Službeno putovanje u inostranstvo – kako da podignem novac?

Već ste odredili vreme i mesto putovanja, počeli ste da pakujete kofere i skoro ste spremni za put. Ne zaboravite da proverite da li ste poneli pasoš i naravno novac. 🙂

Ukoliko redovno čitate naše tekstove, već znate da za službeno putovanje možete podići gotovinu u devizama. Da biste to učinili morate pripremiti određenu dokumentaciju:

  1. Odluka o službenom putovanju – Ovom odlukom upućujete sebe (ili svog zaposlenog) na službeno putovanje. U odluci je potrebno navesti podatke osobe koja ide na putovanje i podatke o samom putovanju (poput datuma putovanja).
  2. Nalog za službeno putovanje – sledeći korak je popunjavanje naloga za službeno putovanje u inostranstvo. Popunjavamo samo prvi deo naloga u kome navodimo detalje putovanja kao i iznos koji je potrebno isplatiti.
  3. Nalog za plaćanje – Konačno, potrebno je da popunite nalog za plaćanje. Posebno obratite pažnju na polja pod brojem 7.
  • redni broj – upisujete redni broj stavke. Ukoliko imate samo jednu stavku uvek upisujete broj 1,
  • šifra osnova – upisujete broj 340 (što je šifra za troškove službenog putovanja u inostranstvo iz šifrarnika),
  • broj ugovora iz kontrolnika – je broj naloga po kojem dižete novac. Ako je ovo prvi nalog koji kreirate u 2019. godini upisujete 1/2019, za sledeći upsujete 2/2019…
  • godina iz kontrolnika – je tekuća (2019) godina,
  • opis transakcije – akontacija za službeni put,
  • iznos – iznos koji je potrebno da se isplati.

Imajte u vidu da je Zakonom o porezu na dohodak građana (član 18.) određena maksimalna visina dnevnice za službeno putovanje u inostranstvo (50 evra). Takođe, novac koji podižete na bankomatu u inostranstvu može biti do tog iznosa. Ukoliko imate npr. i trošak avionske karte, možete ga uračunati u trošak i priložiti kartu kao dokaz. 

Savet: Svoj preduzetnički devizni račun, kao i karticu, možete koristiti za plaćanja u inostranstvu. Ukoliko znate da ćete putovati u inostranstvo, ne morate konvertovati sve devize u dinare. 

Ostaje još samo da vam poželim – srećan put! 🙂

 

 

4 comments

  1. Poštovana,
    od nedavno sam paušalac, sada prikupljam informacije. Interesuje me da li je tačno da po prijemu poreskog rešenja, iznos naveden u rešenju plaćam do 15. u mesecu za prethodni mesec i tokom čitave godine?
    Da li postoje propisi o tome kako mora da bude opremljen radni proctor paušalaca- na adresi sedišta firme, koja je često i mesto stanovanja vlasnika firme, da li je neophodno da imam, recimo PP aparat, obaveštenja o hitnim službama, istaknuto radon vreme i sl.
    Da li postoje politike koje naši zakoni predviđaju da paušalci imaju (Politika o bezbednosti podataka i sl.)
    Unapred hvala!

    1. Draga Jovana,

      Kada dobijete rešenje plaćate ukupan iznos do tog perioda u roku od 15 dana, a zatim, svakog meseca do 15. u mesecu za prethodni mesec, tokom cele godine. Sa narednom godinom menja se poziv na broj (možete ga videti i u rešenju za ovu godinu), a najverovatnije i iznosi.
      Što se tiče opreme svakako da ne škodi da imate PP aparat i sličnu opremu, a ukoliko radite sa fizičkim licima i istakunto radno vreme. Ne postoje posebne odredbe i politike za paušalce, ali svakako neće škoditi ukoliko ste „opremljeni“.

    2. Pausalac sam i primam devizne prilive na devizni racun u dolarima. Procitala sam da mogu da podignem devize sa svog preduzetnickog racuna uz putni nalog, odluku, itd. Zanima me da li ce neko da proverava pasos, avio karte, itd. Stvar je u tome sto zelim da podizem devize da ne bih gubila u konverziji ali naravno necu ici nigde na put. I da li to vazi i za dolare i koji je neoporezivi iznos dnevno za dolare?

  2. Poštovana,

    Potrebna mi je mala pomoć oko računanja dnevnica. Osnovni princip znam (manje od 8 sati na putu, 8-12 i preko 12), ali me interesuje da li se svaki dan gleda posebno ili se sabiraju sati. Konkretno, ako sam na dvodnevnom službenom putu tokom oba dana van zemlje proveo po 13 sati (26 sati ukupno – recimo, prešao granicu u 11h pri odlasku i 13h sledećeg dana u povratku), da li je to jedna ili dve dnevnice? U bivšoj firmi su insistirali da se svaki dan računa posebno (pa bih u navedenom slučaju dobio dve pune dnevnice), ali nigde ne mogu da nađem potvrdu te informacije.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *