Zahtev za preknjižavanje – kako ga podneti online?

Zahtev za preknjižavanje od 01.01.2021. moguće je podneti online putem portala e-Porezi. Osim ovog zahteva, omogućeno je i podnošenje zahteva za povraćaj više uplaćenog poreza. Rešenje o preknjižavanju dostavljaće se u elektronskoj formi u poresko sanduče.

Kako podneti zahtev za preknjižavanje?

Da biste podneli zahtev online potrebno je da posedujete elektronski sertifikati i čitač kartice, koji će vam omogućiti pristup portalu e-Porezi. Kada pristupite portalu birate prijavu ZPP – Podnošenje zahteva za preknjižavanje i povraćaj više ili pogrešno plaćenog prihoda.

ZPP – Podnošenje zahteva za preknjižavanje i povraćaj više ili pogrešno plaćenog prihoda

Podaci o zahtevu

Najpre popunjavamo podatke o zahtevu, odnosno odlučujemo se za zahtev za preknjižavanje. U delu „podaci o zahtevu“ pod 2.1 Vrsta zahteva biramo: 1 – ZPP1 Tip 2 – Preknjižavanje.

Podaci o zahtevu

Unos podataka

U ovom delu unosimo podatke:

  • sa kojeg računa (račun na teret) želimo da izvršimo preknjižavanje i na koji račun (račun u korist)
  • pored računa unosimo i poziv na broj (PNBZ na teret, odnosno PNBO/BOP u korist)
  • uz račun i poziv na broj upisuje se i šifra opštine. Ona se bira iz padajućeg menija. Ukoliko niste menjali opštinu sedišta ona će na oba mesta biti ista. Ako jeste, obratite pažnju da unesete ispravne šifre.
  • iznos koji se preknjižava. Ovde skrećemo pažnju da se decimala odvaja tačkom, a ne zarezom.
Unos podata o preknjižavanju

Ukoliko imate pogrešno uplaćena sredstva na više računa, podnosite ih sve u istom zahtevu. Nakon što popunite podatke o jednoj uplati i sačuvate, imaćete opciju da unesete podatke o drugim uplatama koje je potrebno preknjižavati.

Ne zaboravite: Kada gledate konsolidovani upit stanja, iznosi koji su u minusu su pretplata, dok je dugovanje u plusu.

Prilozi

Kao i kod ponošenja zahteva u papirnom obliku i ovde možete dodati kao prilog izvod ili neki drugi dokaz o uplati na koji se zahtev odnosi.

Dodavanje priloga

Zahtev možete podneti i u papironom obliku o čemu je bilo reči u ovom tekstu. Ako vem je potrebna pomoć možete nam pisati na office@pausal.rs.

4 comments

  1. Kako saznati sve podatke potrebne za unos stavke za preknjižavanje?

    Imam dosta zaostalih preplata iz ranijih godina a kako su sepodaci za plaćanej menjali sad ne znam kako da pohvatam kako da popunim.

    Na sintentičkom izveštaju o konsolidovanom stanju na sajtu Eporezi postoje samo kolone Konto i Poziv na broj, a na detaljnom izvestaju postoji podatak račun koji sadrži isti broj kao i kolona konto na sintentičkom izveštaju (i u oba slučaja to nije broj tekućeg računa) i poziv na broj.

    Broj tekućeg računa na koji je plaćeno se nigde ne pojavljuje. Ponegde nedostaje i poziv na broj u izveštajima.

  2. Važno je napomenuti da se prilikom preknjižavanja kamata na računu na kojem se duguje porez računa do datuma kada se preknjižavanje unese u sistem, a ne sa datumom podnošenja ili same uplate na račun na kome je porez preplaćen.
    Vremenski period preknjižavanja može da traje veoma dugo, najkraći period je par nedelja a najduži bukvalno u nedogled …
    Ovo su iskustva iz prakse

  3. Hvala na objavljenom uputstvu. Meni se kad otvorim zathev za preknjižavanje uopšte ne pojavljuje polje III Unos podataka. Da li je neko od vas imao sličan problem?

    Unapred hvala

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *