Zakon o fiskalizaciji počinje sa primenom 01.05.2022. godine. Mnogi privredni subjekti koji do sada nisu morali, postaće obveznici fiskalizacije.
Kako se vrši prijava za fiskalizaciju?
Da biste se prijavili za fiskalizaciju potrebno je da izvršite prijavu poslovnog prostora.
Kada se ulogujete na portal e-Porezi, izaberite prijavu PGJO – Prijava sa podacima za generisanje jedinstvene oznake poslovnog prostora i poslovne prostorije.
Birate vrstu prijave:
1 – upis u registar – za prvo prijavljivanje
2 – Brisanje iz registra – za trajnu odjavu
3 – Pomena podataka u registru – za privremenu odjavu ili izmenu podataka
Ukoliko se upisujete birate opciju 1, popunite telefon i mejl, dok će ostali podaci biti već uneti i potrebno je samo da kliknete „Sačuvaj“.
Sledeće je potrebno da izaberete „Unos poslovnog prostora„.
U ovom delu posebno obratite pažnju na polje „Naziv poslovnog prostora„. To je podatak koji će se štampati na fiskalnim računima i koji se ne može menjati. Nije potrebno da upisujete ime i prezime, jer će se oni automatski preuzimati, već upisujete kako želite taj prostor da se zove.
U polju „Tip poslovnog prostora“ birate:
1 – fiksni
2 – pokretni
3 – daljinska trgovina
4 – automat
Ukoliko usluge pružate isključivo online, prijavljujete se se za daljinsku trgovinu. Za sve tipove prostora osim fiksnog, biće automatski povučeni podaci sedišta. Za fiksni prostor unosite adresu, na osnovu koje će se uneti podaci o geografskoj širini i dužini.
Unosite svoju šifru delatnosti, kvadraturu prostora koju koristite, a kao datum početka navodi se datum od kada se poslovni prostor koristi. Potpišite i podnesite prijavu, a zatim osvežite status. Ukoliko je sve u redu prijava će dobiti status „Podneta„.
Šta je naredni korak?
Ukoliko ste registrovani pre 29.10.2021. godine i nije vam oduzet PIB i niste korisnik javnih sredstava, možete se prijaviti za subvencije.
Ako ne ostvarujete pravo, nakon podnošenja prijave dobićete obaveštenje na portalu e-Porezi. S tim obaveštenjem se možete obratiti serviseru fiskalnih uređaja, kako bi vam instalirali i postavili uređaj.
Poštovani/a,
Da li imate informaciju da li su paušalci koji obavljaju posao samo preko faktura sa pravnim licima u obavezi da nabavljaju fiskalni uređaj, koristili ga ili ne?
Zdravo Pausal tim,
da li znate da li pausalac koji radi iskljucivo sa inostranim klijentima mora da se prijavi i nabavi fiskalnu kasu? Nikada necu poslovati sa domacim klijentima (inace sifra delatnosti je 6201).
Unapred hvala,
Ivan
Evo nekog odgovora, ali mi još uvek nije jasno da li treba kupiti fiskalni uredjaj ili ne.
https://www.purs.gov.rs/sr/fiskalizacija/eFiskalizacija/odgovori_najcesca_pitanja.html
Odgovor od budiefiskalizovan_at_purs.gov.rs
Poštovani,
Obveznik fiskalizacije je prema Zakonu o fiskalizaciji („Službeni glasnik RS“, broj 153/20 i i 96/2021) svaki obveznik poreza na prihode od samostalne delatnosti u smislu zakona kojim se uređuje porez na dohodak građana i svaki obveznik poreza na dobit pravnih lica u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica, koji vrši promet na malo.
Promet na malo je svaki izvršen promet dobara i pružanje usluga fizičkim licima, kao i svaki promet dobara i usluga u maloprodajnim objektima, nezavisno od toga da li je korisnik fizičko lice, pravno lice ili preduzetnik, uključujući i promet izvršen putem samonaplatnih uređaja – automata.
Izdavanje fiskalnih računa će biti obaveza svih obveznika fiskalizacije koji vrše promet dobara i pružanje usluga fizičkim licima, pravnim licima i preduzetnicima u maloprodajnom objektu, izuzev obveznika koji obavljaju delatnosti navedene Uredbom o određivanju delatnosti kod čijeg obavljanja ne postoji obaveza evidentiranja prometa na malo preko elektronskog fiskalnog uređaja („Službeni glasnik RS“ broj 117/2021).
Šifra delatnosti 62.01-Računarsko programiranje, u skladu sa Uredbom, nije oslobođena obaveze evidentiranja prometa na malo preko elektronskog fiskalnog uređaja.
S tim u vezi, ukoliko vršite promet na malo, imate obavezu evidentiranja ostvarenog prometa preko elektronskog fiskalnog uređaja.
Ukoliko obavljate delatnost sa šifrom delatnosti 62.01, ali ne vršite pružanje usluga fizičkim licima, i ne pružate usluge u maloprodajnim objektima (bez obzira da li je korisnik pravno lice, preduzetnik ili fizičko lice), niste obveznik fiskalizacije, i nemate obavezu posedovanja elektronskog fiskalnog uređaja.
Postovani,
Ako radim isklucivo sa firmama , i 90% za inostranstvo(preko Upwork-a), mora da se nabavim fiskalnu kasu? (programer sifra 6201, pausalac )
Poštovani,
Trenutno sam u mirovanju. Planiram sredinom septembra da otpočnem ponovo delatnost. Kada je najbolje da podnesem pgjo? I da li vreme od kada počinjem da koristim prostor je 1.avgust od kada sam iznajmila novi prostor ili vreme od kada opet započnem obavljanje delatnosti? Hvala.