Kako se šalje eFaktura sa pausal.rs portala?

Od nedavno naši korisnici imaju mogućnost da šalju fakture iz Pausal aplikacije na sistem eFaktura (SEF). Ovim je olakšan rad svima koji koriste portal eFaktura i koji više ne moraju da vode duplu evidenciju – za korisnike eFaktura i one koji sistem ne koriste. 

Da li moram da koristim SEF?

U obavezi ste da koristite SEF ukoliko:

  • ste u sisemu PDV-a
  • sarađujete sa javnim preduzećima 
  • ste se registrovali kao dobrovoljni korisnik sistema

Kako kao paušalac ne možete da budete u sistemu PDV-a, u obavezi ste da koristite sistem ako sarađujete sa javnim preduzećem ili se registrujete kao dobrovoljni korisnik. 

Ukoliko koristite SEF iz bilo kojeg od navedenih razloga, morate da šaljete fakture preko sistema elektronskih faktura, svima koji sistem koriste. Onima koji sistem ne koriste, fakture šaljete kao i do sada, putem mejla ili pošte. 

Napomena: Paušalci prilikom izdavanja fakture na SEF-u treba da obeleže izuzeće od PDV sa oznakom SS – šifra osnova 33. 

Povezivanje Pausal aplikacije i eFaktura

Da biste povezali vas Pausal nalog sa sistemom eFaktura, potrebno je da pristupite svom nalogu na SEF-u i podešavanjima. U delu API menadzment uključite API status u aktivno i generišite ključ za autentifikaciju. Generisan ključ kopirajte. 

Zatim pristupite svom Pausal nalogu, odaberite Moja agencija – Efakture i prethodno kopiran ključ unesite u polje API ključ. Sačuvajte i sada ćete moći da šaljete fakture iz Pausal aplikacije na SEF. Imajte u vidu da je moguće samo slanje, ne i prijem faktura. 

Slanje fakture iz Pausal aplikacije na eFakture

Da biste poslali fakturu iz Pausal aplikacije na SEF, potrebno je da kreirate fakturu u Pausal aplikaciji. Odaberite +Nova faktura – faktura i popunite neophodne podatke. 

Obratite pažnju ukoliko je vaš klijent javno preduzeće, potrebno je da prilikom unosa novog komitenta odaberete opciju javno preduzeće, umesto pravno lice. Na taj način ćete prilikom slanja eFakture imati opciju da fakturu pošaljete i u CRF. 

Nakon što kreirate fakturu, koristite opciju štampaj, kako bi faktura dobila svoj redni broj i bila upisana u KPO knjigu. Zatim ćete na izdatoj fakturi imati opciju Pošalji eFakturu

Odaberite datum dospeća fakture i potvrdite stanje.

Ako šaljete fakturu javnom preduzeću, u ovom koraku moći ćete da obeležite ako je potrebno slanje i u CRF. Potvrdite i će faktura biti poslata na SEF, o čemu ćete dobiti obaveštenje. 

Proveri status

Sve fakture koje su poslate na SEF, moći ćete da vidite odabirom filtera eFakture sa leve strane.

Faktura će dobiti i nov status – status eFakture, koji će pratiti status fakture (prihvaćen, odbijen i sl.) na SEF-u. Da biste proverili da li je promenjen status eFakture na SEF-u, potrebno je da kliknete na Osveži, kako bi se ažurirao status. 

U slučaju da se javi greška pilikom slanja ili vam je potrebna pomoć povezivanja, možete kontaktirati našu podršku na office@pausal.rs ili putem ćeta u aplikaciji. 

Pročitaj više:
Elektronsko fakturisanje

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *