Kako da preuzmem svoje poresko rešenje?

Nova Uredba o paušalnom oporezivanju uvela je novinu – elektronska poreska rešenja. Umesto tradicionalnog slanja poštom, poresko rešenje sada stiže u elektronskom obliku. Međutim, ono neće stići na vašu e-mail adresu koju ste registrovali u APR, već u vaše sanduče na portalu ePorezi.

Da biste preuzeli svoje poresko rešenje potrebno je da:

  1. imate elektronski sertifikat (možete ga dobiti na čipovanoj ličnoj karti u MUP-u ili izvaditi u PKS ili Pošti)
  2. imate čitač elektronskih kartica (ukoliko je vaš sertifikat na kartici)
  3. instalirate aplikaciju ePorezi

Ako vam bilo koji korak predstavlja problem – ne brinite, postoji rešenje. Možete ovlastiti drugo lice za upotrebu elektronskih servisa predajom PEP obrasca Poreskoj upravi, nakon čega to lice može preuzeti vaše rešenje. Javite nam se na office@pausal.rs i rado ćemo vam pomoći. 🙂

Ukoliko ispunjavate sve uslove, možemo krenuti dalje.

Ubacite karticu u čitač i pokrenite aplikaciju ePorezi. Kliknite na „Podnesi prijavu“ i ne brinite, ovim se samo prijavljujete na aplikaciju, ne podnosite nikakvu poresku prijavu. Unesite pin za vaš elektronski sertifikat.

Na ekranu će vam se najverovatnije pojaviti dva korisnika – vi kao fizičko lice i vi kao preduzetnik. Potrebno je da izaberete preduzetnika.

Sa leve strane izaberite iz menija poresko sanduče i odmah ćete videti da li ste dobili poresko rešenje. U slučaju da niste, pisaće „nema poruka„. Datum koji stoji pored poruke smatra se danom kada vam je uručeno rešenje. Kako ne dobijate informaciju da vam je pristigla pošta, potrebno je da samostalno proveravate vaše sanduče.

U sandučetu bi trebalo da imate 3 dokumenta – Izveštaj o utvrđivanju visine poreskog rešenja, rešenje za utvrđivanje poreske akontacije i rešenje za utvrđivanje akontacija za doprinose. Klikom na poruku, otvoriće se polje za preuzimanje kojim ćete moći da preuzmete svoje poresko rešenje u PDF-u.

Ukoliko u vašem sandučetu nema dokumenata, najverovatnije postoji neki problem sa rešenjem za prethodnu godinu – npr. obustavili ste delatnost, pa još uvek nije obrađena prijava ili ste se registrovali krajem 2019. godine, pa još uvek nije urađeno rešenje. U tom slučaju, možete sačekati još malo i povremeno proveravati vaše sanduče ili kontaktirajte vašeg poreskog inspektora za više informacija.

Ako vam je potrebna bilo kakav pomoć, slobodno nam pišite.

18 comments

  1. Paušalac sam sa običnom l.k bez čipa…u Halkbank neznaju za sertifikovan overeni potpis, u posti kažu da to više ne rade..a u policiji jedino kako mogu je da izvadim l.k sa ćipom..a u poreskom mi tzv poreski savetnik kaže „znate sta gospodine, 21-vi je vek“…a ja se onda pitam ko ovde nije normalan..oni ili ja!

    1. Dragi Zorane,

      Najjednostavnije je da ovlastite drugo lice, možete i nas, samo nam se javite na office@pausal.rs kako bismo vas uputili u dalje korake. Imate još opciju da izvadite potpisu u Privrednoj komori Srbije, mada mi je jako čudno da su vas u pošti odbili, jer su oni bez sumnje sertifikaciono telo.

  2. Nemam čitač elektronskih kartica, imam čipovanu ličnu kartu i kvalifikovani elektronskih sertifikata, koji sam izvadio upravo iz razloga da bih došao do poreskog rešenja. Ne želim nikoga da ovlastim da to uradi umesto mene. Da li postoji način da od svoje kuće preko računara pristupim svom poreskom rešenju?Hvala unapred.

    1. Dragi Jovice,

      Možete pristupiti sa kućnog računara potrebno je samo da kupite čitač kartice (možete ga uzeti u nekoj od prodavnica računarske opreme, ukoliko ga već ne posedujete) i da instalirate aplikaciju ePorezi prema njihovom uputstvu. Ukoliko vam je elektronski sertifikan na USB nije potrebno da posedujete čitač kartice.

  3. Da li je neko imao problem sa ovom aplikacijom, instalirao sam sve potrebne drajvere, kupio čitač, učitao ličnu kartu, aplikacija je prepoznala, međutim kad kliknem na „Podnesi prijavu“ stoji satima da pristupa portalu i ništa se ne dešava. .

  4. Poštovani,
    Od 4. 3. 2020. zvanično sam registrovao firmu (paušal), postoji na sajtu APR-a (novo preduzeće), ali nisam dobio poresko rešenje! Elektr. sanduče je i dalje prazno (9.3.2020) Šta dalje, kome bi trebalo da se obratim? Pozdrav

  5. Lakse je provaliti u sistem nuklearne podmornice nego doci do svog postanskog sanduceta. Ni jedna od ovih gluposti nije neophodna da bi se obezbedio siguran pristup poreskom resenju za pausalca , dovoljna bi bila lozinka.. Mogli su da uvedu i sken oka i DNK proveru da budu sigurni da mi neko ne preuzme resenje i zlobno uplati porez umesto mene.
    Sad kako stvari stoje i ne rade im uprave ne mogu da dodjem do resenja. Jel neko ima ideju kako da dodjem do resenja (poreskog, a i ovog problema) i da li se dok ovo traje nagomilavaju obaveze koje, ako dobro shvatama, nece sad nasilno da naplacuju.

  6. I jos jedno pitanje- da li postoji neka druga mogucnost osim kroz aprlikaciju sa citacem kartice, jer sam video da imaju i obican login-user name i pass sa ogranicenim mogucnostima, doduse. Gde se registruje za ovo i sta moze sa tim da se uradi?

    1. Poštovani,

      Postoji jedino mogućnost da ovlastite drugo lice da umesto vas podnosi prijave, procere stanja i sl. Ukoliko vam je potrebna pomoć možete nam se obratiti na office@pausal.rs.

  7. Da li moze da se zamrzne preduzetnicka firma nekim daljinskim putem, telefonom, putem interneta, mejlom? Ima li neki drugi nacin da se ne gomilaju dugovanja dok firma ne radi usled vanrednog stanja?

    1. Nasao sam odgovor na svoje pitanje, pa ako nekog interesuje evo ga dole

      Preduzetnik, koji prijavljuje privremeni prekid obavljanja delatnosti, popunjava Registracionu prijavu promene podataka (obavezni podaci) i Dodatak 06, koja je objavljen na sajtu Agencije, na linku: Registri/Uputstva/Obrasci. Zahtev možete poslati i kao podnesak građana, u slobodnoj formi, sa svim podacima koji se traže i u prijavi.

  8. Poštovani,
    sa starom ličnom iz 2014 sam mogao godinama pistupati portalu, ali nakon isteka certiikata novi nije bilo moguće učitati pa sam bio pisiljen vaditi novu LK da bi učitali novi cetiikat. Sa novom LK mogu samo Čelik koristiti. E banking i E porezi ni da mrdnu. E banking kaže da imam dva čitača i da to nije dozvoljeno.
    I na kraju prronađoh da imam dva s tim što je jedan virtualni koji vidim jedino u token manageru „microsoft IFD 0“ i on je prvi na listi što pravi problem. E sad važno pitanje, kako ukloniti taj čitač i da li je to razlog zašto E porezi ne vide
    LK kad je ubacim u čitač.

    1. Poštovani,

      Najbolje je da pozovete Poresku upravu i tražite tehničku podršku, oni vam mogu pomoći oko ovog problema.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *