa rešenjem za prethodnu godinu – npr. obustavili ste delatnost, pa još uvek nije obrađena prijava ili ste se registrovali krajem 2019. godine, pa još uvek nije urađeno rešenje. U tom slučaju, možete sačekati još malo i povremeno proveravati vaše sanduče ili kontaktirajte vašeg poreskog inspektora za više informacija.

Ako vam je potrebna bilo kakav pomoć, slobodno nam pišite.

44 comments

  1. Paušalac sam sa običnom l.k bez čipa…u Halkbank neznaju za sertifikovan overeni potpis, u posti kažu da to više ne rade..a u policiji jedino kako mogu je da izvadim l.k sa ćipom..a u poreskom mi tzv poreski savetnik kaže „znate sta gospodine, 21-vi je vek“…a ja se onda pitam ko ovde nije normalan..oni ili ja!

    1. Dragi Zorane,

      Najjednostavnije je da ovlastite drugo lice, možete i nas, samo nam se javite na office@pausal.rs kako bismo vas uputili u dalje korake. Imate još opciju da izvadite potpisu u Privrednoj komori Srbije, mada mi je jako čudno da su vas u pošti odbili, jer su oni bez sumnje sertifikaciono telo.

  2. Nemam čitač elektronskih kartica, imam čipovanu ličnu kartu i kvalifikovani elektronskih sertifikata, koji sam izvadio upravo iz razloga da bih došao do poreskog rešenja. Ne želim nikoga da ovlastim da to uradi umesto mene. Da li postoji način da od svoje kuće preko računara pristupim svom poreskom rešenju?Hvala unapred.

    1. Dragi Jovice,

      Možete pristupiti sa kućnog računara potrebno je samo da kupite čitač kartice (možete ga uzeti u nekoj od prodavnica računarske opreme, ukoliko ga već ne posedujete) i da instalirate aplikaciju ePorezi prema njihovom uputstvu. Ukoliko vam je elektronski sertifikan na USB nije potrebno da posedujete čitač kartice.

  3. Da li je neko imao problem sa ovom aplikacijom, instalirao sam sve potrebne drajvere, kupio čitač, učitao ličnu kartu, aplikacija je prepoznala, međutim kad kliknem na „Podnesi prijavu“ stoji satima da pristupa portalu i ništa se ne dešava. .

  4. Poštovani,
    Od 4. 3. 2020. zvanično sam registrovao firmu (paušal), postoji na sajtu APR-a (novo preduzeće), ali nisam dobio poresko rešenje! Elektr. sanduče je i dalje prazno (9.3.2020) Šta dalje, kome bi trebalo da se obratim? Pozdrav

  5. Lakse je provaliti u sistem nuklearne podmornice nego doci do svog postanskog sanduceta. Ni jedna od ovih gluposti nije neophodna da bi se obezbedio siguran pristup poreskom resenju za pausalca , dovoljna bi bila lozinka.. Mogli su da uvedu i sken oka i DNK proveru da budu sigurni da mi neko ne preuzme resenje i zlobno uplati porez umesto mene.
    Sad kako stvari stoje i ne rade im uprave ne mogu da dodjem do resenja. Jel neko ima ideju kako da dodjem do resenja (poreskog, a i ovog problema) i da li se dok ovo traje nagomilavaju obaveze koje, ako dobro shvatama, nece sad nasilno da naplacuju.

  6. I jos jedno pitanje- da li postoji neka druga mogucnost osim kroz aprlikaciju sa citacem kartice, jer sam video da imaju i obican login-user name i pass sa ogranicenim mogucnostima, doduse. Gde se registruje za ovo i sta moze sa tim da se uradi?

    1. Poštovani,

      Postoji jedino mogućnost da ovlastite drugo lice da umesto vas podnosi prijave, procere stanja i sl. Ukoliko vam je potrebna pomoć možete nam se obratiti na office@pausal.rs.

  7. Da li moze da se zamrzne preduzetnicka firma nekim daljinskim putem, telefonom, putem interneta, mejlom? Ima li neki drugi nacin da se ne gomilaju dugovanja dok firma ne radi usled vanrednog stanja?

    1. Nasao sam odgovor na svoje pitanje, pa ako nekog interesuje evo ga dole

      Preduzetnik, koji prijavljuje privremeni prekid obavljanja delatnosti, popunjava Registracionu prijavu promene podataka (obavezni podaci) i Dodatak 06, koja je objavljen na sajtu Agencije, na linku: Registri/Uputstva/Obrasci. Zahtev možete poslati i kao podnesak građana, u slobodnoj formi, sa svim podacima koji se traže i u prijavi.

  8. Poštovani,
    sa starom ličnom iz 2014 sam mogao godinama pistupati portalu, ali nakon isteka certiikata novi nije bilo moguće učitati pa sam bio pisiljen vaditi novu LK da bi učitali novi cetiikat. Sa novom LK mogu samo Čelik koristiti. E banking i E porezi ni da mrdnu. E banking kaže da imam dva čitača i da to nije dozvoljeno.
    I na kraju prronađoh da imam dva s tim što je jedan virtualni koji vidim jedino u token manageru „microsoft IFD 0“ i on je prvi na listi što pravi problem. E sad važno pitanje, kako ukloniti taj čitač i da li je to razlog zašto E porezi ne vide
    LK kad je ubacim u čitač.

    1. Poštovani,

      Najbolje je da pozovete Poresku upravu i tražite tehničku podršku, oni vam mogu pomoći oko ovog problema.

  9. Ovo je bre sramota šta rade sa ljudima,treba da budeš kompjuterski genije da bi sve ovo ispratilo. Imam e-potpis imam aplikaciju i sad treba da kupim i čitač i šta sve ne.Ma svaka im čast.

  10. postovani i meni je receno u poreskoj upravi da je 21-vi vek pa se pitam u kojoj zemlji oni zive a u kojoj mi da li je to ta ista zemlja srbija gde u glavnom gradu i to u centru ljudi svoje stanove greju na drva i ugalj a u ekstra zoni gle cuda ljudi imaju septicke jame a ne kanalizaciju a da nepricamo o ruiniranim skolama po unutrasnjosti zemlje gde i ono malo celjadi sto je ima nemaju struje a internet i kompjuter su misaona imenica gde krovovi skola smo sto nepadnu na njih institucije su nam pune iz frustriranih i nezadovoljnih vladinih sluzbenika koji imaju fakultetske diplome i rade za tricavih 70000 do 400000 hiljada dinra pa samo gledaju na mito i korupciju cast malom broju casnih i postenih medu njima isti oni koji su doneli ovo zaboravili su da veci deo starije populacije nezna engleski jezikn i rad na racunaru im je stran i umesto da se pomogne sa elktronskim sertifikatom i ovom uredbom oko poreza veci deo zanatlija i ostalih ima samo sa ovim dodatne peripetije izrevoltirani polu pismeni zanatlija

  11. Postovani
    Zna li neko kome mogu da se obratim ukoliko na preuzetom poreskom resenju ,polazna osnovica nije u skladu sa Uredbom ,za odredjenu opstinu u Beogradu /preispitali smo i adresu i zonu/
    Poslata je zalba na koju nije stigao zvanicni odgovor ,a doprinosi i porez i dalje se uredno obracunavaju na veliku osnovicu
    Poslat je mail poreskoj upravi na koji takodje nema odgovora
    Postoji li neka sluzba koja ce dati smisleno objasnjenje ,a nece samo potvrditi da je softver tako povukao podatke i obracunao
    hvala

    1. Draga Jasminka,

      Jedino što ste mogli je da kontaktirate inspektora i podnesete žalbu. Ukoliko niste stupili u direktan kontakt s inspektorom, možete probati sada kada je vanredno stanje završeno. Problem je što žalba prvo odlazi kon ispektora, a ako je on ne usvoji ona ide dalje na drugostepeni sud. Sve je to proces koji traje (znamo slučajeve i po nekoliko meseci). Ukoliko ste u mogućnosti možete plaćati porez i doprinose, makar deo, kako bi vam bila manja kamata dok se situacija ne razreši.

      1. Inspektor je potvrdio zalbu i onaje dalje otisla u proceduru.Obzirom da mu se ucinilo da je u pitanju greska cak je stornirao resenje da bi sada ponovo izdali identicno ,ne zato sto su dobili takav nalog ,nego po njihovom objasnjenju sto poreski obveznik ne sme biti bez resenja ,a da radi??????
        Meni samo treba objasnjenje u dve recenice ,zasto Uredba u ovom slucaju nije ispostovana,mozda postoji neka tajna kvaka,ali da makar znamo da pod hitno zatvaramo
        Procitala sam deo uredbe za 2020 koji se odnosi na odredjivanje polazne osnovice za pausalca vise puta ,i ne vidim razlog takvog obracuna.Istovremeno ne mogu da verujem da ne postoji sluzba , osoba,,,kojoj bi se mogli obratiti samo za objasnjenje…kao da radimo samo sa kompjuterima…

        1. Draga Jasmina,

          Nadamo se da će se brzo i povoljno razrešiti vaša situacija. Greške se događaju, ali dobro je ako je i inspektor potvrdio i stornirao zaduženja.

  12. Mislim da ce mnogi pausalci koji su ove godine otvorili radnje imat problem ove prirode ,jer se radi o tome da kalkulator ne prepoznaje novoosnovane u 2020 ,nego ukoliko ne ukucate iznos obaveza iz prethodne godine udvostrucuje vasu obavezu umesto da obracuna stimulans
    Do toga smo usmeno dosli u kontaktu sa poreskim inspektorom ,ali sada bi trebalo neko da se zainteresuje i ukaze na taj problem vezano za softver na osnovu koga kalkulator obracunava porez i doprinose
    Poslala sam jutros odseku za kontrolu dopis ,ali ako imate neki predlog jos bila bi vam zahvalna
    Ocigledno je da svuda rade ljudi koje uopste ne interesuje posao kojim se bave…

  13. Postovani
    Pausalac sam samozaposleni, od maja prosle godine.
    Ne bih da uzimam novu licnu kartu sa cipom, pa se pitam mogu li
    ovlastiti obicno gradjansko lice da koristi svoj elektronski sertifikat i mesto mene prostupi aplikaciji e-porezi, ili to mogu samo knjigovodje.?
    Nisam u zemlji pa bih zamolio brata da on izvadi el. sertifikat, ukoliko obicna fizicka mogu imati taj sertifikat. A to bi ujedno bilo i moje drugi pitanje.
    Hvala puno

    1. Poštovana,

      Možete ovlastiti bilo koje lice koje ima elektronski sertifikat. Fizičko lice može dobiti sertifikat na isti način – u MUP-u, Privrednoj komori Srbije ili Pošti.

  14. Hvala puno na ovom objašnjenju, mnogo ste mi pomogli. Radila sam sve sama i nigde nisam mogla videti uputstvo za ovaj postupak,odnosno informaciju da rešenje automatski stiže u sanduče bez popunjavanja prijave.

  15. A kada ce gospoda da se smiluju da posalju resenje za 2020 godinu u postansko sanduce.akaupio sam stan u novembru 2019 te,i tada dobio resenje za ta dva meseca,a za 2020 tu niko nista ne salje,placam na pamet kao debil

    1. Dragi Velibore,

      Ukoliko nije bilo prekida, rešenje bi trebalo da ste dobili početkom godine. Ukoliko to nije slučaj, najbolje je da kontaktirate svog poreskog inspektora (zovete Poresku upravu i tražite inspektora zaduženog za preduzetnike na prvo slovo vašeg prezimena). Objasnite im situaciju, rešenje bi trebalo brzo da bude donešeno. Ukoliko je bilo prekida, proverite prvo da li ste izvršili potrebne poreske prijave, a zatim svakako kontaktirajte inspektora.

  16. Nikako nece da se uloguje u postu sve uradim preko aplikacije ocitam LK unesem pin, sve se verifikuje i nista se posle toga ne desava, aplikacija nestane sa ekrana

    1. Poštovani,

      Nisam sigurna u koju aplikaciju pokušavate da se ulogujete. Ali ako imate tehničkih problema, najbolje je da kontaktirate tehničku podršku.

  17. Poštovana Sanja, hvala Vam na svim objašnjenjima zaista su mi pomogla pošto sam prošle nedelje postala paušalac. Ali me ovaj tekst malo zbunjuje. Stiglo mi je rešenje (datum je 3 dana nakon registracije u APR-u), ali mi nije jasno zašto je stiglo pre predaje poreske prijave i da li to onda znači da ne treba slati poresku prijavu ili ne?

    Hvala najlepše!

    1. Draga Milena,

      Od 01.01.2020. godine poreska prijava za registraciju se ne podnosi, potrebno je samo da se obeleži u APR da želite paušalno oporezivanje, što ste vi očigldno i uradili.

      1. Draga Sonja, hvala na brzom odgovoru. Da li to kojim slučajem znači da ne mora ni prijava na socijalno osiguranje da se predaje?

        Pozdrav

  18. Postovani,
    Moj muz je pausalac. Ima firmu i kad je krenulo ovo ludilo sa aplikacijom uzeli smo sertifikat od mupa, kupili citac kartice instalirali aplikaciju i nista. Ne prepoznaje. Celik cita LK a aplk eporezi nista. Ovo je takva glupost. Zamislitevi sad nekog ko nema ni trunke znanja o komp, aplik i bilo cemu da se bakce sa ovim.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *