Pogrešna uplata od klijenta: šta da radim?

Čak i najbolji greše – a u poslu greške su neminovne. Nekad se desi da ti klijent uplati pogrešan iznos, duplira fakturu ili čak pusti novac koji nije bio namenjen tebi već nekom drugom dobavljaču. Međutim od trenutka kada se desi pogrešna uplata, to više nije samo njegov nego i tvoj problem – jer kao paušalac za svaku primljenu uplatu moraš imati fakturu. Kako da rešiš ovu situaciju, a da imaš sve potrebne dokaze za slučaj poreske kontrole? Odgovore ćeš naći u ovom tekstu.

Najčešći primeri pogrešnih uplata

Da vidimo koje su najčešće situacije pogrešnih uplata s kojima se suočavaju paušalci. U nastavku su primeri pitanja koja su stigla našoj podršci (naravno, ne navodimo prava imena korisnika niti citiramo njihove imejlove već samo prenosimo situacije):

“Klijent mi je uplatio novac po fakturi, ali sa pogrešnog računa. Nakon što je shvatio grešku uplatio je još jednom isti novac sa ispravnog računa. Pošto je u pitanju domaća firma, nije postojala opcija da odbijem uplatu kada je banka zaprimila priliv.”

Petar, programer

“Preduzetnik s kojim sarađujem uplatio mi je novac sa svog privatnog umesto sa poslovnog računa. Nisam do sada radio sa fizičkim licima, ne koristim fiskalnu kasu i ne želim da uvodim fiskalizaciju zbog te jedne uplate. Da li postoji neki drugi način da to rešim?”

Aleksandar, prevodilac

“Klijent iz Velike Britanije mi je platio uslugu po mojoj fakturi, međutim umesto u evrima, kako je faktura glasila, platili su u britanskim funtama. Ja sam to primetila tek nekoliko dana kasnije. Ispada da su mi platili više, a ja sam već poslala loro doznake i rasporedila novac na račun. Ne znam šta sad da radim?”

Marina, dizajnerka

Kako da rešim pogrešnu uplatu?

Rešenje je očigledno: pogrešno uplaćena sredstva moraš vratiti klijentu. Kako da to izvedeš praktično?

  • Prvi korak je da izvršiš povrat pogrešno uplaćenih sredstava. Za plaćanje možeš da koristiš istu šifru pod kojom je klijent izvršio uplatu ili šifru plaćanja 257 (povraćaj više ili pogrešno naplaćenih tekućih prihoda: prenos sredstava sa uplatnog računa tekućeg prihoda u korist poreskog obveznika, na ime više plaćenih ili pogrešno naplaćenih tekućih prihoda). U polju “Svrha plaćanja” navedi “Povrat greškom uplaćenih sredstava”.

Obrati pažnju: U mBanking odnosno eBanking aplikaciji nekih banaka ne postoji šifra 257. U tom slučaju možeš pozvati svoju banku da pitaš za preporuku. Iz iskustva naših korisnika znamo da neke banke predlažu šifru 290 (druge transakcije). S obzirom na to da u nju spada i povraćaji pozajmice pravnog lica pravnom licu ili fizičkom licu koje nije osnivač, ne bi trebalo da bude problema.

  • Potrebno je da kreiraš memorandum gde ćeš opisati šta se desilo. Ukoliko koristiš aplikaciju Pausal.rs, memorandum možeš da napraviš u samoj aplikaciji.
  •  U izuzetno retkim situacijama može se desiti da banka zatraži da dođeš u ekspozituru i da popuniš zahtev za vraćanje sredstava.

Da li pogrešna uplata utiče na moj promet?

Sa stanovišta zakona, promet paušalaca se evidentira na osnovu KPO knjige. Međutim Poreska uprava tvoj promet posmatra na osnovu izveštaja Narodne banke, tako da iz perspektive poreske taj pogrešno uplaćen iznos utiče na tvoj promet. Ipak, u slučaju da poreski inspektor posumnja da je došlo do probijanja limita, pozvaće te na poresku kontrolu. Uz urednu KPO knjigu, memorandum i izvode iz banke možeš dokazati da je u pitanju pogrešno uplaćen iznos, te on neće ući u tvoj posmatrani promet.

👉Aplikacija Pausal.rs olakšava i automatizuje poslovanje paušalaca. Predvideli smo različite situacije s kojima se možeš suočiti, pa i ovu. Aplikaciju možeš probati besplatno prvih 15 dana 🙂 A u slučaju da ne znaš pravo rešenje za svoj problem, tu je naš tim digitalnih računovođa koji ti je dostupan na office@pausal.rs za sva pitanja.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *