Kako se obračunava limit od 8 miliona?

Last Updated: maj 12, 2025By

Limit od 8 miliona i od 6 miliona dinara su dva veoma važna limita vezana za poslovanje paušalaca. Prekoračenje bilo kojeg od njih znači gubitak prava na paušalno oporezivanje. Ovi limiti odnose se na ostvarene prihode i različito se posmatraju. Kada je u pitanju limit od 8 miliona dinara, postoje određeni izuzeci, zato hajde da vidimo šta se sve i kako uračunava u ove limite.

Šta nam znače limiti

Limit od 6 miliona dinara

Jedan od uslova da možete da poslujete kao paušalac je da ne ostvarujete više od 6 miliona dinara prihoda u godini. Ovaj prihod posmatra se prema fakturama koje su izdate, odnosno KPO knjizi i odnosi se na kalendarsku godinu. U bilo kojem trenutku da se registrujete do kraja te godine možete da ostvarite do 6 miliona dinara. Od početka naredne godine, limit se resetuje i ponovo možete da prihodujete do 6 miliona dinara.

U slučaju da prekoračite limit, gubite pravo na paušalno oporezivanje, ostajete preduzetnik, ali počinjete da vodite knjige. 

Limit od 8 miliona dinara

Limit od 8 miliona dinara se s druge strane odnosi na sve privredne subjekte, ne samo na paušalce i on je limit za ulazak u PDV. On se posmatra u kontinuitetu od 365 dana, tako da se nikada ne resetuje. Dakle, od bilo kojeg dana u godini kada posmatrate 365 dana unazad, ne smete da ostvarite više od 8 miliona dinara. 

Kada se limit prekorači automatski gubite pravo na paušalno oporezivanje, bez obzira koliki ste prihod ostvarili u kalendarskoj godini, jer paušalci ne mogu biti u sistemu PDV. Osim toga, dužni ste da se prijavite u sistem PDV i da od naredne fakture imate iskazan i obračunat PDV.

Koji prihodi ulaze u obračun za limit od 8 miliona dinara?

Kao što smo pomenuli ovaj limit odnosi se na PDV, odnosno prihod koji se ostvaruje od prometa robe i usluga na teritoriji naše zemlje. Međutim, ako se pruža usluga klijentu koji je u inostranstvu, potrebno je utvrditi gde se usluga zapravo vrši, da bi se odredilo da li će se taj prihod računati u limit. Da bismo to znali potrebno je da odredimo mesto prometa.

Mesto prometa zavisi od usluga koje se pružaju, što je definisano članom 12. Zakona o PDV. 

Ono može biti mesto klijenta, mesto pružaoca usluga ili mesto gde su stvarno obavljene usluge ili prodata roba. 

Samim tim, ako se sve dešava u Srbiji i imate klijenta koji je i Srbije, mesto prometa će uvek biti u Srbiji i prihod neće biti oslobođen od PDV, odnosno ući će u obračun limita

S druge strane, ako se usluge pružaju ka inostranstvu, situacija može biti drugačija. To najviše zavisi od usluge koje se pruža. U članu 12. Zakona navode se usluge kojima će se mesto prometa smatrati mesto primaoca usluga, odnosno ako su pružene inostranstvu neće ući u obračun limita za PDV. Tu spadaju usluge savetnika, inžinjera, prevodioca, revizora, advokata, ali i usluge pružene elektronskim putem. 

Npr. ako pružate usluge programiranja ino klijentu, mesto prometa će biti mesto klijenta i biće izuzeto od PDV-a, odnosno NEĆE ući u obračun limita. Isto važi i za robu koja se izvozi i otprema u inostranstvo. 

Međutim, ako je klijent lice iz inostranstva, a pružaju se usluge npr. organizacije događaja koji se dešava na teritoriji Srbije, mesto prometa će se smatrati mesto gde su usluge stvarno pružene, pa će ući u obračun limita. 

Koje se usluge smatraju da su pružene elektronskim putem?

Uslugama pruženim elektronskim putem, smatraju se usluge pružene posredstvom interneta, čije je pružanje automatizovano uz minimalno ljudsko angažovanje i koje ne bi bilo moguće bez postojanja informacione tehnologije. 

Pravilnikom je određeno da se ovo najviše odnosi na:

1) isporuka veb strana, čuvanje i održavanje veb strana;
2) isporuka programa i njihovo ažuriranje, daljinsko održavanje programa i računarske opreme;
3) isporuka slika, tekstova, i informacija i omogućavanje pristupa bazama podataka, kao i arhiviranja baza podataka;
4) isporuka audio i video zapisa, kao i isporuka igara, uključujući i igre na sreću;
5) isporuka političkih, kulturnih, umetničkih, sportskih, naučnih, obrazovnih i zabavnih emisija i događaja, u toku ili nakon snimanja;
6) usluge iz oblasti učenja na daljinu.

Da zaključimo limit od 6 miliona odnosi se samo na paušalce i u njega ulaze svi prihodi, bez obzira na mesto prometa. Za utvrđivanje limita od 8 miliona dinara, moramo prvo da odredimo mesto prometa. Ukoliko je usluga pružena u zemlji ući će u obračun limita, dok određene usluge pružene ka inostranstvu neće. 

Važno je da znate: Ukoliko u svom poslovanju ostvarite više od 8 miliona dinara u prethodnih 365 dana, pružajući usluge koje se smatraju izvršenim u inostranstvu u skladu sa Zakonom, niste u obavezi da uđete u sistem PDV, ali to možete učiniti ako želite. 

Loading...

85 komentara

  1. Marin januar 25, 2023 at 6:36 pm - Reply

    Poštovana,
    Zanima me da li je za šifru delatnosti „drumski prevoz tereta “ 4941 neophodna kasa i korišćenje efaktura, ukoliko bih samo radio sa pravnim licima?

    • Pausal maj 24, 2023 at 2:39 pm - Reply

      Ukoliko radite sa pravnim licima, fiskalna kasa vam nije potrebna, takodje, e fakture koristite samo ukoliko poslujete sa javnim preduzećima, ako ste u PDV-u ili ako ste dobrovoljni korisnik.
      U ostalim slučajevima, nije potrebno koristiti efakture.

  2. Aleksandar jun 12, 2023 at 4:18 pm - Reply

    Poštovani,
    da li faktura za uslugu pruženu inostranom privrednom društvu (a koja je u skladu sa članom 12. Zakona o PDV-u) ulazi u visinu prometa za preduzetnika paušalca koji ne vodi knjige?
    Tj. da pojasnim, da li limit od 6 mil. RSD kod paušalca koji ne vodi knjige ne uzima u obzir uslugu prema inostranstvu koja je u skladu sa članom 12 Zakona o PDV-u, ili se to odnosi samo na paušalca koji vodi knjige?
    Hvala lepo.

    • Pausal jun 22, 2023 at 2:25 pm - Reply

      Sve fakture koje izdajete ulaze u limit od 6 miliona, on se obračunava od 1.1.- 31.12. i u limit ulazi svaki priliv koji imate u tom vremenskom intervalu, nevezano da li je priliv iz inostranstva. Dok za limit od 8 miliona koji se odnosi na PDV, važi pravilo da određene inostrane fakture ne ulaze u limit.

      • Jovana oktobar 2, 2024 at 9:05 pm - Reply

        Poštovani, ako je priliv iz insotranstva u ovom slucaju neka bude 500eur, po kom kursu se konvertuje i gleda u ovih 6miliona? Da li je to kurs NBS (na dan priliva ili dan izdavanja racuna?) Ili kurs po kome nam banka konvertuje eure u dinare?
        Hvala

        • Pausal oktobar 3, 2024 at 8:08 am - Reply

          Uvek se gleda srednji kurs NBS na dan izdavanja fakture. :)

  3. Zoran jun 20, 2023 at 7:28 pm - Reply

    Postovani,
    Zanima me kako se racuna 365 dana kod pausalaca u pogledu limita od 8 miliona – da li se gledaju datumi izdavanja faktura ili uplata po tim fakturama ?
    Recimo, prva faktura od osnivanja firme je izdata 10.03., a uplacena 15.05. – koji datum se gleda za period od 365 dana ?
    Hvala,
    Pozdrav

    • Pausal jun 22, 2023 at 2:29 pm - Reply

      Kao datum od kog se računa 365 dana, uzima se datum kreiranja fakture, što znači da ukoliko kreirate fakturu danas (22.6.2023.), ona će biti u limitu od 8 miliona narednih 365 dana i ako inspekciija dođe u kontrolu 24.6.2024. ta faktura se neće videti u tom limitu.

  4. Aleksandar jun 26, 2023 at 7:03 pm - Reply

    Šta sve ulazi u zbir prihoda kod paušalca koji je otvorio firmu iz radnog odnosa, tj da li se računa i plata iz firme u kojoj je zaposlen (bruto/neto)?

    • Pausal jul 5, 2023 at 9:57 am - Reply

      Poštovani,

      U limit za paušalce ulazi samo prihod ostvaren od paušalne agencije. To znači da u limit ulaze prihodi za koje ste vi izdali fakture. Samim tim, prihod koji ostvarite u radnom odnosu neće ući u paušalni limit.

  5. Lola jul 10, 2023 at 7:55 am - Reply

    Interesuje me da li uplate i placanje po ugovorima u visini do 6 mil mogu da se realizuju u jednom mesecu ?

    • Pausal jul 20, 2023 at 10:56 am - Reply

      Postovani,

      Naravno, mogu se realizovati u jednom mesecu, samo vodite racuna da ste onda dostigli pausalni limit, i da necete moci da fakturisete u toj godini.

      Limit se gleda u kalendarskoj godini i u tom slucaju cete moci da izdate samo jednu fakturu u celoj godini na 6 miliona.

      Lep pozdrav,

  6. Tamara jul 11, 2023 at 4:45 pm - Reply

    Samo jedno pitanje / provera – za šifru delatnost 7112, da li fakture izdate klijentima u inostranstvu (nemačka, cg, uk, usa) ulaze u limit od 8 miliona ili ne? U pitanju su razni arhitektonski projekti, svi su za van Srbije, odnosno za tamo gde su i klijenti). Po svemu što sam pročitala – razumem da ne ulazi u taj limit, ali bih da proverim još jednom. Hvala na odgovoru!

    • Pausal jul 17, 2023 at 1:03 pm - Reply

      Poštovana,

      Limit od 8 miliona se odnosi na ulazak u sistem PDV-a, odnosno prihod koji se ostvaruje od prometa robe i usluga na teritoriji Srbije.

      Ukoliko se usluga koju pružate ino klijentu odnosi za mesto prometa u inostranstvu – onda faktura ne ulazi u limit od 8 miliona.

      Npr. Napravili ste projekat za klijenta u Americi i taj projekat će biti tamo implementiran.

      Pak, ukoliko na primer radite projekat za klijenta koji se nalazi u Nemačkoj, a klijent planira da taj projekat implementira i izgradi nekretninu po vašem projektu, u Srbiji – mesto prometa će biti Srbija, te bi ova faktura ušla u limit od 8 miliona.

      Za sva dodatna pitanja, stojimo na raspolaganju.

      Lep pozdrav!

      • Slavica septembar 15, 2023 at 10:23 pm - Reply

        Paušalac ima ino korisnike usluga i uplaćuju mu na devizni račun , kako se ti prihodi knjiže u knjigu KPO u evrima ili dinarima, posto banka uvek napise koliko je dinara evro uplata_ Hvala

        • Pausal septembar 18, 2023 at 10:44 am - Reply

          KPO knjiga se vodi u dinarima, na osnovu svih ispostavljenih faktura. Korisnici vaših usluga uplaćuju vam sredstva na devizni račun na osnovu faktura koje im šaljete. Te fakture upisujete u KPO knjigu u dinarima, konvertovane po srednjem kursu NBS na dan izdavanja fakture, nezavisno od kursa banke.
          Ukoliko koristite pausal.rs sve fakture koje izdajete automatski se upisuju u KPO knjigu, konvertovane po srednjem kursu NBS na dan izdavanja.

  7. Martina Stojanović jul 14, 2023 at 2:48 pm - Reply

    Poštovani,

    Od kad imamo fiskalnu kasu, kucamo račune i FL i pravnim licima sa pibom.
    Mene zanima, kad se kuca račun pravnom licu, pa slučajno se ne unese pib,
    pa račun mora da se stornira/REFUNDIRA i kuca drugi sa pibom,
    DA LI TAJ REFUNDIRANI RAČUN, tačnije kucani pa refundirani,
    ulazi u ukupan promet koji se gleda za 6.000.000?
    Jer to nije usluga izvršena i ne naplaćena, to je pogrešno kucan račun.

    Isto tako, da li se smanjuje promet, kada se refundiraju računi,
    računi koji pokrivaju garanciju usluge (usputno pitanje)?

    • Pausal jul 20, 2023 at 12:08 pm - Reply

      Poštovana,

      Što se tiče računa koje ste pogrešili, pa ih refundirali, oni ne ulaze u limit od 6 miliona.

      Dok kada su u pitanju računi koji pokrivaju garanciju usluga, oni ulaze u limit.

      Nadamo se da smo pomogli. ?

      Lep pozdrav,

  8. Ognjen jul 15, 2023 at 7:19 am - Reply

    Postovani,

    u slucaju situacije da je limit preko 8 miliona prekoracen racunajuci i INO fakture (firma racunarsko programiranje). Kada se oduzmu INO fakture, definitivno se ostaje ispod limita, medjutim da li postoji odredjena procedura za dokazivanje INO faktura, da li to nekome treba da se prijavi i dokaze koje su fakture itd?

    Jednom recju prekoracenje od 8 mil postoji (365 dana) medjutim nakon oduzimanja INO faktura je promet ispod limita, kakva je procedura u tom slucaju? Da li je potrebno kontaktirati odredjenu instituciju, dostaviti INO fakture itd?

    Unapred hvala

    • Pausal jul 18, 2023 at 9:11 am - Reply

      Poštovani,

      Ukoliko pružate uslugu za klijenta u inostranstvu, potrebno je utvrditi gde je mesto prometa.

      To možete utvrditi na osnovu Zakona o porezu na dohodak (član 12. Zakona o PDV-u)

      Konkretno, po ovom članu, za vašu šifru delatnosti, ukoliko su vam klijenti u inostranstvu, fakture koje izdate ka njima ne ulaze u limit od 8 miliona.

      Svakako, postoji mogućnost da zbog prekoračenja limita, koji Poreska uprava vidi na izvodima, budete pozvani u poresku kontrolu, te je naš savet da kontaktirate nadležnog poreskog inspektora koji je zadužen za vas, kako bi on bio upućen da te fakture ne ulaze u limit od 8 miliona.

      Takođe, u našoj ponudi imamo uslugu kontakitranja javnih insitucija, te bismo mogli da stupimo u kontakt sa nadležnim poreskim inspektorom umesto vas.

      Za više informacija možete se javiti kolegama na office@pausal.rs :)

      Srdačan pozdrav!

  9. Zoka jul 19, 2023 at 10:50 am - Reply

    Poštovani za limit od 6 miliona se računaju sve izdate fakture ili samo one koje su naplaćene?

    • Pausal jul 20, 2023 at 10:57 am - Reply

      Postovani,

      Racunaju se izdate fakture, one se upisuju u KPO knjigu i po njima se posmatra prihod. ?

      Lep pozdrav,

  10. Milena jul 30, 2023 at 10:28 am - Reply

    Poštovani,
    Interesuje me da li u slučaju prekoračenja limita od 6 miliona u prethodnih 365 dana paušalac mora da vodi knjige, ili se to odnosi samo na prekoračenje u okviru kalendarske godine? Naravno, prekoračenje ne veće od 8 miliona koje vodi u PDV.

    Hvala!

    • Pausal avgust 1, 2023 at 10:36 am - Reply

      Limit od 6 miliona se primenjuje samo tokom kalendarske godine, što znači da vaš period posmatranja uvek obuhvata period od 1. januara do 31. decembra. Za prethodnih 365 dana primenjuje se isključivo limit od 8 miliona.

  11. Smiljana Lukic avgust 3, 2023 at 4:13 pm - Reply

    Postovani, da li avanni racuni ulaze u promet od 8 miliona?

    • Pausal avgust 4, 2023 at 9:04 am - Reply

      Draga Smiljana,
      Limiti se racunaju po izdatim konacnim racunima, sto znaci da avansi ne ulaze u limit ni od 6 ni od 8 miliona :)

  12. Misha avgust 25, 2023 at 3:16 pm - Reply

    Здраво. Радим на даљину. Моја уговорна плата је 4,750 долара. Коју врсту самосталног предузећа да изаберем?

    • Pausal avgust 29, 2023 at 9:12 am - Reply

      Zdravo,

      Obzirom da radite sa inostranim klijentima imate 3 opcije za odabir oporezivanja – prva je da poslujete kao frilenser, a druga je da se registrujete kao preduzetnik (pausalac ili knjigas), i poslednja da registrujete doo

      Kao frilenser ne biste morali da budete registrovani kao privredni subjekt i poslovali biste kao fizicko lice, dok biste u slucaju da zelite da poslujete kao preduzetnik morali da se registrujete u Agenciji za privredne registre. Sto se tice registracije doo, ono bi svakako podrazumevalo najvece troskove i administraciju.

      Takodje, morate imati u vidu da su prava i obaveze drugacije kod preduzetnika i frilensera i doo.

      Ukoliko zelite mozemo zakazati online konsultacije gde mozemo proci sve teme koje vas interesuju, za zakazivanje termina mozete se javiti kolegama na office@pausal.rs

      Srdacan pozdrav,

  13. Bogdan septembar 11, 2023 at 1:58 pm - Reply

    Postovani
    posto se limit definise kao ukupan promet moje pitanje je sledece: ako ja za pruzanje usluge/servisa moram da nabavim materijal ili rezervne delove i uradim to gotovinski ili preko racuna da li i taj iznos ulazi u taj ukupan promet ili samo prihod tj. da li se od cifre koja je naplacena za uslugu (bruto),oduzima vrednost delova i materijala i u limit ulazi samo moj prihod tj. neto?

    • Pausal septembar 14, 2023 at 10:50 am - Reply

      Poštovani,

      Kada se posmatra limit, posmatra se ostvaren prihod. Odnosno, za sve usluge koje pružite ili proizvode koje prodate, potrebno je da izdate fakturu (i upišete u KPO knjigu), na osnovu čega se posmatra vaš prihod i limit. Troškovi koje imate nisu od uticaja na limit i vi ih kao paušalac ne pratite.

  14. Marica septembar 15, 2023 at 7:30 am - Reply

    Postovani, stigla sam da limita 6 miliona.
    Imam posao do 8 do kraja godine, sta sada treba da radim jer sama obavljam sve poslove?
    Pausalac sam bavim se masinskom obradom ne bih da ulazim u PDV
    Koje su moje obaveze u odnosu na 6 mil.
    Osim KPO knjige?Srdačan pozdrav!
    Hvala puno.

    • Pausal septembar 19, 2023 at 8:22 am - Reply

      Poštovana,

      Limit od 6 miliona se odnosi na prihod ostvaren u toku jedne kalendarske godine, od 01.01. do 31.12. Probijanjem ovog limita morate da promenite formu poslovanja i da vodite poslovne knjige. Ukoliko ste već prešli limit od 6 miliona, potrebno je da kontaktirate Poresku upravu, oni će odrediti od kada će početi vođenje knjiga.

      Limit od 8 miliona se posmatra na nivou 365 uzastopnih dana, dakle NIJE vezan za jednu kalendarsku godinu. Probijanjem ovog limita biste ušli u sistem PDV-a. Sve dok niste prešli limit od 8 miliona, nemate obavezu da budete u PDV-u, bez obzira da li ste paušalac ili knjigaš.

      Ako vam je potrebna pomoć slobodno nam pišite na office@pausal.rs

  15. Biljana Stojanović oktobar 13, 2023 at 8:39 am - Reply

    Poštovani,
    ja sam paušalac koji ne ulazi u PDV ali sam izabrala da račune radim kroz SAP tj. da izdajem e-fakture.
    Kada pošaljem predračun mejlom određenoj firmi ja čekam da oni uplate iznos sa predračuna. Prilikom uplate(tj. kada mi banka pošalje izvod o uplati) ja radim fakturu u SAP-u. Nadan se da to nije pogrešno.
    Interesuje me da li datum prometa moram da promenim da se poklapa sa datumom uplate ili može da odstupa od dana uplate i koliko?
    Hvala puno.
    Srdačan pozdrav.

    • Pausal oktobar 19, 2023 at 3:20 pm - Reply

      Draga Biljana,

      Datum prometa je datum kada je izvršena usluga, ne datum kada je izvršena uplata.
      Za svaku uplatu po profakturi (ukoliko je uplata izvršena pre izvršenog prometa) kroz SEF se izdaje avansni račun. Kod izdavanja avansnog računa datum plaćanja je datum kada je izvršena uplata.

  16. Nikola novembar 15, 2023 at 8:51 am - Reply

    Pozdrav,

    da li imam pravo da podignem vise od 8 miliona dinara, ako sam u paušalnom sistemu oporezivanja?

    Hvala unapred,

    Nikola

    • Pausal novembar 15, 2023 at 1:27 pm - Reply

      Dragi Nikola,
      Nismo sigurni na šta mislite tačno. Kao paušalac morate da vodite računa o limitu od 8 miliona i ukoliko ga prekoračite morate da uđete u sistem PDV i postanete knjigaš. Ako niste sigurni da li ste prekoračili limit ili želite da znate koje su vam obaveze ako ga prekoračite, slobodno nam pišite na office@pausal.rs.

      • Nikola novembar 16, 2023 at 11:16 am - Reply

        nisam prekoracio limit u vidu od 8 ili 6 miliona, ali neko mi je rekao da ne smem cak ni da podignem vise od 8 miliona godisnje kao „sitni racuni“, vec da u tom slucaju moram da pravdam podizanje novca sa racuna agencije. po toj prici, ako podignem godisnje vise od 8 miliona, moram da pravdam

        • Pausal novembar 17, 2023 at 1:55 pm - Reply

          Dragi Nikola,

          Za ulazak u sistem PDV-a posmatra se prihod koji je ostvaren u prethodnih 365 dana, ne iznos koji ste podizali. Ograničenje koje se tiče podizanja novca, koji važi za sve preduzetnike i pravna lica je 150.000 RSD dnevno.

  17. Miloš Jović novembar 16, 2023 at 2:31 pm - Reply

    Poštovani, da li u limit od 6 miliona dinara ulaze uplate po osnovu faktura izdatih u prethodnoj godini, a koje su plaćene u ovoj godini?

    • Pausal novembar 17, 2023 at 1:50 pm - Reply

      Dragi Miloše, faktura koja je izdata u prethodnoj godini, a uplaćena u ovoj godini ne ulazi u limit od 6 miliona od ove godine. Limit posmatrate prema izdatim fakturama, odnosno KPO knjizi.

  18. Srdjan novembar 23, 2023 at 3:56 pm - Reply

    Poštovani,
    Pošto fakturu za tekući mesec izdajem tek sledećeg meseca (reč je redovnom održavanju računarskih sistema koje sam ugovorio sa više klijenata) i to naplatim (pošaljem fakturu) u Januaru 2024 godine, 5. ili 6. januara 2024, da li se to računa kao promet u 2023. godini? Uplata legne do 10-15. u mesecu.

    Te usluge su obavljenje u Decembru 2023. godine, ali sam poslednje tri godine fakturisao tek u sledećem mesecu.

    Ove godine ću biti nekih 120,000 dinara ispod limita od 6 miliona dinara za Decembar mesec.

    Većina prometa je sa stranim klijentima, ali i pored toga ću biti debelo ispod limita od 8 miliona za poslednjih 365 dana.

    • Pausal novembar 27, 2023 at 11:25 am - Reply

      Dragi Srđane,

      Kod limita se gleda datum fakturisanja, i na osnovu datuma fakturisanja se određuje da li faktura ide u llimit za 2023. ili 2024. Po pravilu morali biste da izdate fakturu kada je usluga izvršena, odnosno u 2023.
      Ukoliko izdate fakturu u decembru 2023.godine, a uplata bude izvršena u januaru 2024.godine, iznos koji ste primili računaće se unutar limita od 6 miliona za prethodnu poslovnu godinu.

      Na našoj Pausal.rs aplikaciji stalno možete pratiti postavljene limite, kako biste osigurali da ih ne prekoračite. Takođe kada kreirate fakturu u opciji “Dodatni opis” imate mogućnost da napišete za koji period je usluga izvršena.

      Za sva dodatna pitanja, stojimo na raspolaganju!

  19. […] Limit od osam miliona i od šest miliona dinara su dva veoma važna limita vezana za poslovanje paušalaca, prema podacima iznetim u tekstu na portalu Paušal.rs. […]

  20. Karlo decembar 29, 2023 at 10:21 pm - Reply

    Ja ću pitati najprostijim jezikom jer ništa ne razumem napisano.
    Ukoliko imam trgovinsku radnju, da li u sistem PDV ulazim kad imam otkucane račune za 8 miliona u zadnjih 365 dana ili kako ide ako ne tako?
    Kako da znam kad sam probio 8 miliona, da li to prati knjigovođa pa me obavesti ili kako?
    Hvala unapred

    • Pausal januar 3, 2024 at 12:44 pm - Reply

      Zdravo, Karlo,

      Tako je, ukoliko u prethodnih 365 dana ostvarite promet koji je veći od 8 miliona dinara, u obavezi ste da postanete preduzetnik knjigaš i uđete u sistem PDV-a.

      Ukoliko koristite Pausal app, uvek imate mogućnost da vidite oba limita i dobijate obaveštenja prilikom približavanja i probijanja isih.
      Ukoliko pak imate knjigovođu, on treba da vas informiše o limitima.

      Za sve dodatno, možete se javiti kolegama na office@pausal.rs.

  21. Andrijana januar 3, 2024 at 8:14 pm - Reply

    Postovani, promet u prethodnih 365 dana iznosi oko 7.800.000,00 dinara koji je jednak prihodu od prodaje proizvoda i usluga. U vlasništvu firme se nalazi auto koji je namenjen prodaji, da li se za ulazak u pdv uzima iznos fakture za auto koji je na prodaju ili prihod koji bi se ostvario prilikom prodaje auta. Unapred hvala.

    • Pausal januar 4, 2024 at 2:10 pm - Reply

      Draga Andrijana,

      Vama se kao preduzetniku prihod posmatra na osnovu izdatih faktura.
      Tako da ćete vi probiti limit nakon izdavanja fakture (dakle gleda se iznos na fakturi).

      Za sve dodatno, možete pisati kolegama na office@pausal.rs.

  22. Dijana januar 21, 2024 at 12:14 am - Reply

    Vezano za fakturisanje uplata sa platformi (Fiverr, Upwork, itd.)…

    Da li postoje razlika u fakturisanju uplata za frilensere i paušalce?

    Tj., da li frilenseri fakturišu samo onaj iznos koji povuku u banku, a paušalci su obavezni fakturisati pun iznos, uključujući i onih 10-20% provizije koje ove platforme uzimaju?

    Te platforme su jako specifične.

    Da li postoji ijedan zakon kod nas koji je jasno definisao trosak njihovih provizija za pausalce?

    • Pausal januar 23, 2024 at 2:45 pm - Reply

      Zdravo, Dijana,

      I kao preduzetnik i kao frilenser možete klijentima izdavati fakture.

      Kako god da poslujete potrebno je da fakturišete pun iznos. S tim što se paušalcima kao promet gleda fakturisani iznos, dok frilenseri oporezuju iznos koji je stigao na račun u zavisnosti od toga kada su povukli sredstva i na koji račun.

      Za sve dodatno, možete se javiti kolegama na office@pausal.rs.

      Srdačan pozdrav

  23. Nemanja januar 29, 2024 at 8:12 pm - Reply

    Pozdrav, prešao sam 6 miliona dinara u prethodnoj godini i to za 27000din. Firma mi je trenutno zamrznuta u APRu ali želim da je zatvorim, pa me zanima koja je sada procedura pošto sam prešao limit? Hvala unapred.

    • Pausal januar 31, 2024 at 2:13 pm - Reply

      Dragi Nemanja,

      Najbolje bi bilo da kontaktirate inspektora. Možda će vam dozvoliti da bez podnošenja prijava za knjigaša zatvorite radnju. U suprotnom bi trebalo da podnesete prijavu PPDG-1R za konačno rešenje za paušal i PPDG-1S za akontacije za knjigaša, pa tek onda pratite standarnu proceduru gašenja.

  24. Miša mart 7, 2024 at 11:40 pm - Reply

    Poštovani,
    Da li u limit od 6 mil ulazi i naplata koju preduzetnik ostvari u ime i za racun drugog lica? Npr. preduzetnik naplacuje od stanara zgrade naknadu za servisiranje lifta koju nakon toga prebacuje firmi koja servisira lift.
    Hvala unapred.

  25. Dragan maj 9, 2024 at 1:14 pm - Reply

    Poštovani,

    Da li u limit od 8 miliona, pored izdatih i naplaćenih faktura u toku godine, ulaze i sudski troškovi koji su naplaćeni bez faktura odn. preko predloga za izvršenje, a na osnovu dobijenih presuda. U pitanju je advokatska kancelarija.

    Pozdrav,
    Dragan

    • Pausal maj 21, 2024 at 11:38 am - Reply

      Poštovani Dragane,

      Od Poreske uprave smo dobili odgovor da ovakva vrsta prihoda ulazi u paušalne limite.

      Pozdrav

  26. VA maj 16, 2024 at 11:45 am - Reply

    Poštovani, ukoliko paušalac obavlja delatnost sa šifrom 8211 (pružanje administrativnih usluga virtualnog asistenta putem interneta) da li se iz obračunavanje limita od 8 miliona dinara prometa isključuje sav promet iz inostranstva, s obzirom da se radi o pružanju usluga putem interneta, bez obzira da li se radi o pravnom ili fizičkom licima?

    • Pausal maj 21, 2024 at 11:32 am - Reply

      Poštovani,

      Da, isključuje se, s obzirom na to da usluge pružate preko interneta, fakture koje izdate prema inostranstvu ne ulaze u limit od 8 miliona dinara.

      Pozdrav

  27. NY jun 24, 2024 at 2:16 pm - Reply

    Postovani,
    Kao pasulac treba da izdam fakturu gde odobravam rabat. Znaci po ugovoru je trebao da bude jedan iznos ali u dogovoru sa klijentom hocu da taj iznos smanjim za polovinu. Da li u KPO knjigu upisujem iznos po ugovoru ili iznos koji cu naplatiti po fakturi?

    • Pausal jul 1, 2024 at 9:43 am - Reply

      Poštovani,

      U KPO knjigu upisujete iznos koji fakturišete. Ako je to iznos s rabatom, onda upisujete taj iznos, nezavisno od ugovora.

      Lep pozdrav

  28. Dzoni septembar 21, 2024 at 10:37 am - Reply

    Poštovani,
    izdate fakture su mi većinski za domaće klijente ali 20% su inostrani (programiranje). Ukoliko ne uključim inostrane fakture u zbir izdatih za 365 dana onda nisam prešao limit od 8miliona. Sa ukuonim zbirom i domaćih i inostranih ja sam prešao limit od 8 miliona.

    Da li pravili da inostrane fakture ne ulaze u limit od 8 miliona važi i za PR-ove koji imaju i domaće klijente ili samo za preduzetnike koji saradjuju sa inostranstvo ?

    Unapred zahvalan

    Srpkse klijente ali

    • Pausal septembar 23, 2024 at 7:28 am - Reply

      Ako su pružene usluge programiranja ka inostranstvu, te usluge ne ulaze u obračun PDV-a, odnosno limit od 8 miliona din, bez obzira da li su ostali klijenti domaći ili inostrani.

  29. Aleksej decembar 13, 2024 at 8:45 am - Reply

    Da li sam u pravu ako mislim da, ukoliko pružam usluge razvoja, sistemske administracije i tehničke podrške klijentima iz inostranstva, fakture koje izdajem ne ulaze u limit od 8 miliona dinara?

    • Pausal decembar 16, 2024 at 11:56 am - Reply

      Da, ako govorimo o računarskom razvoju programa i održavanju sistema.

  30. Vlada decembar 16, 2024 at 5:19 pm - Reply

    Poštovani, molim Vas da mi razjasnite par nedoumica:
    – vezano za pružanje usluge programiranja ino klijentu – ne bavim se programiranjem ali pružam drugu vrstu digitalne usluge (3D modelovanje i animacija). Da li je mesto prometa te usluge takođe u zemlji klijenta, i da li ulazi u obračun limita ili ne?
    – ako ne probijem limit od 6 miliona u kalendarskim godinama 2024 i 2025, ali u periodu od 365 dana (na primer od Nov 2024 – Nov 2025) probijem 6 miliona – da li sam u obavezi da počnem da vodim knjige, ili ostajem na paušalnom oporezivanju?
    Hvala

    • Pausal decembar 17, 2024 at 12:21 pm - Reply

      Da i za ove usluge je promet inostranstvo i ne ulaze u obračun limita od 8 miliona.
      Ako je u periodu od 365 dana prihod manji od 8 miliona (bez obzira što je u tom periodu prešao 6 miliona), sve je u redu i dalje nastavljate da radite kao paušalac. Samo u slučaju da se prekorači limit od 6 miliona u kalendarskoh ili 8 miliona u 365 dana, onda se prelazi na vođenje knjiga.

  31. Igor decembar 30, 2024 at 2:12 pm - Reply

    Večito pitanje oko limita od 6 miliona i kraja godine. Iako se ovde navodi da se limit računa u odnosu na to kada su izdate fakture, a ne na osnovu kada su uplaćene, iskustva sa poreskim inspektorima su često drugačija. Neki za limit od 6 miliona računaju datum isplate a ne datum izdavanja računa (jer navode da se račun izdaje nakon izvršene usluge i nakon uplate od strane klijenta).

    • Pausal decembar 31, 2024 at 9:16 am - Reply

      Vi račun izdajete nakon što ste izvršili uslugu, a klijent može da vam uplati i kasnije, obično i postoji neki rok za uplatu. Ako klijent uplati pre izvršene usluge onda je u pitanju avans, koji ne ulazi u prihode dok se ne izda konačna faktura. Inspektori imaju uvid samo u stanje po računu, zbog čega zovu u kontrolu ako je stanje na računu prešlo limit, međutim po KPO knjizi treba da se prati prihod.

  32. Vanja maj 14, 2025 at 10:21 am - Reply

    Poštovani,

    Otvorio bih paušalnu radnju za popravku električnih uređaja pod šifrom delatnosti 9521. Pored standardnog izdavanja računa radio bih i preko kurirske službe. Odnosno, kupac mi posalje pokvaren uređaj, ja popravim i pošaljem mu nazad kurirskom službom. Naknada za uslugu popravke bi bila otkupnina npr 5000 din koja bi bila uplacena od strane kurirske službe na tekuci racun radnje. Prilikom slanja uređaja u kasu ili softver kucam uslugu 5000 din. Moje pitanje se odnosi na to koji način plaćanja kucam, da li GOTOVINA ili UPLATA NA RAČUN?

    • Pausal maj 16, 2025 at 9:46 am - Reply

      Poštovani, ukoliko uplata ide preko računa onda je to uplata na račun.

  33. Čeda jun 3, 2025 at 8:10 am - Reply

    Zdravo,
    da li nadležni organi imaju u planu da povećaju limite za paušalno oporezivanje u skorijoj budućnosti? Prethodnih nekoliko godina je sve poskupelo, pa samim tim i proizvodi i usluge paušalaca. Nerealno je da limiti ostanu isti kao što su bili pre recimo 5 godina.
    Lep pozdrav,
    Čeda

    • Pausal jun 3, 2025 at 10:29 am - Reply

      Zdravo,

      Razumemo tvoju nedoumicu. 😊 Prema trenutno dostupnim informacijama, nema naznaka da će se u skorije vreme menjati limiti za paušalno oporezivanje u Srbiji.

      Vlada Republike Srbije je produžila primenu ograničenja rasta poreske osnovice do kraja 2025. godine, što znači da paušalcima obaveze mogu da porastu najviše 10% godišnje.

      Iako su postojali predlozi za povećanje limita i oni su prosleđeni nadležnim institucijama, do sada nije bilo zvaničnih najava da će doći do promena. Dakle, sve ostaje po starom – bar do kraja 2025. 😉

      Ako bude bilo novih informacija, javljamo ti odmah!

      • Čeda jun 8, 2025 at 1:20 pm - Reply

        Hvala na detaljnom odgovoru! 🙂
        S’ obzirom da ste pomenuli ograničenje rasta poreske osnovice od najviše 10% godišnje, hteo bih da napomenem da meni upravo za tih maksimalnih 10% svake godine rastu paušalne obaveze. Ako se taj trend bude nastavio narednih nekoliko godina meni više neće biti isplativo da poslujem kao paušalac u Srbiji. Da li, kojim slučajem, postoji neko ograničenje dokle taj rast može da ide dugoročno, ne samo na godišnjem nivou?
        Lep pozdrav,
        Čeda

        • Pausal jun 9, 2025 at 10:39 am - Reply

          Razumemo te potpuno. Prema informacijama koje trenutno imamo, iznosi za paušalno oporezivanje će rasti do 10% godišnje, kao što smo i pomenuli.

          Ako smatraš da te paušalno oporezivanje dovodi do neopravdano visoke efektivne poreske stope u odnosu na tvoje prihode, možda bi trebalo da razmotriš drugi model oporezivanja.

          U tom slučaju, svakako ti preporučujemo konsultacije – možemo te povezati sa našim kolegama knjigovođama koji ti mogu pomoći da proceniš da li ti više odgovara da budeš preduzetnik na samooporezivanju ili ličnoj zaradi.

  34. Biljana jul 25, 2025 at 10:18 am - Reply

    Poštovani,

    Šta bi bilo mesto prometa za konsultantske usluge pod šifrom delatnosti 7022, kada se usluge pružaju stranim klijentima i da li taj promet ulazi u 8 miliona?
    Hvala unapred,
    Biljana

    • Pausal jul 30, 2025 at 9:50 am - Reply

      Ukoliko je usluga konsultovanja, bila pruzena ino klijentu taj promet na ulazi u limit od 8 miliona, i mesto prometa je mesto gde se nalazi klijent

  35. Biljana jul 26, 2025 at 9:43 am - Reply

    Poštvani,

    Šta je mesto prometa kod fakturisanja konsultantskih usluga za inostranog klijenta i da li te fakture ulaze u promet od 8 miliona?
    Hvala unapred,
    Biljana

    • Pausal jul 30, 2025 at 9:49 am - Reply

      Ukoliko je reč o usluzi konsultovanja koja je pružena inostranom klijentu, taj promet ulazi u limit od 8 miliona dinara. Mesto prometa u tom slučaju jeste mesto gde se nalazi klijent.

      Lep pozdrav

  36. Milica avgust 7, 2025 at 4:52 pm - Reply

    Postovani,

    ako vrsim usloge virtuelnog asistent osobi iz cija je firma iz Velike Britanije, da li je mesto prometa u tom slucaju grad u kome firma ima sediste i da li taj prihod ulazi u limit od 8 miliona? Hvala!

    • Pausal avgust 8, 2025 at 7:37 am - Reply

      Za mesto prometa se uvek stavlja mesto gde je zaista usluga pružena – i u Vašem slučaju ulazi u promet od 8 miliona, budući da je uslga pružena u Srbiji. Za više informacija možete se javiti kolegama na office@pausal.rs i eventualno sa njima zakazati konsultacije.

  37. Milica septembar 2, 2025 at 9:13 am - Reply

    Postovani, ukoliko ja fizicki odem u inostranstvo i uslugu pruzam tamo ( u pitanju je projekat koji se desava u inostranstvu sa inostranim klijentom), da li onda mesto prometa postaje inostranstvo i taj iznos ne ulazi u promet od 8 miliona? Hvala!

    • Pausal septembar 5, 2025 at 2:21 pm - Reply

      Zdravo Milice,

      Ukoliko je mesto prometa pružene usluge inostranstvo onda na fakturi za mesti prometa navodite grad gde ste zapravo pružili uslugu. U članu 12. Zakona navode se usluge kojima će se mesto prometa smatrati mesto primaoca usluga, odnosno ako su pružene inostranstvu neće ući u obračun limita za PDV. Tu spadaju usluge savetnika, inžinjera, prevodioca, revizora, advokata, ali i usluge pružene elektronskim putem.

      Lep pozdrav,

  38. Mirko septembar 18, 2025 at 12:50 pm - Reply

    Poštovani, imam preduzetničku radnju i mesečni prihod od 300.000 dinara. Porez mi je oko 40.000 dinara mesečno. Godišnje sam na cifri od 3.900.000 dinara. E, sad, „privatno“ imam kanal na YT koji mi u proseku donosi oko 2000 evra mesečno (nekad i više). Do sad sam ta dva prihoda držao „razdvojena“ i plaćao sam porez na prihod ostvaren od YT kao frilenser, kvartalno i paušalni porez mesečno. Zanima me da li mogu da taj novac (devize) primam na devizni račun preduzetnika i na koji način „izdajem“ fakturu ka YT? Isto tako, ako sam dobro razumeo, ta inostrana suma bi ulazila u limit od 6 miliona dinara i onda bih morao da počnem da vodim knjige kao preduzetnik? Ali ne bi ulazila u limit od 8 miliona jer je inostrana? Znači ništa od PDV-a i dalje? I treće, izvinite na ovolikoj neinformisanosti, sećam se da je bilo neke priče da se zarada sa YT tretira kao „marketing/reklamiranje“ i da tu postoji neka kočnica što se tiče preduzetničke radnje i primanja novca na devizni račun preduzetnika… Hoću reći da mi nije jasno kako je moguće da mnogi primaju novac iz inostranstva i plaćaju i dalje paušalni porez, a ovamo mora da se plaća i paušalni i freelance porez? Ubeđuje me nekoliko „knjigovođa“ da je to sve u redu… mada ne bih tek tako uskakao u tu priču. Ako imate živaca, molim za pomoć. Hvala vam.

    • Pausal septembar 19, 2025 at 9:43 am - Reply

      Zdravo Mirko,

      – Po našem zakonu, ne možete istovremeno da budete i preduzetnik i frilenser. Sav prihod iz te delatnosti morao je da bude podveden pod vašu preduzetničku radnju. Ako je u pitanju marketing/reklamiranje (što je slučaj sa YouTube zaradom, verovatno), ispravno bi bilo da pređete na knjigovodstvo (knjigaš), jer za tu delatnost paušalno oporezivanje nije predviđeno. Jedina situacija u kojoj bi prijava kao fizičko lice mogla da se opravda jeste ako biste pali na testu samostalnosti sa tim klijentom – u svim drugim slučajevima poreska uprava zahteva da prihod ide kroz preduzetničku radnju. – zakon je tu prilično striktan.
      – Faktura se izdaje regularno kroz sistem, kao i za domaće klijente. Nije je potrebno fizički slati YouTube-u, ali faktura mora da postoji da bi prihod bio zavedеn u KPO i da bi bio jasno evidentiran.
      – PDV se odnosi na mesto prometa – ukoliko je mesto prometa u Srbiji, limit od 8 miliona dinara se svakako odnosi na vas. Iako su sredstva primljena iz inostranstva.

      S obzirom na kompleksnost vaše situacije i visinu prihoda, preporučujemo da zakažemo kratak razgovor ili konsultaciju kako bismo vas detaljnije i preciznije savetovali, obјasnili eventualnе obaveze i pomogli da budete potpuno usklađeni sa propisima. Možete pisati na office@pausal.rs i kolege će vas u sve uputiti.

      U međuvremenu, pročitajte naš blog, tu takođe ima dosta korisnih informacija: https://blog.pausal.rs/pausalac-i-frilenser-istovremeno-da-li-je-dozvoljeno/

  39. Milos oktobar 25, 2025 at 5:45 pm - Reply

    Koliko sam ja razumeo limit od 6 miliona se racuna na osnovu datuma uplata u banci za tekucu godinu, a limit od 8 miliona se racuna na osnovu datuma izdavanja faktura za proteklih godiunu dana, ili je to drugacije?
    Unapred Hvala

    • Pausal oktobar 28, 2025 at 10:51 am - Reply

      Zdravo,

      Limit od 6 miliona se gleda od pocetka do kraja kalendarske godine i odnosi se na datum prometa usluga – koji je iskazan na fakturama – a ne na datum kada ste vi primili uplate u banci.

      Dok se limit od 8 miliona uvek posmatra u periodu od 365 dana od izdavanja konkretne fakture – tako da ste to dobro razumeli :)

      Lep pozdrav,

Leave A Comment