Predstavljanje ekonomskih mera – Uveden paket podrške privredi

Vlada Srbije predstavila je paket ekonomskih mera za smanjivanje negativnih efekata prouzrokovanih pandemijom virusa Kovid-19 i podršku privredi Srbije. Primena predstvaljenih mera biće definisana Uredbom, koja bi trebalo da se usvoji u narednom periodu. 

Koje mere su predstavljene?

Paket najavljen od strane Vlade Republike Srbije, podrazumeva sledeće:

  • Prvi set mera predstavlja:

odlaganje plaćanja poreza i doprinosa na zarade, tokom trajanja vanrednog stanja, uz kasniju otplatu u ratama sa početkom od 2021.godine.Takođe, ova mera se odnosi na odlaganje plaćanja poreza na prihod od samostalnih delatnosti svih preduzetnika.

odlaže se i plaćanje akontacija poreza na dobit u drugom kvartalu.

oslobađanje davalaca donacija od obaveze plaćanja PDV-a za sve proizvode koji se doniraju ustanovama za borbu protiv bolesti Covid-19

  • Drugi set mera odnosi se na direktna davanja preduzećima:

– Isplata pomoći u visini minimalne zarade za sve preduzetnike, mikro, mala i srednja preduzeća

– Subvenicije 50% minimalne zarade velikim preduzećima za zaposlene kojima je rešenjem utvrđen prestanak rada.

„Svim preduzetnicima, paušalcima, malim preduzećima, daćemo tri minimalne zarade svakom zaposlenom u tim preduzećima… Vlada predlaže i 50 odsto zarade onima koji su dobili rešenje o prekidu rada“, rekao je Mali.

  • Treći set mera predviđa:

Program za dodelu kredita preko Fonda za razvoj Republike Srbije

Garantne šeme za podršku privedi u uslovima Covid-19 krize za kredite za održavanje likvidnosti

  • Četvrti set mera se odnosi na uplatu direktne pomoći u iznosu od 100 evra u dinarskoj protivvrednosti svim punoletnim građanima Republike Srbije. 

Za koga (ne) važe mere?

Ovo se neće primenjivati na ona preduzeća koja su od početka vanrednog stanja otpustila više od 10% svojih zaposlenih i one koji su privremeno prekinuli poslovanje pre proglašenja vanrednog stanja, odnosno pre 15. marta 2020. godine.

U cilju zaštite zaposlenih i radno angažovanih lica, preduzet je niz mera koje obavezuju poslodavca da omogući rad na daljinu, rad od kuće, rad u manjim smenama, kako bi se zaštitila zaposlena i radno angažovana lica.

Kompanije mogu očekivati da im država polovinom maja uplati prvu trećinu sredstava, ali konkretne procedure i kriterijumi biće poznati nakon usvajanja Uredbe. 

Podsetimo, prema ranije usvojenim merama, poreskim obveznicima koji imaju odobreno odlaganje plaćanja dugovanja, za vreme vanrednog stanja se neće primenjivati poništaj sporazuma, kao ni prinudna naplata poreskog duga.

Ovim merama nisu predviđena odlaganja primene testa samostalnosti, tako da ako imate još nedoumica pogledajte video i postavite nam pitanja putem ovog linka.

12 comments

  1. Poštovani,
    Pretpostavljam da ni vama baš kao ni meni nije jasno pravo značenje svih ovihformulacija, ali da ipak upitam, jer između redova možda Vi vidite (čitate) nešto što ja ne vidim 🙂
    1) Da li se za preduzetnike paušalce odlaže samo plaćanje poreza na prihod od samostalne delatnosti ili se odlaže i plaćanje 3 vrste doprinosa? U formulaciji se pominje samo porez.
    2) Da li se pravo na isplatu pomoći u visini 3 minimalne zarade za sve preduzetnike, odnosi i na one preduzetnike koji nemaju zaposlene (već rade sami) ili samo na one koji imaju zaposlene (tj. pomoć se isplaćuje samo njihovim zaposlenima)?
    Hvala na odgovoru.

    1. Dragi Vladane,

      Kako su najavili iste mere važiće za sve, tako da bi trebalo da se i paušalci oslobode plaćanja poreza i doprinosa i isto tako da dobiju uplate minimalca. Međutim, kada će početi i kako će se primenjivati predložene mere, znaćemo tek kada se usvoji uredba kojom će se definisati sprovođenje ovih mera.

  2. Hvala za ovaj tekst.
    Nije mi jasno, da li bi se mere pomoći primenilena paušalca koji sada prijavi nastavak delatnosti ( a privremeno je prekinuo delatnost pre 15. Marta)?
    Hvala unapred na odgovoru

    1. Draga Milena,

      kada se usvoji uredba kojom će se definisati sprovođenje ovih mera, trebalo bi da znamo preciznije ko će moći da ih koristi. Za sada je rečeno samo da neće moći da ih koriste oni koji su zamrzli pre 15. marta.

  3. Postovani, napisali ste u narednom storiju da je moguce postaviti pitanje u vezi testa samostalnosti. (Uklonite pitanje ukoliko sam pogresno shvatio)

    Da li padam test ukoliko radim iz svoje kuce za samo jednog inostranog klijenta? Dakle taj klijent nema mogucnost da me zaposli jer nema registrovano predstavnistvo u nasoj zemlji niti su u mogucnosti da to ucine, niti je meni to u interesu kao preduzetniku.

    Dakle interesuje me vase misljenje kao i eventualni savet ukoliko mi odgovorite da moram da imam dva ili vise klijenata da li postoji neko pravilo o ucescu u ukupnom prihodu preduzetnika po klijentu? Na primer od tog inostranog klijenta imam 90% prihoda, a od nekog drugog domaceg bih imao 10% od ukupnih prihoda. Da li se pada test i u tom slucaju?

    Mislim da se o ovome ne govori toliko, a poznajem mnogo preduzetnika koji su u istoj situaciji kao i ja.

    Hvala!

    1. Dragi Dušane,

      Pitanje smo zabeležili kako bismo na njega odgovorili u narednom videu koji pripremamo. Iskreno, grupacija ljudi koja radi sa insotranstvom je možda i u najnezgodnijoj poziciji, pre svega jer je odgovornost u slučaju pada testa, na vama. Postoji uslov da imate manje od 70% prihoda od jednog nalogodavca, ali to je samo jedan od kriterijuma, koji možete i da padnete. Savetujem vam da dobro poslušate video i da vidite kako stojite sa kriterijumima. Ukoliko ste na granici, najverovatnije je bolja opcija da otvorite DOO. Poslušajte video, pa ako budete imali još nedoumica javite se na office@pausal.rs da dogovorimo konsultaije

  4. Poštovani,

    Ako se paušalna agencija zamrznula u toku vanrednog stanja (posle 15. marta) da li se ima pravo na ove podsticaje? I još bitnije, da li je potrebno ponovno aktivirati agenciju samo zbog ovih podsticaja? Da li imate ove informacije?

    Unapred hvala

    1. Dragi Marko,

      Kako je najavljeno da preduzetnici koji su zamrzli pre proglašenja vanrednog stanja neće moći da koiste podsticaje, pa možemo zaključiti da bi vi mogli da ih koristite. Ali još uvek nije doneta uredba kojom se definišu ove mere, pa ćemo znati više i preciznije kada ona bude objavljena.

    1. Dragi Todore,
      Ukoliko nemate zaposlenih radnika, jedino što je potrebno da vi uradite, ako ispunjavate uslove, je da podnesete prijavu za odabir banke u kojoj će se otvoriti namenski račun. Ukoliko imate otvoren račun u samo jednoj banci, ovo niste u obavezi da uradite. Ako imate račune u više banaka, u obavezi ste da podnesete ovu prijavu i ona se može podneti samo online preko portala ePorezi. Elektronski potpis možete sada izvaditi ukoliko ga nemate, ili dati ovlašćenje nekog drugom licu da pristupi i podnese prijavu u vaše ime. Ako želite, ovlašćenje možete dati nama, slobodno nam u tom slučaju pišite na office@pausal.rs kako bi vas uputili u dalje korake.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *