Odjavljivanje fiskalnog uređaja tokom godišnjeg odmora

Last Updated: maj 29, 2023By

Uskoro počinje letnja sezona, pa je aktuelno i pitanje preduzetnika: “Šta je potrebno da uradim sa fiskalnim uređajem tokom godišnjeg odmora?” Preduzetnici koji zbog godišnjih odmora neće obavljati delatnost i izdavati fiskalne račune, prema obaveštenju Poreske uprave iz prethodne godine, moraju da podnesu PGJO prijavu.  

Prijavljivanje datuma početka godišnjeg odmora

Da bi se naznačio početak odmora, potrebno je podneti poresku prijavu PGJO putem portala ePorezi. Odaberite tekstutalni unos, unesite kontakt podatke, pa ispratite sledeća 3 koraka:

  • U polju 1.1. Vrsta prijave – birate opciju 3 – promena podataka u registru. Ova opcija koristi se za privremenu odjavu poslovnog prostora, kao i za izmenu podataka.
  • Izaberite poslodnovni prostor –  Klikom na jedinistveni ID biće vam ponuđeni svi poslovni prostori koje ste prijavili. Potrebno je da odaberete onaj za koji vršite promenu. Podaci poput naziva i tipa poslovnog prostora, adrese i slično, biće automatski popunjeni, nakon odabira prostora.
  • U polje 2.12. Datum početka privremenog prestanka – unesite podatak o datumu početka godišnjeg odmora. U polju 2.14. unosite datum kada prijavu podnosite. 

Prijavljivanje datuma završetka odmora

Kao što vršite prijavu početka, tako prijavljujete i prekid korišćenja odmora, podnošenjem PGJO prijave i odabirom tekstualnog unosa:

  1. U polju 1.1. Vrsta prijave – birate opciju 3 – promena podataka iz registra
  2. Izaberite poslodnovni prostor za koji se vrši izmena
  3. U polje 2.13. Datum završetka privremenog prestanka – unesite podatak o datumu završetka godišnjeg odmora. U polju 2.14. unosite datum kada prijavu podnosite. Ovo je ujedno jedino polje koje se razlikuje kada se prijavljuje kraj odmora.

Napomena: Prijave o promenama, kao što je slučaj sa privremenim prekidom zbog odmora, prijavljujete najkasnije 24 sata pre nastaka promene. 

Ukoliko vam je potrebna pomoć oko podnošenja prijave, možete nam se javiti na office@pausal.rs.

Loading...

14 komentara

  1. Branko februar 8, 2024 at 11:10 am - Reply

    Poštovani, ja kao paušalac koji 99% radi sa pravnim licima hoću da uvedem fiskalnu kasu zbog nekih povremenih poslova sa fizičkim licima. Ali ja i dok nisam na odmoru možda nekad po mesec dana neću koristiti kasu. Koje su meni obaveze u vezi kase kad je ne koristim duži period, da li moram da odjavljujem, pravim neke izveštaje dnevne, mesečne i sl. ako nije uključena kasa recimo mesec dana?

    • Pausal februar 8, 2024 at 4:13 pm - Reply

      Dragi Branko,

      Ukoliko znate da idete na odmor i da nećete raditi potrebno je da podnesete prijave kao što je navedeno u tekstu. Inače nemate drugih obaveza. Izveštaji se više ne prave, samo izdajete fiskalne račune kada izvršite uslugu ka fizićkom licu.

  2. Sofija februar 27, 2024 at 8:16 pm - Reply

    Postovani,
    Da li kada firmu stavimo u mirovanje radi porodiljskog odsustva treba da opozovemo i bezbednosni element? Da li je ispravno odraditi samo privremenu odjavu popunjavanjem PGJO kako ste naveli u tekstu.

    Hvala!

    • Pausal februar 29, 2024 at 9:41 am - Reply

      Draga Sofija,

      S obzirom da je radnja u mirovanju, a da niste promenili sediste ili iz nekog drugog razloga promenili prostor u kojem radite, trebalo bi da bude dovoljno da se privremeno odjavite, jer ćete nastaviti sa obavljanjem delantosti nakon odsustva.

  3. Mario jun 27, 2024 at 11:53 am - Reply

    Poštovani,

    da li se datum prestanka koji je poznat unosi u isto vreme kad i datum početka privremenog prestanka ili moraju 2 prijave, jedna za 2.12 Датум почетка привременог престанка a druga za 2.13 Датум завршетка привременог престанка?

    Srdačno,

    • Pausal jul 2, 2024 at 11:14 am - Reply

      Poštovani Mario,

      Možete da podnesete u isto vreme prijavu, i na istom dodatku upisati datum početka i prestanka, ali platićete taksu za dve promene (850+400 dinara).

      Lep pozdrav,
      Vaš Pausal tim

  4. Neli april 15, 2025 at 5:08 pm - Reply

    Postovani
    Poslovanje stavljam u mirovanje…
    Sta se desava sa kasom?
    Serviser kaze moram i dalje placati za vreme mirovanja,ili defiskalizaciju odraditi…?
    Placati odrzavanje kao da radim,ili 4400 defiskalizaciju a posle fiskalizaciju…

    • Pausal april 16, 2025 at 12:41 pm - Reply

      Postovani, ukoliko cete biti u stanju mirovanja moze da se uradi odjava bezbednosnog elementa. Sto se tice odrzavanja kase mozete proveriti sa serviserima kakav je dogovor izmedju njih i vas. Svakako kada ponovo odmrznete radnju u tom slucaju bi se radila ponovna prijava za bezbednosni element. Odjava/prijava se radi putem portala ePorezi.

  5. Marija jul 9, 2025 at 5:59 pm - Reply

    Zdravo, šta unosim ako ne znam kada će biti ponovno pokretanje nakon mirovanja?

    • Pausal jul 30, 2025 at 9:45 am - Reply

      Zdravo,

      U tom slučaju, ukoliko prijavu podnosite elektronski, dovoljno je da taj deo jednostavno ne popunite. Isti princip važi i za podnošenje prijave u papirnom obliku.

      Ako vam je potrebna dodatna pomoć, slobodno se obratite našim kolegama na office@pausal.rs.

  6. Jasmina avgust 13, 2025 at 7:42 am - Reply

    Poštovani,
    kada podnosim prijavu o završetku godišnjeg odmora ,npr.počinjem da radim 14.08. i tada uključujem kasu ,koji datum navodim kao završetak 13.08 ili stavljam 14.08.

    • Pausal avgust 14, 2025 at 9:38 am - Reply

      Kao završetak navodite dan pre početka, dakle 13.08., obzirom da je to poslednji dan odmora.

  7. Nikola novembar 3, 2025 at 10:22 pm - Reply

    Postovani,

    nakon gasenja preduzetnicke radnje zaboravio sam odjaviti poslovni prostor (pre 2 dana). Sada kada odjavim pp, dobijam poruku da mi je odjava odbijena sa porukom Пословни простор 125XXXX је у статусу Deaktiviran и не може се обрисати. Da li je to trenutno stanje dovoljno nakon zatvaranja preduzetnicke radnje i brisanja iz apr ili je ipak potrebno ici u poresku vezano za ovo? Mozda pomogne jos nekome :) Hvala

    • Pausal novembar 6, 2025 at 3:31 pm - Reply

      Zdravo,

      To je normalno, obzirom da je firma izbrisana iz registra – ukoliko ste koristili SIM krticu kao bezbednosni element bitno je samo da ste istu vratili u filijalu Poreske uprave.

      Lep pozdrav,

Leave A Comment