Prijava poslovnog prostora – EP IPP

Počev od 24.01.2023. godine, sva pravna lica i preduzetnici u obavezi su da prijave poslovne prostorije koje koriste za obavljanje delatnosti, a koje nisu prijavljene u APR. Podnosi se poreska prijava EP IPP – Prijava za evidentiranje poslovnog prostora, putem portala ePorezi. Pravilnik o postupku, rokovima, sadržaju i obliku prijave kojim obveznik prijavljuje poslovni prostor i prostorije je stupio na snagu 24.12.2022. godine.

Šta se smatra poslovnim prostorom?

Poslovnom prostorijom smatraju se sve vrste otvorenih, zatvorenih i drugih prostora i prostorija koje se koriste u svrhu obavljanja delantosti ili u kojima obveznik skladišti dobra.

Prostor koji se koristi može biti u vlasništvu obveznika ili ga može zakupljivati. Delatnost se u tom prostoru može obavljati redovno ili povremeno.

Kako se vrši prijava poslovnog prostora?

Poreska prijava se podnosi u elektronskom obliku na obrascu EP IPP, putem portala ePorezi i pre početka njihovog korišćenja.

Ukoliko je prostor prijavljen u APR (npr. izdvojeno mesto poslovanja) ili na neki drugi način Poreskoj upravi (podneta je prijava prostora radi pribavljanja fiskalne kase) prijava se NE podnosi.

Takođe, lokalne samouprave, državni organi i organizacije su izuzeti od obaveze podnošenja ove prijave.

Obveznici koji su prijavili poslovne prostorije putem obrasca PEP-IPJ u skladu sa ranije važećim propisima nisu u obavezi da te prostorije ponovo prijavljuju.

U slučaju da dođe do promene podataka iskazanih u prijavi, potrebno je prijaviti primenu najkasnije 24 sata pre nastanka promene. Isto važi i za prestanak korišćenja poslovnih prostorija.

Ovo pravilo ne važi u slučaju nepredviđenih okolnosti (požar, poplava i sl.), tada obaveza nastaje 24 sata od saznanja o nastanku promene.

Obveznik koji nije prijavio podatke Poreskoj upravi, odnosno koji je prijavio nepotpune ili netačne podatke, a počeo je da koristi poslovni prostor, dužan je da podnese prijavu EP IPP najkasnije do 29.01.2023. godine.

Podnošenje poreske prijave

Prijava se sastoji od 2 dela.

I deo – podaci o podnosiocu evidencione prijave

U prvom delu upisuju se podaci o podnosiocu prijave. Podaci vaše agencije biće već upisani: PIB, JMBG, Matični broj, Naziv, Opština i adresa sedišta. Potrebno je samo da upišete kontakt podatke – telefon i email.

II deo – podaci o poslovnim prostorima

Nakon što sačuvate, u drugom delu prijave, moći ćete da popunite podatke o poslovnim prostorijama koje se prijavljuju. Idite na Unos izdvojene poslovne jedinice.

2.1. Redni broj – upisujete redni broj prostora koji prijavljujete
2.1a Vrsta prijave – birate između unosa nove prijave, brisanja postojeće ili promena podataka
U poljima 2.2. do 2.10. unosite podatke o prostoru – naziv, adresa…
2.11. Poslovni prostor – birate između sledećih prostora:

  • Trgovina na malo (maloprodaja) – promet građevisnkog materijala, naftnih derivata, duvana, pića, kafe, motornih vozila, komisiona prodaja.
  • Trgovina na veliko (veleprodaja) – promet građevisnkog materijala, naftnih derivata, duvana, pića, kafe, motornih vozila, komisiona prodaja.
  • Otkupnina stanice za poljoprivredne proizvode
  • Proizvodnja
  • Skladište
  • Ugostiteljstvo
  • Pružanje usluga
  • Ostalo

2.12. Šifra delatnosti poslovnog prostora – birate šifru delatnosti koja se obavlja u prostoru
U poljima od 2.13. do 2.20.b popunjavate podatke koji se tiču veličine prostora, datuma od kada se koriste, od koga se i od kada prostor zakupljuje i sl.

Ukoliko vam je potrebna pomoć za podnošenje prijave, slobodno nam pišite na office@pausal.rs.

13 comments

    1. Ukoliko poslujete kao paušalac i adresa na kojoj poslujete je različita od adrese iz APR-a, potrebno je da podnesete prijavu poslovnog prostora, a ako je slučaj da je adresa prijavljena kao sedište firme u APR-u, nije potrebno vršiti prijavu.

  1. Preduzetnik iznajmljuje poslovni prostor drugom preduzetniku. Uradjena je fiskalizacija od strane zakupca , prijavljen je poslovni prostor poreskoj upravi preko PGJO prijave, sklopljen je ugovor o zakupu i zakupodavac fakturise mesecno zakup. Da li zakupodavac treba da uradi EP IPP za taj prostor obzirom da je podatak dostupan poreskoj upravi?

    1. U vašem slučaju je potrebno da se podnese prijava, zato što se prijavljuje svaki prostor koji nije prijavljen u APR-u kao adresa sedišta.Zakupac je dužan da prijavi iznajmljeni prostor za obavljanje svoje delatnosti, a zakupodavac da isti prijavi za obavljanje delatnosti iznajmljivanja.

  2. Postovana Sonja,

    da li je prijava poslovnog prostora obavezna samo u slucaju da se taj prostor nalazi na adresi razlicitoj od sedista firme ? Takodje, da li su sve sifre delatnosti u obavezi da imaju deklarisan poslovni prostor, posto svoju delatnost uglavnom obavljam preko interneta i u realnosti mi specifican poslovni prostor ne treba. Trenutno sam u procesu otvaranja pausalne agencije pa mi nije najjasnije.

    Hvala Vam unapred

    1. Tako je, prijavu poslovnog prostora vršite samo ukoliko delatnost obavljate na adresi na kojoj vam nije sedište agencije. Prijavljuje se prostor za svaku šifru delatnosti, nevezano za to da li poslujete preko interneta.

  3. Живим у кући која се не води на мене. Не плаћам никакав закуп. За објекат се плаћа порез на непокретност.
    Радим од куће, из своје собе.
    Регистрован као предузетник паушалац.

    Да ли пријављивати пословни простор? (и шта је у том случају пословни простор?)

    1. Ukoliko ste se registrovali na adresi, odnosno u prostoru koji nije u vašem vlasništvu ili vlasništvu vase porodice, potrebno je da uzmete taj prostor pod zakup. Ugovor o zakupu mora biti s naknadom, a plaća se i porez na zakup.
      Vise o tome mozete procitati ovde.

    1. Prijavu poslovnog prostora vršite isključivo ukoliko poslujete na adresi različitoj od one koju ste prijavili u APRu. Nijedan preduzetnik sa bilo kojom šifrom delatnosti nije u obavezi da prijavljuje poslovni prostor ukoliko posluje na adresi koju je i prijavio.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *