Online prijava za eko taksu u 5 koraka

Last Updated: novembar 1, 2024By

Online prijava za eko taksu je od 18.07.2020. godine dostupna na portalu LPA. Rok za podnošenje prijave je 31.07. a prijava se može na ovaj način podneti i za 2019. i 2020. godinu.

Važna izmena: od 2024. godine prijave za eko taksu će se podnositi do 30.04.

Online prijava – portal LPA

Za pristup portalu potrebno je da imaš elektronski potpis ili Consent ID. Ukoliko nemaš potpis možeš da ovlastiš drugo lice da podnese prijavu u tvoje ime.

Osim elektronskog potpisa, kao i čitača kartice za potpis potrebno je da instaliraš softver za čitanje kartice i komponente za elektronsko potpisivanje. Detaljno uputstvo možeš naći ovde.

Obrati pažnju da će ti biti potrebna ePIA aplikacija za uspešno potpisivanje prijave (korake za instalaciju možeš videti u uputstvu).

Korak broj 1 – izbor prijave

Nakon prijave na sistem izaberi Prijavu za utvrđivanje lokalne EKO naknade. Odaberite opštinu na kojoj podnosiš prijavu i godinu za koju podnosiš prijavu.

Korak broj 2 – Vrsta prijava

Ovde biraš vrstu prijave i razlog za podnošenje prijave. 

Vrsta prijave – Prijava ukoliko podnosiš novu prijavu ili Izmenjena prijava ako ispravljaš greške u već podnetoj prijavi. U drugom slučaju upisuješ u polje i broj prijave koju ispravljaš. 

Razlog podnošenja prijave – biraš iz padajuće liste. Redovna prijava – ako podnosiš redovnu godišnju prijavu; Početak obavljanja delantosti – ako podnosiš prijavu nakon registracije; Početak privremenog prekida – kada obustaviš delantost…

Korak broj 3 – Podaci o obveznku

Sledeći korak je unos podataka o obvezniku. Podaci poput poslovnog imena, PIB, matičnog broja i adrese biće automatski popunjeni. Na tebi je da uneseš mesto, broj telefona, email i šifru delatnosti.

Korak broj 4 – Naknada

U ovom koraku unosiš podatke na osnovu kojih se utvrđuje naknada – uticaj na životnu sredinu na osnovu šifre delatnosti, veličinu privrednog subjekta i prihod u prethodnoj godini.

2.2. Stepen negativnog uticaja – uticaj na životnu sredinu određen je prema šifri delatnosti na mali, srednji i veliki. Proveri kako je tvoja delatnost klasifikovana u Uredbi i unesi veliki, srednji ili mali uticaj na životnu sredinu.

2.3. Ukupan prihod obveznika ostvaren u prethodnoj godini – Upisuješ prihod ostvaren u prethodnoj godini. Paušalci za prijave pre 2024. godine unose podatke iz KPO knjige, a od 2024. godine upisuju prihod po osnovu osnovice poreskog rešenja. 

2.4. Veličina obveznika – ovde određuješ da li si veliko, srednje, malo ili mikro pravno lice ili preduzetnik, prema zakonu o računovodstvu. Ukoliko ne znaš kojoj grupi pripadaš, proveri sa svojim knjigovođom.

2.5. Broj opština – Ukoliko imaš registrovane poslovne jedinice na više opština, unesi taj podatak u delu Broj opština, u suprotnom upisuješ 1.

Korak broj 5 – Podaci o periodu, početku/prestanku obavljanja delantosti

U ovom delu unosiš podatke o početku ili prekidu obavljanja delantosti. U zavisnosti za šta podnosiš prijavu biće obeležena obavezna polja. 

Zatim se unose podaci o periodu za koji se podnosi prijava. Ukoliko je redovna prijava upisuje se datum od 01.01. do 31.12. Ako je u pitanju prijava po registraciji upisuje se datum od početka obavljanja delantosti do kraja godine. U slučaju da je u pitanju neka promena datum će biti unet u prethodnom polju, a ovde će biti potrebno samo da se obeleži polje 5.3. da bi se upisali ispravni datumi.

Korak 6 – Podnošenje prijave

Poslednji korak je podnošenje prijave. Pre potpisivanja sačuvaj unete podatke.

Nakon potpisivanja prijave, dobićeš broj pod kojim je prijava zavedena i moći ćeš da vidiš podatke u pregledu prijava za utvrđivanje EKO naknade. Na portalu ćeš moći da vidite stanje, odnosno zaduženja i uplate. Rešenje bi trebalo stići poštom, ali se može desiti i da bude poslato na portal eUprave.

Loading...

194 komentara

  1. Nik Rellic jul 20, 2020 at 2:28 pm - Reply

    Poštovana Sonja, ukoliko je preduzetnik počeo sa radom tokom 2020. godine, koji se datum „Od“ upisuje? 01.01.2020 ili datum kad je doneto rešenje o osnivanju?

    • Pausal jul 21, 2020 at 11:44 am - Reply

      Dragi Nik,
      Unosite datum osnivanja.
      Pozdrav!

      • Dule jul 30, 2020 at 12:17 pm - Reply

        Postovani,
        Da li mozete da pojasnite:
        Zbog cega je potrebno dostaviti prijavu za preduzetnike koji su poceli sa radom i registrovali se tek 2020. godine kad se taksa za 2020. godinu placa na osnovu prometa u 2019. godini?
        Da li je to zbog toga sto ce se taksa placati akontaciono pa ce se vrsiti korekcija na kraju kalendarske godine ili je iznos takse fiksni i rasporedjuje se na 12 mesecnih rata i odredjuje po vec propisanim pravilima i kategorizacijom, kako je u pravilniku navedeno?
        Hvala unapred

        • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 3:05 pm - Reply

          Poštovani,

          Trebalo bi da se plaća akontaciono, ako nije bilo nekih promena, a da se kasnije vrši korekcija. Svakako podnosite prijavu sa prihodom nula.

  2. Milos jul 20, 2020 at 3:15 pm - Reply

    Sta pausalci upisuju za odgovorno lice i funkciju?

    • Pausal jul 21, 2020 at 11:22 am - Reply

      Dragi Milose,
      Unosite svoje ime i prezime i vlasnik ili preduzetnik.
      Pozdrav!

  3. Ivan jul 20, 2020 at 3:23 pm - Reply

    Da li preduzetnici koji su otvorili agenciju 2019 godine, predaju poresku prijavu i za 2019 ili samo 2020?

    • Pausal jul 21, 2020 at 11:23 am - Reply

      Dragi Ivane,
      Predajete i za 2019. godinu.
      Pozdrav!

      • Jele jul 22, 2020 at 10:18 pm - Reply

        Postovani,

        slucaj isti kao kod koleginice osnovana preduzetnicka radnja u 2019 godini. Pitanje, koji iznos se upisuje za prijavu 2019 godinu prihoda, iskace godina 2018 da li stavljamo prihod isti kao za 2020 godinu ili 0?

        • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 8:59 am - Reply

          Poštovani,

          U prijavi za 2019. godinu upisujete prihod 0, a u prijavi za 2020. godinu upisujete prihod iz 2019. godine.

  4. Ivana jul 21, 2020 at 11:21 am - Reply

    Hvala vam puno na detaljnom uputstvu!
    Ja sam za svoju PR popunila prijavu za 2019, po uputstvu, medjutim kada na kraju klinem na „POTPIŠI I PODNESI PRIJAVU“ javlja grešku:
    „Greška u servisu za obradu prijava
    Akcija potpisivanja i podnošenja prijave nije izvršena. Tekst greške: Proverite instalaciju ePIA aplikacije.“

    Da li je još neko naišao na ovaj problem možda?

    • Pausal jul 21, 2020 at 11:49 am - Reply

      Draga Ivana,
      U uvodu teksta mozete naci link ka uputstvu sta vam je sve potrebno da imate instalirano da bi mogli da podnesete prijavu. Tu smo i naglasili da ce vam biti potrebna pomenuta aplikacija.
      U upustvu, u koraku 2, je opisana bas ova aplikacija, kao i link gde je mozete instalirati.
      Pozdrav!

  5. Aleksandar jul 21, 2020 at 12:04 pm - Reply

    Zatvorio bih radnju u septembru 2020 da li plaćam punu taksu ili umanjenu?

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 8:43 am - Reply

      Dragi Aleksandre,

      S obzirom da lokalna samouprava ne može da zna da ćete zatvoriti radnju, sigurno ćete dobiti rešenje na ceo iznos. Nemamo pouzdanu informaciju da li će se donositi novo rešenje prilikom brisanja ili će drugačije izgledati procedura. Možete da se posavetujete sa svojom lokalnom samoupravom.

  6. Marija jul 21, 2020 at 1:31 pm - Reply

    Zdravo, ako sam otvorila agenciju u februaru 2020 da li predajem prijavu i za 2019? Hvala puno na odgovoru.

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 8:45 am - Reply

      Draga Marija,

      Predajete samo prijavu za 2020. godinu, a u prihod upisujete iznos nula.

  7. Nenad jul 21, 2020 at 2:20 pm - Reply

    Dobio sam resenja za uplatu gde pise da sam duzan da ih izmirim u 12 rata najkasnije do 15-og u mesecu. Da li je problem ako sve platim od jednom? Takodje IPS QR kod NBS koji je na resenju ne radi verovatno iz razloga sto nisu uneli iznos za uplatu.

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 8:46 am - Reply

      Dragi Nenade,

      Nema razloga da bude problem ako sve izmirite odjednom, verovatno ćete samo biti u pretplati dok se ne pokazu sva zaduženja.

  8. Mladen jul 21, 2020 at 2:36 pm - Reply

    Meni u godini prihoda pise 2019, a firma je osnovana 2020 i ne omogucava da se promeni.

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 8:47 am - Reply

      Dragi Mladene,

      Tako i treba da bude. :) U prijavi upisujete prihod iz prethodne godine, što je u vašem slučaju nula.

  9. Ivana jul 21, 2020 at 2:50 pm - Reply

    Molim Vas za informaciju gde stoji navedena obaveza da se obveznici ove takse sami prijavljuju i da je rok 31.07.2020. Procitala sam uredbu od 18.12.2019 i tamo ne stoji nista slicno. Kojim propisom je ovo odredjeno?

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:55 pm - Reply

      Draga Ivana,

      Član 138. Zakona o nakandama za korišćenje javnih dobara.

  10. Dragana jul 21, 2020 at 5:04 pm - Reply

    Ukoliko je preduzetnik stavio radnju u status mirovanja, tj. registrovao prekid obavljanja delatnosti sa datumom 31.12.2019. da li podnosi prijavu za 2020. godinu?

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:35 pm - Reply

      Poštovana,

      Po mom mišljenju ne, ali savetujem vam da proverite sa vašom lokalnom samoupravom.

  11. Aleksandar jul 21, 2020 at 11:41 pm - Reply

    Poštovani,
    S obzirom da sam preduzetnik koji izdaje fakturu za svoje uslge na kraju meseca. Zanima me da li za 2019. godinu (od 7. do 31. 12) upisujem iznos koji mi je u tom mesecu legao na račun (faktura iz novembra), ili iznos fakture za decembar koju sam naplatio u januaru 2020.
    Hvala

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 8:50 am - Reply

      Dragi Aleksandre,

      U prijavi za 2019. unosite ceo prihod iz KPO knjige za 2018. a u prijavi za 2020. godinu unosite prihod iz KPO knjige za 2019. godinu. U KPO knjizi treba da budu sve fakture koje ste izdali, nezavisno od toga kad ste primili uplatu.

  12. Dragan jul 22, 2020 at 10:41 am - Reply

    Postovana Sonja,
    ne znam tacno sta da upisem kao prihode za odredjenu godinu. Primera radi, godisnje imam prihode oko 3000000 + 2000000 u devizama, ukupno 5000000, ali da bi podigao devize moram da ih konvertujem u dinare tj. prodam sam sebi i onda se taj iznos dupira i evidentira kao da su prihodi ukupno 7000000. Jednom godisnje podnosim KPO izvestaj sa objasnjenjem da sam ustvari sa prihodima ispod 6000000 i to sve funkcionise, posto i u poreskoj shvataju taj apsurd. Moje pitanje je sta napisati kao prihod u vezi Eko takse realnih 5000000 ili nerealnih 7000000?

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 8:53 am - Reply

      Dragi Dragane,

      Fakture koje izdajete u devizama u KPO knjigu treba da upišete u dinarskojprotiv vrednosti na dan izdavanja. U prijavu upisujete iznos iz KPO knjige, tako da treba da prema vašem opisu treba da upišete realan iznos.

  13. Goran jul 22, 2020 at 12:01 pm - Reply

    Poštovani, pre svega hvala puno na objavljenom uputstvu.

    Kako odrediti da li firma ima mali, srednji, ili veliki uticaj na životnu sredinu ako vaša šifra delatnosti nije navedena u prilogu iz Uredbe?

    U pitanju je preduzetnička radnja sa šifrom delatnosti 1813.

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 8:55 am - Reply

      Dragi Gorane,

      Pre nego što je omogućeno elektronsko prijavljivanje iz lokalnih samouprava su nam rekli da se preda prijava gde ćete samo upisati šigru bez obeležavanja uticaja. S obzirom da to sada nije moguće, možemo vas jedino posavetovati da proverite sa svojom lokalnom samoupravom da li podnosite prijavu u papirnom oblikom ili je ne podnosite uopšte.

  14. Ema Čučković jul 22, 2020 at 12:18 pm - Reply

    Greškom sam unela pogrešan broj opština umesto jedan stavila sam broj opštine kako mogu da ispravim isto.
    Unapred hvala na odgovoru

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:38 pm - Reply

      Draga Ema,

      Pogledajte ovde kako možete izvršiti izmenu.

  15. Miodrag jul 22, 2020 at 10:50 pm - Reply

    Poštovana Sonja,
    Šta se upisuje u Prijavi u polje 4.4 PIB?

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 9:10 am - Reply

      Poštovani,

      Ne morate popuniti ovo polje ako podnosite prijavu sami za sebe.

      • Miodrag jul 24, 2020 at 12:08 pm - Reply

        A ako popunjavam za drugu osobu?

  16. Jasmina jul 22, 2020 at 11:24 pm - Reply

    Neuspevam da podignem aplikaciju, javlja se greska Neuspesan start aplikacije, identican prikaz ekrana kao na slici 30 Korisnickog upitstva. Sve predlozeno sam primenila, ali bez rezultata.

    Hvala unapred,
    Jasmina

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 9:00 am - Reply

      Draga Jasmina,

      Najbolje je da se obratite tehničkoj podršci putem forme na sajtu LPA.

  17. Jelica jul 23, 2020 at 9:43 am - Reply

    Poštovani,
    Koji datumi se upisuju od -do , na obrazac 1 za 2019,a koji za 2020..godinu?
    Hvala.

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 9:01 am - Reply

      Poštovana,

      U prijavi za 2019. godinu se unosi period od 07. do 31.12.2019. godine. Za 2020. godinu upisujete od 01.01.2020. do 31.12.2020.

      • miličko mijatovvić jul 30, 2020 at 8:59 pm - Reply

        da li se misli na 7i mesec ili sedmi dan u decembru, ovo je potpuno nejasno

        • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:37 pm - Reply

          Misli se na 07.12. ako pitate za period u 2019. godini.

      • Dusan jul 31, 2020 at 11:38 am - Reply

        07 je mesec ili dan?

        • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:47 pm - Reply

          Misli se na dan, 07.12.

  18. Nenad jul 23, 2020 at 10:10 am - Reply

    Poštovani,
    Prilikom popunjavanja podataka u Prijavi,napravio sam grešku tako što sam u koloni „Broj opština“,misleći se na broj opština lokalne samouprave u kojima se obavlja delatnost,uneo šifru opštine,što je veliki broj,obzirom da preduzeće posluje samo u jednoj opštini.Da li taj podatak može da se ispravi,obzirom da ne postoji polje „Izmena poreske prijave“kao ni brisanje iste?
    Hvala i pozdrav.

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:41 pm - Reply

      Dragi nenade,

      Pogledajte ovde kako se vrši ispravka.

      • Nenad jul 28, 2020 at 6:07 am - Reply

        Poštovana Sonja,
        Hvala Vam na pomoći i srdačan pozdrav!

        • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:44 pm - Reply

          Dragi Nenade,

          Nema na čemu. Pozdrav!

  19. Sone jul 23, 2020 at 11:41 am - Reply

    „Za 2020. godinu upisujete od 01.01.2020. do 31.12.2020. bez obzira da li ste imali prekid u obavljanju delatnosti, što će se proveriti prilikom obrade prijave.“

    Ovo nema nikakvog smisla. Gde pise da ovo ovako treba? Sta je poenta onda polja OD-DO?

    Nece sigurno lokalna poreksa da proverava za svakoga da li je aktivan i radi ili je aktivan ali u statusu priv. prekida.

    Jako je lose sto na app ne postoji napomena (polje) ili attachment za dokumentaciju.

    Ali od koga je dobro je – za koga jos bolje.

    • Sone jul 23, 2020 at 11:48 am - Reply

      Dodatno, odeljci prijave broj 3. i 4. nisu neophodni da budu popunjeni, jer oni sluze kada neko u vase ime podnosi prijavu (knjigovodja, ovlasceno lice i sl. za deo 4.).

      Svi podaci neophodni za donosenje resenja LPA se nalaze vec popunjeni (MBR, PIB) i neophodno je popuniti/dopuniti samo polja oznacena zvezdicom *

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 9:03 am - Reply

      Poštovani,

      U lokalnim samopurava su nam rekli da će vršiti proveru sa APR, pa smo tako i preneli informaciju. Slažemo da bi bilo bolje da postoji opcija bar za napomenu.

  20. Nebojša jul 23, 2020 at 12:11 pm - Reply

    Poštovanje,ja sam samostalni preduzetnik(taxista).Kako sam paušalac nevodim knjige neznam šta da upišem,kolko sam prihodovao u 2019,2020 godini?Hvala

  21. Jele jul 23, 2020 at 1:31 pm - Reply

    Postovani,

    ako je preduzetnicka radnja osnovana u 2019 godini, jasno je da se predaja Obrazac 1 i za 2020 godinu i za 2019 godinu.

    U ovom slucaju za obrazac 1 za 2019 godinu, koji prihodi se unese, s obzirom da nema prihoda iz 2018 godine.

    Hvala.

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 9:04 am - Reply

      Poštovani,

      U prijavi za 2019. godinu u ovom slučaju upisujete prihod 0.

  22. nemanja jul 23, 2020 at 5:12 pm - Reply

    Pozdrav,
    Prilikom potpisivanja prijave, ePIA aplikacija prijavljuje gresku da je sertifikat nevalidan, iako je validan do 2021. godine. Greska koja se prikazuje u detaljima je sledeca: „Provera opozvanosti. Greska tokom provere opozvanosti: CRL ne moze biti pronadjen (mozda postoji problem u konekciji sa CRL lokacijom Sertifikacionog tela. Proverite proxy podesavanja.)“.
    Jel imate mozda ideju sta bi mogao biti problem i jel uspeo neko da potpise dokument uspesno?

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 9:05 am - Reply

      Dragi Nemanja,

      Najbolje je da se obratite za pomoć tehničkoj podršci putem kontakt forme na sajtu LPA.

  23. Sladjana jul 24, 2020 at 7:08 am - Reply

    Poštovani!
    Šta je sa poljoprivrednim gazdinstvima koja nisu registrovana u APR već samo u trezoru (a PDV sistemu su) i imaju status preduzetnika. Da li je potrebno i za njih podnositi prijavu

    • Sonja Žabić jul 24, 2020 at 9:07 am - Reply

      Draga Slađana,

      Ukoliko se vaša šifra delatnosti nalazi na spisku Uredbe, podnosite prijavu. Ukoliko je nema na spisku, savetujem vam da kontaktirate svoju lokalnu samoupravu, s obzirom da su nam pre omogućavanja elektronske prijave rekli da se u slučaju da nema šifre na spisku predaje prijava bez označavanja uticaja.

  24. Milka jul 24, 2020 at 9:17 am - Reply

    Postovani da li postoji mogucnost ispravke poslate prijave, tj. Ako postoji greska u prijavi da li mogu da je menjam?

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:41 pm - Reply

      Draga Milka,

      Pogledajte ovde kako se vrši ispravka.

  25. Nebojsa jul 24, 2020 at 10:55 am - Reply

    Postovana Sonja,

    Ja sam preduzetnicku agenciju (pausalac) prvo stavio u mirovanje 28.02.2020., a potom i zatvorio i agencija je brisana iz registra APR-a. Iz PU i Uprave Javnih Prihoda sam dobio potvrde da nista ne dugujem, potvrde koje su mi bile potrebne da bih agenciju brisao u APR-u. Nikada nisam placao eko taksu. Sada, ja imam 2 pitanja:
    1. Da li mislite da bi trebalo da prijavim i platim eko taksu, iako je preduzetnik zatvoren i brisan?
    2. Da li je uopste moguce podneti prijavu kad je preduzetnik zatvoren i brisan iz registra?

    Srdacan pozdrav i hvala!

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:45 pm - Reply

      Dragi Nebojša,

      Po mom mišljenju bi treblo da podnesete prijavu za period do 28.02. Savetujem vam da naravno proverite sa lokalnom samoupravom da vam nisu već obračunali taksu prilikom izdavanja uverenja. Trebalo bi da možete da podnesete prijavu i ako ste zatvorili radnju. Ako ne, možete uvek u papirnom obliku.

  26. Bisa jul 24, 2020 at 11:21 am - Reply

    Pozdrav,

    Koju opštinu da odaberem ukoliko sam menjala sedište delatnosti? 2019. i januar 2020. sam bila na Zvezdari, a posle toga Grocka.

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 4:09 pm - Reply

      Poštovana,

      Podnosite na obe opštine. Prvo na Zvezdari od 07.12. do datuma promene, zatim u Grockoj od datuma promene do 31.12. i za celu 2020.

  27. Žarko jul 24, 2020 at 1:01 pm - Reply

    Postovan,
    zanima me tacka 2.7. , broj opstine (broj lokalne samouprave na kojoj obavljam delatnost)
    ne mogu da nadjem , ja sam na opštini Zvezdara

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:48 pm - Reply

      Dragi Žarko,

      Upisujete broj opština na kojim obavljate delatnost, a ne šifru opštine. Dakle, ako ste samo na opšini Zvezdara upisujete 1.

      • Zarko jul 27, 2020 at 4:13 pm - Reply

        Hvala puno.

  28. Nikola jul 24, 2020 at 1:25 pm - Reply

    Poštovani,
    Zahvaljujem se na pomoći i podršci, ja sam pašalac od prošlog meseca ove godine. Po Vašim instrukcijama sam uspešno predao prijavu za komunalnu taksu. Što se tiče kolega koji su prijavili tehničke probleme, ne bi trebalo da ih bude ako se koristi Chrome ili Explorer (ili Edge), mada se i Firefox može koristiti uz izvesna podešavanja sertifikata. Ali da se vratim na pitanje. Pošto je pomenuta taksa u domenu lokalnih samouprava, primetio sam da postoje još tri prijave: PPI1, PPI2 i firmarina. Mislim da sam razumeo da se na nas ne odnosi PPI1, pa me interesuje kada treba i da li uopšte treba predati PPI2 prijavu i prijavu za firmarinu? Da li je ostao promet od 50 miliona za firmarinu, što je za nas paušalce nedostižno obzirom da je promet ograničen na 6 miliona, ili je i ovaj limit podložan korekciji od strane lokalne administracije? Hvala unapred.

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:31 pm - Reply

      Dragi Nikola,

      Tako je za firmarinu važi promet od 50 miliona, Druge prijave kao paušalac ne podnosite.

  29. Ivan jul 24, 2020 at 2:07 pm - Reply

    Da li ovo vazi za preduzetnike koji su zatvorili (ugasili) svoju delatnost ove godine?

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:50 pm - Reply

      Dragi Ivane,

      Važi, upišite datum do kada vam je agencija bila aktivna.

  30. Nikola Mitrovic jul 24, 2020 at 2:56 pm - Reply

    Zatvorio sam paušalnu agenciju , odnosno brisan sam iz registra 19.2.2020 godine.
    Da li je potrebno da podnosim prijavu ili ne ?

    Pozdrav

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:51 pm - Reply

      Dragi Nikola,

      Podnosite prijavu sa periodom do 19.02.2020.

  31. Vera jul 24, 2020 at 5:15 pm - Reply

    Postoavni,

    kada se prijavim elektronskim sertifikatom on bude prepozant, ali u polju obveznik nema nikakvnih podataka. Ne postoji mogucnst ni da se pronadje po PIB/MB-u. Kako prijaviti takve obveznike?

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:52 pm - Reply

      Draga Vera,

      Da li imate ovlašćenja za njih za sve elektronske servise? Ukoliko imate proverite sa tehničkom podrškom, ukoliko nemate možete predati PEP obrazac Poreskoj upravi.

  32. Djole jul 25, 2020 at 9:10 am - Reply

    Postovana Sonja,

    Kada se popunjava obrazac za 2020. godinu, u sekciji Naknada kao prihod se upisuje samo ostvareni prihod od 07.12.2019 do 31.12.2019. ili citav prihod za 2019. godinu? Drugo pitanje je – Ukoliko je agencija zatvorena ove godine u martu, da li se u sekciji Naknada pod „Datum do“ unosi datum gašenja agencije ili ipak 31.12.2020 iako agencija od marta vise nije aktivna?

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 2:56 pm - Reply

      Poštovani,

      U prijavi za 2019. godinu upiujete ceo prihod iz 2018. godine, a taksa će biti obračunata samo za period decembra. Ukoliko ste ugasili, bolje unesite datum do kada ste bili aktivni.

      • Đorđe jul 28, 2020 at 9:06 am - Reply

        Hvala na brzom odgovoru. Pojasnicu pitanje. Agencija je osnovana sredinom 2019. i ugasena u martu 2020. Moja dilema iz prvog pitanja je sta se unosi u obrascu za 2020. godinu kao ostvareni prohod? Jasno mi je da tu treba uneti prihod iz 2019. godine, ali za koji period? Za citavu 2019. godinu ili samo ostvareni prihod tokom perioda od 07.12.2019 do 31.12.2019? Hvala!

        • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:48 pm - Reply

          Dragi Đorđe,

          Upisujete ceo prihod za 2019. godinu

  33. Aleksandra jul 25, 2020 at 12:35 pm - Reply

    Postovani, da li stambene zajednice moraju da podnose prijavu? One se ne registruju u APR a kad udjem na PIB na LPA njihova sifra je 94.99 koja se nalazi u uredbi?

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 4:10 pm - Reply

      Draga Aleksandra,

      Lokalne samouprave koje smo mi kontakirali su rekle da se podnosi prijava, pa vam savetujem da i vi kontakirate svoju.

  34. Gaga jul 26, 2020 at 11:23 am - Reply

    Samo da vas javno pohvalim jer odgovarate na sva pitanja i komentare. Bravo.

  35. Natasa jul 26, 2020 at 2:30 pm - Reply

    Postovani,

    Ako vam pare lezu u evrima na devizni racun, a vi ne konvertujete ceo iznos odmah u dinare, da li racunate prihod samo sa dinarskog racuna, odnosno novac koji je legao na dinarski racun za 2019 godinu iako i dalje imate neki iznos u evrima koje ce kasnije biti konvertovan u dinare u 2020 godini?

    Nadam se da sam razumno napisala :)

    Hvala

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:25 pm - Reply

      Draga Nataša,

      Vi po pravilu ino fakturu upisujete u KPO knjigu u dinarskoj protivrednosti na dan izdavanja fakture, tako da upisujete iznos iz KPO knjige bez obzira da li ste novac konvertovali i da li vam je uopšte uplaće. Nadam se da sam odgovorila na to što ste mislili. :)

  36. Stevan jul 27, 2020 at 12:12 am - Reply

    Poštovani.
    Ukoliko je D.O.O osnovano 20.12.2019 i podnelo izjavu o neaktivnosti u APR, na dan 31.12.2019, kako onda postupiti prilikom podnošenja prijave za 2020. godinu ?

    Da li se uopšte podnosi prijava, ako se podnosi, koji datum staviti,
    jel treba 20.12-31.12.2019.godinu.

    Hvala unapred

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 4:12 pm - Reply

      Poštovani,

      Prema mom mišljenju podnosite samo prijavu za 2019. od 07.12. do 31.12. a za 2020. s onzirom da niste aktivni ne treba. Svakako vam savetujem da proverite i sa savojom lokalnom samoupavom.

  37. Branislava jul 27, 2020 at 8:45 am - Reply

    Poštovani,

    Ako je preduzetnik bio u gubitku u 2019.godini sta se onda upisuje?

    Hvala

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:31 pm - Reply

      Draga Branislava,

      Možete upisati nulu s obzirom da niste prihodovali.

      • VEKI jul 30, 2020 at 2:43 pm - Reply

        imati gubitak -nije isto što i prihodovati, npr imate prihod 4000, trošak 8000, gubitak je 4000, što znači da je prihod 4000, i ne treba nula već 4000.

  38. Sanja jul 27, 2020 at 11:36 am - Reply

    Pozdrav,
    Imam pitanje… Moja preduzetnicka agencija je u statusu mirovanja od 19.7.2019. zbog porodiljskog odsustva i nece biti aktivna cele 2020. godine. Da li ja moram da podnosim prijave za eko takse za 2019. i 2020. godinu?

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:32 pm - Reply

      Draga Sanja,

      Po mom mišljenju ne bi trebalo da podnosite prijavu, ali vam savetujem da proverite i sa vašom lokalnom samoupravom.

  39. mika jul 27, 2020 at 12:16 pm - Reply

    Postovani,
    greskom sam podnela dva puta prijavu za istu godinu, kako da jednu prijavu ponistim

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:52 pm - Reply

      Poštovana,

      S obzirom da se ispravka prijave vrši podnošenjem nove prijave, mislim da ne morate nita da uradite po ovom pitanju ako je druga prijav akoju ste uneli bila ispravna.

  40. Radovan jul 27, 2020 at 12:48 pm - Reply

    Takodje, sve pohvale i od mene.
    Svaka cast!

    Pozdrav!

  41. Borka Jovanovic jul 27, 2020 at 2:11 pm - Reply

    Postovana,

    Prijava za eko taksu poslata elektronski za 2019. i 2020. ali sam naknadno ustanovila gresku. Naime u broj
    opstina stavila sam br.1 a treba br.2, jer sediste na jednoj opstini a proizvodnja na drugoj opstini. Sta uraditi
    u ovom slucaju?
    Hvala unapred.

    S postovanjem,

    • Sonja Žabić jul 27, 2020 at 3:33 pm - Reply

      Draga Borka,

      Podnosite opet prijavu, možete pogledati i tekst o tome.

  42. Bojan jul 27, 2020 at 3:45 pm - Reply

    Elektronsko popunjavanje prijave, obrazac 1 za eko -taksu.
    U polje 2.6. prihod ( tačan iznos, ne u hiljadama dinara).
    Da li se upisuje 200.000,00 ili kao što je u bilansu uspeha AOP 1001 200.
    Nije mi jasno kako se popunjava prihod.
    Pozdrav,
    Bojan

    • Anja avgust 4, 2020 at 11:23 am - Reply

      Poštovani Bojane,

      Da li ste dobili odgovor na pitanje, pošto i mene zanima isto?

      • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:57 pm - Reply

        Upisujete ceo iznos

      • Bojan avgust 4, 2020 at 4:52 pm - Reply

        Poštovana Anja,
        Dobio sam odgovor. Upisuje se ceo iznos.

        • Anja avgust 5, 2020 at 10:26 am - Reply

          Hvala!

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:56 pm - Reply

      Popunjavate ceo iznos 200.000,00

  43. Bojan jul 27, 2020 at 3:50 pm - Reply

    Poštovani,
    Elektronski popunjavanje obrasca 1 za eko taksu.
    U polje 2.6. prihod ( tačan iznos, ne u hiljadama dinara ).
    Da li se upisuje 200.000,00 ili kao u bilansu uspeha AOP 1001 200.
    Nije mi jasno kako se popunjava prihod.
    Pozdrav,
    Bojan

  44. Bilja jul 27, 2020 at 5:17 pm - Reply

    Pozdrav,
    pre svega svaka cast za detaljna objasnjenja i pomoc svima nama.
    Molim Vas za pomoc oko unosa prihoda za 2019/2020 za pausalca (taxistu) koji ne vodi Kepo knjige.
    Da li se Mesecna osnovica – pausalno utvrdjen prihod iz resenja koristi na nacin sto se mnozi sa brojem meseci i dobijeni rezultat upisuje kao godisnji prihod?

    Hvala unapred!
    Pozdrav

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:41 pm - Reply

      Draga Biljo,

      Možete upisati prihod sa računa, s obzirom da je rečeno da se upisuje iznos iz KPO knjige.

  45. Petar jul 27, 2020 at 5:57 pm - Reply

    Postovani,

    Zanima me vase misljenje o tome koje prihode pausalci koji ne vode knjige treba da prijavljuju.

    Kako je poreskim resenjem vec utvrdjena osnovica za oporezivanje, trebalo bi po svoj logici stvari da se ta osnovica mnozi sa 12 i upisuje kao prihod za tu godinu.

    Odkud odjednom neki „KPO“ prihodi, i to za najobicniju stvar kao sto je eko taksa koja je limitirana na 5000 dinara za preduzetnike.

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:43 pm - Reply

      Dragi Petre,

      KPO knjiga je obavezna za sve paušalce, na osnovu nje (i izdatih faktura koje u knju upisujete) pratite ostvaren prihod.

  46. Djirlo jul 27, 2020 at 6:48 pm - Reply

    Da čovek ne poveruje, svi obveznici ove takse su već upisani u APRu tako da poreska uprava može jednostavno da i ovu taksu doda u prijavi za izračun poreza. Ali sto bi se oni bavili time kada bi mogli da naplaćuju debele kazne onima za koje su znali da su obveznici ali se nisu blagovremeno prijavili. Sačuvaj me bože digitalizacije Srbije! Za djirlo narod – djirlo proizvodi!

  47. Ana jul 27, 2020 at 7:13 pm - Reply

    Postovanje,

    Imala sam preduzetnicku agenciju koja je stavljena u status mirovanja sa datumom 29.02.2020. Jel pri podnosenju prijave za taksu za 2020 stavljam od 1.1. do tog datuma ili ipak moram da stavim do 31.12.2020?

    Hvala
    Pozdrav

    • Suzana jul 28, 2020 at 10:11 am - Reply

      Postovani,

      i mene konkretno zanima ista ova situacija.

      Hvala
      Pozdrav

    • Dav jul 31, 2020 at 12:48 pm - Reply

      Ja sam stavio do datuma zamrzavanja. Sad da li je tacno nisam 100% siguran

      • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:51 pm - Reply

        Poštovani,

        Nije greška, dobro je što ste stavili daum zamrzavanja.

  48. Maja jul 28, 2020 at 7:33 am - Reply

    Poštovana,

    moj otac je taksista, ne popunjava kpu knjigu, šta da upišpemo u polje prihod?

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:47 pm - Reply

      Draga Majo,

      Možete upisati prihod na računu.

  49. Milan jul 28, 2020 at 10:23 am - Reply

    Poštovani,
    Da li taksisti,paušalci popunjavaju polje gde se prikazuju prihodi ili ostave 0.U pitanju je elektronsko prijavljivanje.

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:48 pm - Reply

      Dragi Milane,

      upsiujete prihod koji ste ostvarili, ako niste imali prihoda onda 0.

  50. ljiljana jul 28, 2020 at 11:22 am - Reply

    Postovani, moja sifra delatnosti se nalazi u uredbi (49.41 Drumski prevoz tereta).
    1. Negde sam procitala da mi podnosimo neki obrazac2… dal imate informaciju o tome? ili se rodovno podnosi preko lpa.gov.rs. prijava.
    2. I u prijavu za 2019 g unosim iznos koji je evidentiran za celu 2018 ili samo 7-31 decembra 2018.g.
    Hvala unapred!

    • Marina avgust 5, 2020 at 7:42 am - Reply

      poštovani
      i mene interesuje ovo pitanje. mislim da je obrazac 2, ali ne znam ništa dalje.
      molim za pomoć. unapred hvala!

  51. Marko jul 28, 2020 at 1:51 pm - Reply

    Ljudi, mislim da vam se ovde potkrala greskica:

    https://prnt.sc/tpwf92

    Jer u drugom postu pise ovako: https://prnt.sc/tpwf1a

    Verujem da moze doci do konfuzije.

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:57 pm - Reply

      Dragi Marko,

      Drugačije izgleda podnošenje prijave online i papirno. U elektronskom formatu se mora uneti period za koji se podnosi prijava, dok u papirnom obliku ne postoji ta mogućnost. Zbog toga postoji razlika. U oba slučaja se upisuje celokupan prihod iz prethodne godine.

  52. Ivana jul 28, 2020 at 7:19 pm - Reply

    Postovani,

    podneli smo prijavu za Eko taksu jos u martu u papirnom obliku, gde nije postojala opcija da se upise broj opstina na kojima imamo poslovne jedinice i resenje nam je stiglo pre par dana. Kako je uvedeno elektronsko podnosenje prijava uvedena je i mogucnost upisivanja poslovnih jedinica. Posto imamo i radnu jedinicu na drugoj opstini da li treba sad posebno da podnesemo prijavu. Najveci procenat ostvarenog prihoda je na opstini gde je sediste firme. U slucaju da je potrebno predati jos jednu prijavu na drugoj opstini koji iznos prihoda upisujemo za tu radnu jedinicu posto smo ukupan prihod upisali u prvoj prijavi.

    S postovanjem

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:58 pm - Reply

      Draga Ivana,

      Najbolje je da proverite sa svojom lokalnom samoupravom, s obzirom da je rešenje već doneto.

  53. Iva jul 28, 2020 at 10:44 pm - Reply

    Pozdrav,

    Da li znate da nam pojasnite šta znači ovo „ne u hiljadama dinara“, stavka: 2.6. Prihod (tačan iznos, ne u hiljadama dinara)? Šta upisujemo tačno tu?

    Hvala!

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 1:59 pm - Reply

      Poštovana,

      Upisujete u ovom polju celokupan iznos npr. 100.000 a ne samo 100 da se podrazumeva da su hiljade u pitanju.

  54. Miroljub jul 29, 2020 at 11:37 am - Reply

    Postovani
    otvorio sam agenciju 22.07.2020.
    Pokusao sam da podnesem prijavu preko portala, ali ne mogu da nadjem prijavu za moju agenciju. da li i za moju agnciju vazi rok do 31.7.2020?

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:04 pm - Reply

      Dragi Miroljube,

      Kako nam je rečeno, ako ste registrovani u 2020. godini možete podneti kasnije prijavu.

  55. Natasa jul 29, 2020 at 1:21 pm - Reply

    Osnivac doo je turski drzavljanin i nema elektronski potpis. kako predati prijavu

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:05 pm - Reply

      Draga Nataša,

      Možete predati u papironom obliku, pogledate ovde.

  56. Biljana jul 29, 2020 at 2:29 pm - Reply

    Preduzeće je za 2018 i 2019 bilo razvrstano kao mikro pravno lice, a za 2020 kao malo pravno lice. Koju velicinu unosim u prijavi za 2020 godinu, s obzirom da se prihod unosi iz 2019.
    Hvala

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:07 pm - Reply

      Draga Bilajna,

      S obzirom da je prijava za 2020. smatram da treba da bude malo pravno lice, bez obzira što se unosi prihod iz 2019. U prijavi za 2019. je mikro.

  57. Nataša jul 29, 2020 at 2:53 pm - Reply

    Poštovana Sonja,
    Prvenstveno Vam hvala na velikoj posvećenosti i ažurnosti! Pročitala sam sve što sam našla u vezi sa eko taksom, ali opet imam pitanja… Sedište firme je u jednoj opštini, a proizvodnja se odvija u drugoj, da li u polju 2.7 upisujem 1 ili 2(obzirom da je pretežna delatnost, tj. proizvodnja samo u drugoj opštini, u prvoj je samo sedište firme)? I da li u koraku 1, kod odabira prijave stavljam opštinu sedišta ili opštinu obavljanja delatnosti ili treba da podnesem dve prijave? Unapred Vam hvala na odgovoru! Pozdrav i svako dobro!

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:08 pm - Reply

      Draga Nataša,

      Podnosite dve prijave (na obe opštine) i navodite u polju 2.7. dve opštine.

  58. Zorana Milosevic jul 29, 2020 at 3:47 pm - Reply

    Postovani, Da li za sifeu delatnosti 9312 delatnosti sportskih klubova treba podneti zahtwv za ekolosku taksu

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:15 pm - Reply

      Da, nalazi se na spisku u Uredbi.

  59. Dragan jul 29, 2020 at 8:51 pm - Reply

    Poštovana Sonja,meni je radnja registrovana kao preduzetnicka – taxista. Pausalno se oporezujem i ne vodim knjige kod knjigovodje, šta se upisuje u polju prihoda za 2019 i 2020 god. Sta pausalci upisuju generalno ?

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:17 pm - Reply

      Poštovani,

      Paušalci upisuju prihod iz KPO knjige ili prihod sa računa.

  60. Stefan jul 29, 2020 at 9:32 pm - Reply

    Poštovani,
    Kao paušalac, prijavljen sam u jednoj opštini, dok usluge stručnog nadzora vršim u više opština, da li je potrebno prijavu uraditi u svakoj od tih opština?
    Srdačan pozdrav!

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:18 pm - Reply

      Dragi Stefane,

      Ne osim ako u svakoj od tih opština nemate egistrovanu poslovnu jedinicu.

  61. Vladimir jul 29, 2020 at 10:10 pm - Reply

    Da li su firme koje su registrovane u APR-u sa adresom na Kosovu i Metohiji u obavezi da predaju prijavu?

    Hvala.

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 3:04 pm - Reply

      Dragi Vladimire,

      Nisam uspela da dobijem odgovor. Najbolje je da proverite u svojoj lokalnoj samoupravi.

  62. Marija jul 30, 2020 at 9:41 am - Reply

    Poštovani,

    Šta se događa sa preduzetnicima čije je sedište firme prijavljeno na adresi prebivališta?
    Da li, u tom slučaju, i ti paušalci-preduzetnici moraju da podnose prijavu za eko-taksu ili je oni već plaćaju putem redovnih režijskih računa?

    Hvala unapred na odgovoru!
    Srdačan pozdrav

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:22 pm - Reply

      Draga Marija,

      Svakako podnosite prijavu, bez obzira gde je registrovana delatnost.

  63. Goca jul 30, 2020 at 9:47 am - Reply

    Cao, ja sam na odmoru, van grada, do 2.8. I ne mogu da podnesem prijavu ranije… Dosta ljudi je na odmoru pa nece biti u prilici da to urade. Mogu li tada da prijavim?

  64. savo jul 30, 2020 at 12:45 pm - Reply

    Imaju li obavezu grupe gradjana da salju?

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:25 pm - Reply

      Dragi Savo,

      Kako je nama ečeno da, ali proverite sa lokalnom samoupravom.

  65. Natasa jul 30, 2020 at 5:40 pm - Reply

    Postovani,
    Imamo otvorene filijale u nekoliko gradova, pa me zanima da li za svaku filijalu podnosimo eko taksu, a u polju broj opstina unisimo ukupan broj opstina ili je potrebno podneti samo za centralu, a upisati ukupan broj ostina?

    Unapred hvala na odgovoru

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:34 pm - Reply

      Draga Nataša,

      Podnosite prijave za sve opštine i na svakoj prijavi upisujete ukupan broj opština.

  66. Igor jul 30, 2020 at 7:18 pm - Reply

    Poštovana Sonja,
    Paušalac sam i obavljam usluge pripreme za štampu – šifra1813 , ali te šifre nema u uredbi. Da li svakako podnosim prijavu?
    Hvala na odgovoru!

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:35 pm - Reply

      Dragi Igore,

      Elektronskim putem svakako ne možete. Pre nego što je omogućeno elektronski rečeno nam je da se predaje prijava papirno, bez popunjenog podatka za uticaj na sredinu. Najbolje je da proverite sa svojom lokalnom samoupravom.

  67. Stefan jul 30, 2020 at 7:33 pm - Reply

    Da li dobijamo neko obavestenje od poreske upravi sa visinom eko takse?

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:35 pm - Reply

      Dragi Stefane,

      Trebalo bi da dobijete rešenje po kojem ćete plaćati.

  68. Vladan jul 30, 2020 at 10:56 pm - Reply

    Postovani,
    celo popodne pokusavam da posaljem prijavu za eko naknadu i prijavljuje gresku da nije uspostavljena sigurna konekcija sa serverom.
    Sta mi je ciniti?
    Imam sertifikat,popunjenu prijavu,sve instalirano,a ne mogu da potpisem i predam.Hvala

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:43 pm - Reply

      Dragi Vladane,

      Nažalost ne znam kako da vam pomognem, ako niste već rešili problem kontaktirajte podršku sa sajta LPA.

  69. Dusan jul 31, 2020 at 8:07 am - Reply

    Dobar dan,firmu sam otvorio 06.05 2020 a u mirovanje sam je stavio 21.05. da li placam umanjenu taksu ?

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:43 pm - Reply

      Dragi Dušane,

      trebalo bi da vam se obračuna srazmerno tom periodu.

  70. Marinko jul 31, 2020 at 12:11 pm - Reply

    Postovana Sonja,
    Nakon podnosenja prijave u koloni Datum podnosenja stoji datum (danasnji u mom slucaju) i u koloni status U PRIPERMI.
    Da li ovo znaci da je prijava uspesno poslata?

    Pitam iz razloga jer sam prvu prijavu morao da OBRISEM jer mi je izbacivalo gresku kad bih probao da je posaljem. I tada je u koloni Datum stajalo prazno polje, pa mi je ovo stvorilo konfuziju.

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:49 pm - Reply

      Dragi Dušane,

      Ne bi trebalo da stoji status u pripremi, ali nismo imali ovakav slučaj, savetujem vam da proverite sa podrškom LPA.

  71. Slaviša avgust 3, 2020 at 10:33 pm - Reply

    Poštovani,

    Registrovan sam kao preduzetnik 1.7.2020. rešenje iz apr sam dobio tek 16.7.2020. Tek sam danas 04.08.2020. saznao za ekološku taksu. Da li sam i ja dužan da se prijavim? Da li to uopšte mogu da uradim s obzirom da je istekao rok? Hvala

    • Sonja Žabić avgust 4, 2020 at 2:54 pm - Reply

      Dragi Slaviša,

      Možete da se prijavite iako je prošao rok. Ne bi trebalo da imate bilo kakvih problema, pošto ste tek registrovani.

  72. Jovanka avgust 5, 2020 at 10:40 am - Reply

    Poštovana Sonja,

    suprug je paušalac (pretežna delatnost TAXI prevoz), nema knjigovođu i tek smo danas saznali za podnošenje prijave za eko taksu. Da li će moći danas da podnese prijavu? I još jedno pitanje 03.01.2020.godine je promenio sedište, je l to znači da treba da podnese 3 prijave: jednu za 2019 i 2 za 2020.godinu?
    Unapred hvala na odgovoru

  73. Maja avgust 6, 2020 at 9:12 am - Reply

    Postovani, mi kasnimo sa predajom prijava za Eko taksu tako da predajemo tek sad. Mi smo sportski savez koji vodi knjige svim klubovima i savezima da li u delu gde se prijavljujemo na sistem na LPA za svaki klub mora da unosimo drugu mail adresu, jer nas ne pusta kada unesemo adresu naseg saveza

  74. Zeljka avgust 8, 2020 at 9:25 am - Reply

    Postovani,

    posto smo zakasnili sa datumom za prijavu za EKO naknadu, koji je nacin da se sada prijavimo. Ili ako nam mozete pomoci kome da se obratimo za prijavu.

    hvala unapred

  75. Sanda avgust 10, 2020 at 2:25 pm - Reply

    Dobar dan,
    Poslujemo na jednoj opstini a u rubrici „broj opstina“ upisali smo sifru opstine 13 – Novi Beograd umesto 1 (broj opstina na kojima poslujemo). Kako sada ispraviti zahtev koji je ovako poslat i potpisan?
    Hvala unapred na pomoci.

    • Dušica februar 5, 2021 at 8:04 pm - Reply

      Poštovani , nisam podnela prijavu za eko taksu, da li je kasno sada prijaviti. Ja sam mikro preduzetnik, paušalac, šifra delatnosti 1439,stari zanati.

  76. Natasa avgust 11, 2020 at 7:39 am - Reply

    Da li se podnosi prijava ako je agencija zatvorena u februaru 2020?
    Dobila sam različite informacije sa različitih strana?

  77. Иван avgust 11, 2020 at 3:09 pm - Reply

    Како се доставља решење ако се пријава врши преко портала локалне пореске управе а предузетник је затворен (рецимо у марту) и адреса му није доступна?

  78. Snežana avgust 19, 2020 at 9:56 am - Reply

    Poštovana,

    Da li je moguće prijaviti se za eko taksu sada, s obzirom da je istekao rok, 31.07.2020.? Da li ste upoznati postoje li kakve konsenkvence zbog kašnjenja.
    Hvala Vam na odgovoru unapred

  79. Bobana oktobar 23, 2020 at 2:57 pm - Reply

    Postovani,

    Stiglo mi je resenje za eko taksu. Resenje je za celu 2020, iako mi je agencija pauzirana pocetkom godine. Da li je to praksa ili je doslo do greske pri obracunu? Da li postoji neka procedura da se to ispravi?

    Hvala

  80. Aleksandar novembar 28, 2020 at 8:01 pm - Reply

    Da li sportsko udruženje koje je osnovano 2019 i nije imalo nikakvih prihoda placa eko taksu i koliko?

  81. Lena decembar 10, 2020 at 11:26 am - Reply

    Poštovani,
    Ako smo registrovani krajem novembra 2020. da li ove godine treba da podnosimo prijavu za eko taksu ?
    Hvala

  82. Sladjana februar 11, 2021 at 9:33 pm - Reply

    Postovani,
    Pausalna radnja je radila 2018, a od 31.07.2019. je statusu mirovanja.
    Aktivirana ponovo 01.02.2020. Da li je potrebno da se podnosi prijava za 2019 i sa kojim prihodom, a za 2020 koji prihod uneti?
    Hvala unapred!

  83. Tijana mart 15, 2021 at 2:26 pm - Reply

    Postovana,

    preduzetnicka radnja je u mirovanju od 18.03.2020. godine do danas. Da li se podnosi prijava za 2020.god.u tom slucaju ili samo za 2019. do perioda mirovanja tj. do.18.03.2020. god. I kakav je postupak u slucaju kasnjenja sa prijavom za 2019. god. Moze li se nadnadno prijava podneti, i ako moze pret. da se placa iznos eko takse sa kamatom. Hvala na odgovoru

  84. Maja mart 25, 2021 at 1:29 pm - Reply

    Poštovana,

    Da li podleže plaćanje eko takse za PR radnju za proizvodnju (prirodne) kozmetike. Inače sam paušalac.

    Hvala i pozdrav
    Maja

  85. Milan april 7, 2021 at 2:23 pm - Reply

    Postovani,

    Pausalnu firmu sam zatvorio jos 6. februara 2020. a prijave za eko taksu sam podneo pre isteka roka, nakon sto sam firmu zatvorio/izbrisao iz registra. Prijave su podnete online i kada se ulogujem na njihov portal mogu da vidim obe prijave (za 2019. i 2020), medjutim tamo pise da su odbijene. U prijavi za 2020. sam napisao 29. februar 2020. za svaki slucaj. Sve u svemu, obe prijave su odbijene, sto me navodi da pomislim da nema veze sa tim sto nisam stavio tacan datum zatvaranja, jer je odbijena i prijava za 2019.

    Da li je to zato sto ne mogu da mi naplate nakon sto sam zatvorio firmu, ili su mi vec obracunali prilikom zatvaranja? Pisao sam na vise adresa i svi me upucuju na „Lokalnu samoupravu“, a Poreska u Mladenovcu nema email adresu a na telefon se niko ne javlja.

    Hvala unapred na odgovoru!

  86. Ивана jul 12, 2021 at 1:27 pm - Reply

    Поштована, ја сам регистрована као предузетник од марта 2021. Да ли треба да се пријављујем за плаћање еко таксе?
    Хвала унапред на одговору, поздрав

  87. julija novembar 16, 2021 at 6:42 pm - Reply

    Poštovana,paušalac sam i tek sam saznala da treba da se plaća eko taksa,nikakvo obaveštenje nisam dobila ni od koga da to treba plaćati,pa pitanje prema Vama glasi kome se obratiti ili kako se prijaviti za to?Šta se radi ako je u međuvremenu bilo prekida od par meseci?HVALA

  88. Bojana april 20, 2022 at 2:40 pm - Reply

    Pozdrav

    da li vec moze da se podnese prijava za eko taksu za 2021(2022)?
    Nece da prihvati datum na portalu LPA, jer se unosi prihod iz 2021.

    hvala

  89. Ivan jun 14, 2022 at 5:30 pm - Reply

    Ako sam osnovao preduzetnika 07.06.2021 a u status mirovanja stavio radnju 13.05.2022 godine, da li popunjavam dve prijave, jednu za period od 07.06-31.12.2021 a drugu ya period od 01.01.2022-13.05.2022 godine,

    Unapred Hvala na odgovoru

  90. Bojana Majkic jun 25, 2022 at 4:09 pm - Reply

    Postovani,
    Ako mi je PR u mirovanju cele 2021 , i sad u 2022, da li sam u obavezi da predam priajvu za EKO taksu za 2022?

  91. Jelena februar 3, 2023 at 6:45 pm - Reply

    Prijava podneta u julu prosle godine,za 2021 godinu,do pre neki dan bila U obradi,sada je odbijena.Da li treba ponovo da podnosim prijavu?Hvala

    • Pausal maj 25, 2023 at 6:12 pm - Reply

      Ukoliko vam je 2021. godina bila prva godina poslovanja i za prihod iz prethodne godine ste uneli 0, prijava će svakako biti odbijena zato što se eko taksa ne plaća, jer ne može biti veća od 0,4% prihoda, i to je normalna procedura, ali svakako je potrebno prijaviti eko taksu za svaku godinu poslovanja, što znači da je potrebno da podnesete za 2022. i 2023. Ukoliko vam je potrebna pomoć oko podnošenja prijave za eko taksu, možete nam se obratiti na office@pausal.rs .

  92. Milan avgust 1, 2023 at 7:19 pm - Reply

    Poštovanje,

    Kasno sam video i zakasnio da se prijavim, sada je 1.8.2023.
    Šta se dešava u ovoj situaciji. Želim da zatvorim preduzetničku radnju, sve sam uradio samo mi je ta taksa ostala, šta da radim sada kada mi je istekao rok.

    Hvala unapred,
    Sve pohvale za trud.

    • Pausal avgust 2, 2023 at 9:21 am - Reply

      Dragi Milane,
      Ne brinite nista, samo prijavite nakon roka! Nismo jos imali slucaj da je neko zbog malog kasnjenja imao posledice.
      Ukoliko vam naravno potrebna pomoc za podnosenje ili zatvaranje preduzetnicke radnje tu smo!

  93. Korisnik april 15, 2024 at 10:16 am - Reply

    Poštovani,

    prijavljujem eko taksu za preduzetničku radnju koja je osnovana 2024 i dobijam sledeću grešku prilikom pokušaja da sačuvam prijavu: {„message“:“Http failure response for https://lpa.gov.rs/portal/ekoPrijavaNiz: 400 400″}

    • Pausal maj 17, 2024 at 8:37 am - Reply

      Poštovani,

      Najbolje bi bilo da se obratite Lokalnoj poreskoj administraciji kako bi otklonili tehnički problem ili da nam se javite na office@pausal.rs kako biste nam preneli ovlašćenje i kako bismo u vaše ime podneli prijavu.

  94. Anka maj 29, 2024 at 12:53 pm - Reply

    Poštovana,
    Pokušala sam da se prijavim za eko taksu na sajtu lpa, verifikovala sam nalog preko ConsentID-a i kada odem na potpiši i podnesi prijavu izlaze 2 opcije:
    -Potpisivanje KES-om – ova opcija mi kaze: Proverite da li je ePIA instalirana
    -Potpisi u Klaudu – tu mi izađe -nemate izdate ključeve za potpisivanje u Klaudu
    Značilo bi pojašnjenje i šta raditi u ovoj situaciji.
    Hvala unapred :)

    • Pausal maj 31, 2024 at 8:42 am - Reply

      Poštovana Anka,

      Ukoliko imate ConsentID, treba prijavu da potpišete sa drugom opcijom – Potpisivanje u klaudu.

      S obzirom na to da vam izlazi ta greška, neophodno je da aktivirate same ključeve za potpisivanje na portalu eUprava. Nakon toga ćete uspešno potpisati prijavu.

      Pozdrav

      • Aleksa april 14, 2025 at 10:05 pm - Reply

        Pozdrav, da li mozete tacno da napisete gde se kljucevi aktiviraju na portalu? Pretrazio sam sve i nisam nasao nista.

  95. Bojana avgust 2, 2024 at 9:52 am - Reply

    Zdravo , otvorila sam preduzetničku agenciju u julu mesecu ove godine. Dva dana po registraciji sam se prijavila za Eko taksu na sajtu Lokalne poreske administracije. Prijava mi je odbijena.
    Jel treba da ponovim prijavu ili da odem kod njih.

    Hvala
    Pozdrav

    • Pausal avgust 2, 2024 at 2:38 pm - Reply

      Zdravo,

      Sve je u redu, ne treba ništa da radiš. U prvoj godini se ne plaća taksa, tako da najveći broj prijava bude samo odbijeno.

  96. Danilo decembar 23, 2024 at 8:56 pm - Reply

    Postovani,
    otvorio sam PR pausalnu radnu 06.12.24 i zamrzao 20.12.24 ,dobio sam resenje o mirovanju od APRa.
    Medjutim, nisam podneo zahtev za eko taksu dok je radnja bila aktivna, da li mogu to da uradim posto sam stavio radnju u stanje mirovanja?
    Da li treba da obavestim poresku upravu Čukarice o stavljanju u stanje mirovanja , da bih dobio novo resenje o doprinosima.. za period aktivnosti i na koji nacin da ih kontaktiram, Email, tel…?
    Hvala.

    • Pausal decembar 24, 2024 at 9:29 am - Reply

      Da, podnesite prijavu za eko taksu za period od 06.12. do 20.12. Ali je nećete plaćati.
      Poresko resenje bi trebalo da stigne automatski, samo proverite na ePorezima. Ako ne stigne u roku od nekoliko dana, kontaktirajte ih telefonom

  97. Ivana april 15, 2025 at 3:20 pm - Reply

    Poštovanje,

    Otvorila sam preduzetničku radnju krajem novembra prošle godine (aktivnost malog uticaja).

    Popunjavam ovu taksu po prvi put online i imam nedoumicu u vezi s tim šta da napišem za datume. Pošto prvi put podnosim, stavila sam početak delatnosti, ne redovna prijava, ali nemam opciju da odaberem 2024. godinu za početak delatnosti (novembar, decembar…), samo od 2025.
    Morala bih da stavim redovna prijava da bih odabrala 2024, a ako je redovna, onda treba i da platim, pretpostavljam, što je besmisleno za tih mesec dana prošle godine.
    Da li da ipak stavim „redovna“, ili da stavim januar 2025. za početak delatnosti?

    Hvala unapred

    • Pausal april 16, 2025 at 12:41 pm - Reply

      U samoj prijavi videcete opciju gde se unosi datum pocetka obavljanja delatnosti, potrebno je za svaku godinu podneti novu prijavu, u prvoj godini ne placate nista samo se zvanicno podnosi prijava od dana registracije prema APR resenju, sto se tice podnosenja za 2025. godinu potrebno je da unesete i iznos osnovice sa resenja iz prethodne godine zbirno. Ukoliko vam je potrebna pomoc u podnosenju prijave i za 2024. i za 2025. godinu s obzirom da je rok do 30.04., mozete nam se javiti na office@pausal.rs 🙂

Leave A Comment