Podnesite zahtev za povraćaj – vratite više uplaćena sredstva

Zahtev za povraćaj više uplaćenih sredstava, od januara 2021. godine, moguće je podneti putem portala ePorezi. Na isti način moguće je podneti i zahtev za preknjižavanje pogrešno uplaćenih sredstava, o čemu smo ranije govorili. Prema obaveštenju Poreske uprave, rešenje o povraćaju dobiće se u elektronskoj formi, odnosno u poreskom sandučetu na portalu.

Kako podneti zahtev za povraćaj?

Da biste podneli zahtev online potrebno je da posedujete elektronski sertifikati i čitač kartice, koji će vam omogućiti pristup portalu e-Porezi. Kada pristupite portalu birate prijavu ZPP – Podnošenje zahteva za preknjižavanje i povraćaj više ili pogrešno plaćenog prihoda.

ZPP – Podnošenje zahteva za preknjižavanje i povraćaj više ili pogrešno plaćenog prihoda

Podaci o zahtevu

S obzirom da se zahtev za povraćaj i zahtev za preknjižavanje podnose putem iste prijave, važno je da izaberete pravu opciju. Ako tražimo povraćaj u delu „podaci o zahtevu“ pod 2.1 Vrsta zahteva biramo: 0 – ZPP1 Tip 1 – Povraćaj.

Podaci o zahtevu – izbor zahteva za povraćaj

Unos podataka

Da bi Poreska uprava postupila po podnetom zahtevu potrebno je da unesemo ispravne podatke. U ovom delu treba da se upiše:

  • Račun na teret – odnosno račun na kojem se nalazi višak uplaćenih sredstava
  • PNBZ na teret (po modelu 97) – poziv na broj po kojem je izvršena uplata
  • Šifra opštine na teret – birate iz padajuće liste opštinu na kojoj se nalaze sredstva
  • Račun u korist – upisujete račun na koji želite da vam bude vraćen novac
  • Iznos – upisuje se koliko je novca više uplaćeno, odnosno potrebno da se vrati
Unos podataka o povraćaju

U ovom delu upisujete podatke za sva sredstva koja su više uplaćena. Nakon što popunite podatke o jednoj uplati i sačuvate, imaćete opciju da unesete podatke i o drugim uplatama.

Obratite pažnju: Jedina razlika u izgledu zahteva za preknjižavanje i za povraćaj je u ovom delu prijave. Ukoliko vaša prijava ne izgleda kako je prikazano na slici, proverite da li ste u delu podaci o zahtevu odabrali ispravnu opciju.

Prilozi

U ovom delu potrebno je dodati dokaz o uplati novca za koji tražite povraćaj. Prilozi nisu obavezan deo zahteva, ali je naš savet da dodate kako bi zahtev bio potpun.

Dodavanje priloga

Da bi sredstva bila vraćena sva zaduženja moraju biti izmirena. Ukoliko postoji dugovanje na nekom računu, možete podneti zahtev za preknjižavanje ili izmiriti obaveze, pa tek onda podneti zahtev za povraćaj.

13 comments

  1. Ova forma ne funkcionise. Izbacuje gresku: 59 – cvc-complex-type.2.4.a: Invalid content was found starting with element ‘ns1:Iznos’. One of ‘{„http://pid.purs.gov.rs“:OpstinaNaTeret}’ is expected.

    Vise puta sam proverio da li su sva polja u ispravnom formatu i greska je uvek ista prilikom svakog pokusaja da se zahtev podnese.

    Je l’ moze ovo na salteru da se zavrsi?

    1. Da odgovorim sam sebi premda sam pronasao u HTML kodu…stavili su pod komentare polje: „OpstinaNaTeret“ koje iz nekog razloga ima ID atribut:“Iznos“.

      Dakle, ova forma je i dalje u izradi, cini mi se.

  2. Ja dobijam gresku
    Фатална грешка Поља ставке за повраћај и прекњижавање су обавезна
    Uopšte nemam dostupnu sekciju 3 za unos podataka o računima.
    Da li postoji neko da mu radi forma?

    Inače, svaka čast za uputstvo!

  3. Postovani,

    Da li postoji drugaciji nacin za podnosenje zahteva za pogresno placenog prihoda, a da nije u elektronskom obliku za lica koja slabije barataju kompjuterima ili nemaju elektronski potpis aktiviran?

    Pozdrav,

  4. Koji problem moze biti kod poziva na broj po kojem je izvršena uplata? Vec cetiri puta mi odbijaju zahtev zbog neispravnog poziva na broj. Ne znam sta vise da izmislim?! Isprobala sve opcije i sa 97 i bez 97…. cak i broj od prosle godine …. Sta da izmislim vise?

  5. Dobar dan, porez na prihode od samost delatnosti koji se plaća prema paušalno utvrđenom prihodu, je više uplaćen 21.07.2017. Godine. Koliko dugo nakon uplate se sredstva mogu povratiti? Tj. Da li mogu podneti Zahtev za povraćaj više uplaćenih sredstva?
    Hvala

    1. Mozete povratiti visak uplacenih sredstava ako na stanju imate pretplatu, potrebno je podneti ZPP poresku prijavu i u prilog staviti sintetiku po kojoj trazite povracaj novca.

  6. Koji problem moze biti kod poziva na broj po kojem je izvršena uplata? Vec cetiri puta mi odbijaju zahtev zbog neispravnog poziva na broj. Unosim broj BOP na kojem je predplata. Ne znam sta vise da unesem za preknjižavanje , pa vas molim za pompć.

    1. Da li ste proverili da li imate nekog zaduženja na stanju, ukoliko imate zaduženja, potrebno je da ih izmirite pre nego što podnesete zahtev za preknjiženje?

  7. Pozdrav!
    Popunio sam sva polja prema vašim uputstvima, ali nakon slanja dobijam poruku da je status prijave „Odbijena/neispravna“, sa sledećom greškom u Listi neispravnosti:

    XML_VAL 47 – cvc-complex-type.2.4.d: Invalid content was found starting with element ‘ns1:Stavka’. No child element is expected at this point.

    Šta bi mogao biti uzrok i u čemu grešim?

    Hvala unapred na brzom odgovoru!

    1. Ne možemo da vam damo više informacija na osnovu ovoga što ste nam poslali, možete nas kontaktirati na mail office@pausal.rs kako biste nam preneli ovlašćenje za ePoreze da bismo vam rekli u čemu je problem ili pak podneli prijavu umesto vas.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *