Odgovori na pitanja vezana za Payoneer

S obzirom da smo u poslednje vreme primili dosta pitanja vezana za Payoneer, rešili smo da ponovo podelimo naš tekst iz 2019. godine, koji je i dalje aktuelan i u kojem možete naći odgovore na mnoga pitanja.

Da li su tačne glasine da će Payoneer slati Poreskoj upravi podatke o korisnicima iz Srbije?

Poreska uprava Srbije nas nikada nije kontaktirala i mi nismo u obavezi da sa njima delimo bilo koju vrstu informacija o korisnicima iz Srbije, niti to činimo. Ali ne možemo javno da govorimo o našim unutrašnjim procedurama i koji bi bili naši postupci u slučaju da dobijemo takav zahtev u budućnosti.

Payoneer nastavlja da prati sve važne informacije kako bi postupao u skladu sa važećim zakonskim propisima. Savetujemo vam da se konsultujete sa svojim poreskim savetnikom, jer je odgovornost svakog korisnika Payoneera da se pridržava lokalnih propisa i poreskih zahteva.

Da li postoje benefiti za lojalne korisnike koji se odnose na naknade i održavanje naloga?

Ne postoji nikakva naknada za održavanje računa. Postoji samo godišnja naknada za Payoneer karticu, koja je opciona i niste u obavezi da je naručite.

Ako vaš mesečni prihod prelazi 20.000 USD, možete se prijaviti i ostvariti popust na naknadu za povlačenje novca na bankovni račun.

Od nedavno, korisnici u Srbiji imaju priliku da koriste posebne uslove, kao što su bonusi i niže naknade za transakcije. Svi korisnici koji se registruju preko Pausal aplikacije, dobijaju posebne pogodnosti – 0% provizije za prihode u USD valuti i 1,8% provizije za povlačenje novca na bankovni račun, kao što možete videti ovde.

Koji su troškovi konverzije GBP u EUR valutu?

Konverziju valuta možete da vršite na svom Payoneer nalogu prema srednjem kursu u trenutku konverzije, uz naknadu Payoneera od 0.5%. Pre konverzije, proverite iznos koji ćete dobiti, odabirom valute na vašem nalogu. Pogledajte kako to možete učiniti, na našem blogu

Koje podatke o računu treba da dam klijentu kako bi mogao da izvrši plaćanje? Da li ove informacije mogu da pronađem u delu „Global payment service“?

Koje informacije su potrebne zavisi od podešavanja naloga, lokacije kupca i načina plaćanja. Više informacija o načinima naplate putem Payoneer-a možete videti ovde.

Koja je razlika između ličnog (personal) i poslovnog (business) naloga? Postoje li posebni uslovi za njihovo korišćenje i da li je proces otvaranja poslovnog računa duži u odnosu na lični?

Praktično ne postoji razlika između ove dve vrste naloga.

Ako planirate da primate sredstva kao kompanija (pravno lice), onda je bolje da otvorite nalog sa nazivom kompanije. Dakle, u slučaju da vlasnik računa treba da dostavi neki izvod sa računa npr. Poreskoj upravi, na izvodu će biti navedeno isto ime pod kojim je otvoren nalog.

Da li Payoneer planira da nudi zajmove ili kredite za lojalne korisnike sa stabilnim prihodima?

Za sada ne pružamo ovakvu vrstu usluga.

Međutim, Payoneer je nedavno lansirao nekoliko proizvoda poput „Capital Advance“ za online trgovinu (ecommerce sellers) koji im pomaže u rastu i razvoju njihovog biznisa. Ovo već postoji za zemlje Centralne i Istočne Evrope. Istražujemo na koji način možemo obezbediti slične usluge i za IT kompanije.

Ako klijent plaća u USD valuti, ali su jedini dostupni računi u EUR i GBP valuti, da li će onda Payoneer automatski izvršiti konverziju ili postoji neka procedura koju treba obaviti?

Prilikom registracije, svaki korisnik Payoneer-a dobija i račun u USD valuti. Ukoliko to nije slučaj, kontaktirajte korisničku podršku.

Koji su troškovi podizanja novca sa bankomata i korišćenja debitne kartice za plaćanja?

Detaljne informacije možete naći u našem centru za podršku.

4 comments

  1. Znaci ako dobro razumem, freelanceri koji novac primaju iskljucivo preko Payoneer-a mogu biti ‘uhvaceni’ u neprijavljivanju poreza samo indirektno, tako sto bi inspektori videli neslaganje izmedju njihove imovine i prijavljenih prihoda?

  2. Dobar dan,

    Na devizni račun preduzetnika u Vojvodjanskoj banci nije dozvoljena transakcija sa Payoneer naloga (preduzetničkog) jer je Payoneer uveo da kao pošiljalac uplate stoje podaci preduzetnika a ne Payoneer-a pa se to u banci vodi kao uplata samom sebi iz inostranstva, i ako je fakturisano na Upwork a Payoneer samo transfer( na fakturi se nalaze informacije o Payneer nalogu).

    Transfer sa Upwork-a direktno košta $30, pa je Payoneer transfer dosta povoljnija opcija.

    Da li postoji način da se ovo reši?

    Hvala unapred!

  3. Dobar dan,
    Moje pitanje se odnosi na payoneer business account. Kao pausalac od skoro primam uplate iz inostranstva preko payoneera. Da li je neophodno celu svotu novca prebaciti na devizni racun firme u Srbiji kako bi on bio „vidljiv“ ili se taj novac moze legalno koristiti direktno sa payoneer naloga, online kupovina, placanje payoneer karticom, podizajne sa bankomata?
    Fakture izdajem na iznos koji mi i bude uplacen na payoneer nalog.
    Hvala

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *