Vlada Srbije je na današnjoj sednici usvojila Uredbu kojom se otvara novi rok za prijavu subvencija. Obveznici fiskalizacije mogu da se prijave za subvencije od 15.03. do 05.04.
Uslovi po kojima se mogu dobiti subvencije ostali su nepromenjeni.
Pravo da apliciraju za program imaju obveznici registrovani zaključno sa 29.10.2021. godine. Obveznici kojima je privremeno oduzet PIB, kao i korisnici javnih sredstava nemaju pravo na korišćenje finansijske podrške.
Postojeći obveznici fiskalizacije dobiće po 100 evra po prodajnom mestu i 100 evra po fiskalnom uređaju. Novi obveznici fiskalizacije moći će da ostvare pomoć od 100 evra za svaki prijavljeni prostor i 100 evra za jedan elektronski fiskalni uređaj. Za obveznike koji nisu u sistemu PDV-a, ovaj iznos će biti uvećan za 20%.
Prijava se može izvršiti samo jednom, putem portala ePorezi. Pre apliciranja potrebno je izvršiti prijavu prodajnih mesta. Na osnovu prijave prodajnih mesta dobija se jedinstvena oznaka poslovnih prostora, koja je neophodna za ostvarivanje pomoći.
Obveznici gube pravo na finansijsku podršku, ako ne započnu da vrše promet na malo najkasnije do 01.10.2022. godine u poslovnom prostoru za koje su dodeljena sredstva. U tom slučaju, obavezan je da vrati sredstva sa obračunatom kamatom, u roku od 5 dana od gubitka prava.
Od 15.03. do 15.04. poreska uprava će vršiti proveru ispunjenosti uslova za dobijanje finansijske podrške i dostavlja spiskove Ministarstvu privrede i Upravi za trezor jednom nedeljno. Ministarstvo privrede će na svom sajtu objavljivati spiskove odobrenih prijava. Sva neutrošena sredstva biće vraćena u budžet do 15.05.2022. godine.
Da li subvencija mora da se koristi za kupovinu fizičke fiskalne kase ili može da se upotrebi i za softversko rešenje kase?