Zahtev za preknjižavanje od 01.01.2021. moguće je podneti online putem portala e-Porezi. Osim ovog zahteva, omogućeno je i podnošenje zahteva za povraćaj više uplaćenog poreza. Rešenje o preknjižavanju dostavljaće se u elektronskoj formi u poresko sanduče.
Kako podneti zahtev za preknjižavanje?
Da biste podneli zahtev online potrebno je da posedujete elektronski sertifikati i čitač kartice, koji će vam omogućiti pristup portalu e-Porezi. Kada pristupite portalu birate prijavu ZPP – Podnošenje zahteva za preknjižavanje i povraćaj više ili pogrešno plaćenog prihoda.
Podaci o zahtevu
Najpre popunjavamo podatke o zahtevu, odnosno odlučujemo se za zahtev za preknjižavanje. U delu „podaci o zahtevu“ pod 2.1 Vrsta zahteva biramo: 1 – ZPP1 Tip 2 – Preknjižavanje.
Unos podataka
U ovom delu unosimo podatke:
- sa kojeg računa (račun na teret) želimo da izvršimo preknjižavanje i na koji račun (račun u korist)
- pored računa unosimo i poziv na broj (PNBZ na teret, odnosno PNBO/BOP u korist)
- uz račun i poziv na broj upisuje se i šifra opštine. Ona se bira iz padajućeg menija. Ukoliko niste menjali opštinu sedišta ona će na oba mesta biti ista. Ako jeste, obratite pažnju da unesete ispravne šifre.
- iznos koji se preknjižava. Ovde skrećemo pažnju da se decimala odvaja tačkom, a ne zarezom.
Ukoliko imate pogrešno uplaćena sredstva na više računa, podnosite ih sve u istom zahtevu. Nakon što popunite podatke o jednoj uplati i sačuvate, imaćete opciju da unesete podatke o drugim uplatama koje je potrebno preknjižavati.
Ne zaboravite: Kada gledate konsolidovani upit stanja, iznosi koji su u minusu su pretplata, dok je dugovanje u plusu.
Prilozi
Kao i kod ponošenja zahteva u papirnom obliku i ovde možete dodati kao prilog izvod ili neki drugi dokaz o uplati na koji se zahtev odnosi.
Zahtev možete podneti i u papironom obliku o čemu je bilo reči u ovom tekstu. Ako vem je potrebna pomoć možete nam pisati na office@pausal.rs.
Entuzijasta | Kreativac | Uvek s osmehom
„Ideja ne mora da bude velika. Ona samo mora da promeni svet.“
Hugh MacLeod
Коначно
Kako saznati sve podatke potrebne za unos stavke za preknjižavanje?
Imam dosta zaostalih preplata iz ranijih godina a kako su sepodaci za plaćanej menjali sad ne znam kako da pohvatam kako da popunim.
Na sintentičkom izveštaju o konsolidovanom stanju na sajtu Eporezi postoje samo kolone Konto i Poziv na broj, a na detaljnom izvestaju postoji podatak račun koji sadrži isti broj kao i kolona konto na sintentičkom izveštaju (i u oba slučaja to nije broj tekućeg računa) i poziv na broj.
Broj tekućeg računa na koji je plaćeno se nigde ne pojavljuje. Ponegde nedostaje i poziv na broj u izveštajima.
http://demo.paragraf.rs/demo/documents/editorial/statistika/20_stat.htm
Na ovom linku su svi uplatni računi javnih prihoda.
https://www.mfin.gov.rs/download/pdf/podzakonski_akti/pravilnici/obrasci/1712/prilog1.pdf
Na ovom linku su svi ti računi zajedno sa modelom poziva na broj ( 22 ili 97)
Da li je dovoljno u zahtevu navesti ovaj broj konta ili treba ceo tekući račun?
U principu se unosi ceo uplatni racun, za svaki slucaj…
Sve sam uradila ovako ali mi prijavljuje gresku da nemam Референцирани захтев ЈИБЗ[2] не постоји.
tako da ne znam sta konkretno da uradim
Hvala unapred puno
Važno je napomenuti da se prilikom preknjižavanja kamata na računu na kojem se duguje porez računa do datuma kada se preknjižavanje unese u sistem, a ne sa datumom podnošenja ili same uplate na račun na kome je porez preplaćen.
Vremenski period preknjižavanja može da traje veoma dugo, najkraći period je par nedelja a najduži bukvalno u nedogled …
Ovo su iskustva iz prakse
Hvala na objavljenom uputstvu. Meni se kad otvorim zathev za preknjižavanje uopšte ne pojavljuje polje III Unos podataka. Da li je neko od vas imao sličan problem?
Unapred hvala
Пробај да снимиш такав, некомплетни, захтев без поља 3. Потом на следећој страни, код поља „Ставке“, кликни на знак плус. Тада ће се појавити поље 3 за унос података. Нажалост, и оно је некомплетно – нема места за унос шифре општине што после опет резултира грешком. Мени ово није функционално…
Hvala! Ovo je pomoglo! 🙂
Danas išla u Poresku upravu da proverim šta se dešava sa zahtevom za preknjižavanje koji je podent još 12.01.2021 a drugi 03.02.2021 i NEMA GA U SISTEMU…ne vide ga jednostavno, postiji trag da je stvarno predat ali ga eto ne vide.. Ponovo danas predajem u papirnom obliku. Eto toliko o tome !!!!
Popunjen obrazac ZPP je odbijen
javlja fatalna greška A Refencijalni zahtev JIBZ(1) ne postoji
Šta označava skraćenica JIBZ (šta tu upisujem?)
Da li se zahtev za preknjižavanje može poslati Filijali 1 na imejl i koji?
Ja sve odradim ali mi ne zapamti cifru koju treba da preknjizim…
Stavite tacku kod decimala(ne zarez)
Poštovani,
Da li se mogu preknjižiti više uplaćena sredstva sa jednog računa na više računa gde sam u dugu,ili moraju samo na jedan račun?…….i
Da li se može preknjižiti više plaćen porez na prihode od samostalne delatnosti na račun za doprinose gde sam u dugu?
Unapred hvala
Srdačan pozdrav
Postovani,
iz nekog razloga ne otvara mi se polje III, gde treba da unesem racune, na teret i u korist. Da li imate ideju u cemu je problem. Znaci imam polja I, II i IV.
Da li mogu da trazim povracaj PDV-a iz marta meseca jer je bila pretplata ili mogu da trazim samo preknjizavanje sa racuna PDV-a na neki drugi racun.
Hvala
Snezana
Molim Vas za pomoc.Ne prihvata racun 840-4848-37 kaze da nije registrovan u Poreskom sistemu.O cemu se radi?
Poštovani, podnet je zahtev za preknjižavanje sredstava sa jednog računa na drugi, međutim, osoba sa čijeg računa treba da se prebaci novac je u međuvremenu preminula, pa me zanima dali taj zahtev i dalje važi jer je osoba za života podnela, ili se poništava zbog smrti?
Poštovane kolege,
potrebna mi mal pomoc
Unela sam Zahtev za preknjiženje,popunila uplatne racune,opštine i RS,
Zahtev mi odijaju radi ,, A001 Референцирани захтев ЈИБЗ[1] не постоји. Фатална грешка 1
Kako da popunim,gde da nadjem taj sifarnik.Hvala
Draga Stano,
Nažalost nismo se susretali s ovim problemom, možda bi najbolje bilo da kontaktirate poresku upravu.
Како треба попунити поља 3.8 а и б на који период се мисли и ја укуцам рецимо 26 02 -31.12 одговор није попоуњен?
Draga Nevena, zahtev za preknjizavanje nema u sebi polja 3.8, da li ste mislili na neki drugi zahtev?
postovani,
2018 ,2019 god kod uplate poreza i doprinosa ,uplate su sve isle na poziv na broj iz 2017.Sad
na porezu i sa pozivom broju iz 2017 imam preplatu a za ove dve godine neplaceno i ogromnu kamatu. I sto i za dopr.piaKako da popunim preknjizavanje .Pisem iznos osnovnog duga a gde kamatu da mi otpisu.Ili moram platiti kamatu. U soku sam .
Ukoliko ste uplatili novac na pogrešan poziv na broj, potrebno je izvršiti preknjiženje, dok je kamatu potrebno platiti, možete nas kontaktirati na office@pausal.rs ukoliko vam je potrebna bilo kakva pomoć oko podnošenja poreske prijave za preknjiženje.
Poštovani,
Molim Vas za pomoć. Pokušavam da popunim zahtev za preknjižavanje online ali bezuspešno. Javlja mi fatalnu grešku i da je neispravan poziv na broj zaduženja.
Prilikom plaćanja naloga ostao mi je od prošlog puta BOP umesto novog BOP a. Plaćanje je izvršeno ne znam da li sam u problemu da li je potrebno preknjižiti sve naloge ili samo objedinjenu poresku prijavu. U pitanju su cipelici ima 7 naloga
Ne znam gde grešim.
Draga Ivana,
Malo nam je teško da na osnovu ovoga procenimo šta bi mogla da bude greška, trebalo bi da pogledamo zahtev. Najbolje bi bilo da nam se javite na mail office@pausal.rs kako bismo vam pomogli.
Pokusavam da preknjizim visak uplate odlozenih doprinosa u vreme COVID-a, i dobijam sledecu gresku
„Позив на број задужења [6104290000002733960U] је неисправан. У случају да садржи слово на крају, прерачунати га у изворни ПНБЗ.“
Sta moze da znaci „изворни ПНБЗ.“
Dragi Zorane,
Kada imate dugovanja Poreska uprava promeni poziv na broj i doda slovo na kraju.
Zato bi bilo najbolje da iz stanja sintetike prekopirate poziv na broj na kom imate dugovanja ili iz poreskog rešenja za godinu u kojoj imate dugovanja.
Za ljude koji su imali problem sa zahtevom za preknjizavanje zbog polja „ЈИБЗ“. Ovo polje treba da ostavite prazno, jer to polje prema korisnickom uputstvu predstavlja:
Јединствени идентификациони број захтева (ЈИБЗ) за сторнирање (уноси се
јединствени идентификациони број претходно поднетог захтева за сторнирање од
кога се одустаје)
Hvala što ste podelili infomacije!
Pozdrav