Kako da kreiram Upwork fakturu

Kada ste freelancer paušalac i poslujete preko neke od platformi kao što je Upwork, fakturisanje će vam možda delovati komplikovanije s obzirom da ne sarađujete direktno sa klijentom, več postoji posrednik. Hajde da pogledamo kako treba da napravite fakturu.

Prvo na šta moram da vam skrenem pažnju je da je vaš komitent Upwork, odnosno da ka njemu kreirate fakturu. Krajnji kupac ne uplaćuje direktno vama novac, već to čini Upwork i on je taj koji će biti vidljiv na listingu vašeg platnog prometa.

Druga bitna stavka je da fakturišete iznos koji ste zaradili, odnosno koji ste ugovorili sa klijentom, bez obzira što će Upwork uzeti svoju proviziju.

Zamislimo sada situaciju da je cena vašeg rada 15$ po satu, plus 13$ po stranici za unos podataka. Radili ste na projektu 10 sati i uneli ste 6 stranica podataka. Dakle, klijentu naplaćujete ukupno 228$. Međutim, kako je Upwork taj koji zapravo uplaćuje novac na vaš račun, ka njemu izdajemo fakturu na 228$.

Pogledajmo primer fakture:

Zašto fakturišemo veći iznos od onog koji ćemo zapravo primiti? Zato što se provizija Upworka smatra vašim troškom, a kao što znamo paušalci troškove ne pravdaju. Dakle, isto bi bilo kada bi vam Upwork uplatio 228$, a zatim vi odmah uplatili njima npr. 30$ za njihove usluge.

Ukoliko novac primate preko neke od institucija elektronskog novca kao što je Payoneer, faktura izdata prema Upworku se neće promeniti. Isto važi i ako novac prebacite na devizni račun ili ako na kraju konvertujete novac u dinare. Svi troškovi koji nastanu u ovom procesu, smatraju se bankarskom provizijom, odnosno vašim troškom.

Savet plus: Ukoliko ste radili na više projekata sa različitim klijentima, možete kreirati i jednu, zbirnu fakturu za tu jednu uplatu koja će leći. Na njoj ćete navesti sve poslove, odnosno usluge koje ste pružili.

Da sumiramo, izdajete fakturu ka Upworku na ceo iznos koji ste zaradili, bez obzira što će Upwork umanjiti uplatu i bez obzira da li ćete novac primiti preko Payoneer-a i zadržati ga na tom računu ili povući na svoj račun u banci.

57 comments

  1. Odlican tekst! Da li mozete da date i primer unosa u KPO knjigu za devizni priliv? Na primer, da li se upisuje iznos priliva, ili iznos koji se preveo sa deviznog na dinarski racun? Koji iznos onda ulazi u obracun 6 mil?

    Hvala 🙂

    1. Poštovani, kada su u pitanju devizne fakture u KPO knjigu upisujete iznos fakture u dinarima, konvertovan po srednjem kursu NBS na datum izdavanja fakture. Recimo da danas izdate fakturu na 100$ u KPO knjigu biste upisali iznos 10.435,31 RSD (s obzirom da je srednji kurs NBS danas 1$=104,3531 RSD). Taj iznos onda ulazi u obračun od 6 miliona.

  2. Da li je neophodno slati invoice Upworku obzirom da vec postoji njihov elektronski invoice na kojem pise ko je potrazivao, koliki iznos i prema kojem klijentu? Na dnu stoji created by Upwork. Postoji i invoice za njihov procenat koji je naslovljen na ime onoga ko je potrazivao novac na prethodnom invoicu kao i broj invoica na koji se taj procenat odnosi.

    1. Dragi Slobodane,

      Nije potrebno da Upworku šaljete fakturu, ali je neophodno da je kreirate kako je opisano u tekstu zbog vaše evidencije.

    2. Dobar dan, hvala na korisnom tekstu i primeru.

      Imam par pitanja vezano za fakturu, da li je VAT Upworka obavezan i gde mogu da nadjem ovu informaciju? Šta je identifikacioni broj tj. na šta se odnosi? I da li na fakturi treba da postoji neka informacija o Payoneer nalogu?

      Hvala unapred.

      1. Draga Dano,

        Hvala vam na podršci, drago mi je da vam je ovaj tekst značio. Nadam se da će i moji odgovori rešiti ostale nedoumice. 🙂

        VAT nije obavezan element za ino klijente kao što je Upwork. Identifikacioni broj je obavezan element fakture koji je određen zakonom o računovodstvu, a koji upućuje na lice odgovorno za izdavanje faktura, o čemu deltaljnije možete pročitati ovde. Nije obavezno da postoji informacija o Payoneer nalogu, ali ukoliko želite možete navesti i taj broj računa npr. u napomeni.

  3. Postovana Sonja,

    Interesuje me da li je mesto prometa obavezan element fakture pausalca. Da li ce poreska praviti problem ukoliko se navede samo datum prometa?

    Hvala!

    1. Dragi Mirko,

      Zakon o porezu na dodatnu vrednost definiše obavezne elemente fakture (računa) i mesto prometa se nalazi među njima. Poreska uprava vam može praviti problem zbog toga, zato vam savetujemo da na fakturi navodte i mesto prometa.

      1. Hvala puno na odgovoru. Mozete li mi potvrditi da li bi racun bio ispravan sa sledecim elementima:
        Mesto i datum izdavanja racuna: Beograd, 15.07.2019.
        Datum prometa usluge: 15.07.2019.
        Mesto prometa usluge: Mountain View

  4. Draga Sonja,
    Pokušavam da pronađem odgovor na pitanje koji metod povlačenja novca sa Upworka se najviše isplati paušalcima, ali ne uspevam.
    Ukoliko krenemo da je zarađeni novac na Upworku je u dolarima, recimo da smo zaradili 100 dolara, imamo 3 moguća scenarija da taj novac povucemo:
    Scenario 1: Upwork – Wire transfer tj direktno na devizni business račun paušalca kod domaće banke (koji mora biti vezan za euro?)
    Upwork fee je ~30 dolara. Koliko se gubi prilikom konverzije dolar-euro? Da li banka uzima uzima proviziju i koliko?

    Scenario 2: Upwork – Pay Pall (business account) – devizni business račun paušalca kod domaće banke.
    Upwork fee, troškovi konverzije, posredovanja PayPalla, provizija banke?

    Scenarion 3: Upwork – Payoneer – devizni business račun paušalca kod domaće banke.
    Upwork fee, troškovi konverzije, posredovanja PayPalla, provizija banke?

    Koja od ove 3 opcije će nam na primeru od 100 dolara napravljenih na Upworku, nakon odbiojanja svih troškova, na kraju doneti najveći iznos na deviznom računu paušalca sa kojim možemo slobodno da raspolažemo?

    Hvala!

    1. Daga Majo,

      Verujem da niko neće moći da vam da pouzdan odgovor. Jako je nezahvalno konkretno reći koji metod vam je najisplatljiviji, s obzirom da svaka banka ima svoju politiku, bankarske i troškove provizija. Ono što je po našoj računici najisplatljiviji je da koristite opciju Upwork-Payoneer-banka, uz to ako koristite PAUSAl aplikaciju i povežete naloge (PAUSAL i Payoneer) dobijate posebne benefite i dodatne popuste.
      Imajte u vidu da možete otvoriti i USD račun u banci što vam možda može smanjiti troškove. Još jedna važna stvar o kojoj možete voditi računa je da novac koji vam legne na devizni račun morate konvertovati u RSD kako biste mogli da koristite za plaćanja u zemlji.

      1. Pozdrav, da li to znači kada se povuče novac sa payoneer/paypal -a i legne na devizni račun, ja ne mogu da podignem evre ili prebacim na lični devizni račun koji je recimo u istoj banci?

        1. Tako je, da biste raspolagali tim novcem morate ga konvertovati u dinare. Devizama možete da raspolažete samo u slučaju plaćanja zakupa ili za troškove službenog puta. Možete da u ovom članku pročitate kako da raspolažete novcem kao paušalac.

  5. Poštovana Sonja,

    Zanima me sledeći momenat.
    Kako poslujem sa komitentima iz instranstva, sve uplate se realizuju u USD preko PayPal-a. Moja Visa Business kartica, preko koje vršim povlačenje novca, je povezana sa sopstvenim podračunom, ali u EUR. Zanima me koji iznos (i u kojoj valuti) unosim u fakturu? Takođe, dešava se da jedan deo novca, ne tako veliki, ostaje na mom PayPal računu i nikad ne ulazi u Srbiju. Taj novac koristim za sitne kupovine na različitim ino-sajtovima. Da li je potrebno da redukujem iznos koji mi je zapravo uplaćen ili ne?

    Srdačan pozdrav,
    Bojan

    1. Dragi Bojane,

      Izdajete fakturu na iznos i u valuti u kojoj ste se dogovorili sa klijentom i koji vam on uplaćuje, bez obzira da li će vam taj novac ili njegov deo ostati na Paypal-u i da li će doći do konverzije. Dakle, ono po onom što dogovorite s klijentom, kreirate fakturu na osnovu koje bi on trebalo da izvrši uplatu. Stanje na računu može da se razlikuje od stanja u KPO knjizi, odnosno fakturama, što se uvek desi kada poslujete sa devizama. Bitno je da imate fakturu za svaki priliv koji ostvarite na svakom računu, a ako je taj priliv manji od iznosa na fakturi to je potpuno u redu.

  6. Pozdrav,

    Nov sam u priči sa radom sa inostranstvom, pa me jedna stvar interesuje.

    Ako primam novac na Payoneer, Paypal, ili UpWork nalog, to je sve potpuno legalno samom činjenicom da je sav taj priliv novca pokriven fakturama?

    Ili je potrebno u APR-u ili negde, pored mog poslovnog računa u domaćoj banci zavesti i te druge račune?

    Hvala

    1. Zdravo,

      Dovoljno je da je priliv pokriven fakturom. Poreska uprava može da traži proveru tih računa, ali se oni nigde dodatno ne prijavljuju.

  7. Postovani,

    moj software za izdavanje racuna ne prikazuje klijenta ukoliko ne navedem OIB br posto sam u Hrvatskoj. Zanima me imate li mozda detalje o kompaniji Upwork u tom smislu (Vat ili neki drugi identifikacijski broj). U poreznoj upravi mi je takoder receno da izdam racun samo na svotu koja je vidljiva i primljena direktno na racun jer Upwork uzima svoju proviziju prije isplate freelanceru. Drugi slucaj bi bio ukoliko smo zaprimili potpuni iznos pa ga moramo vracati upworku. Tako je u RH nadam se da je nekome pomoglo

    1. Draga Gabrijela,

      Nažalost mi nemamo tu informaciju o Upworku, možda je najbolje da taj podatak tražite od njihove podrške. Hvala na informacijama koje ste podelili s nama. 🙂

      1. Poštovana Sonja,

        Da li je i sa našom PU provereno kako posmatraju Upwork i koji tačno iznos treba da se fakturiše ili je ovaj stav zaključak na osnovu toga što se smatra da je provizija Upwork-a trošak paušalca?

        Srdačan pozdrav,
        Peđa

          1. Poštovana Sonja,

            Da li možete da pojasnite ovaj odgovor, čini mi se da je ostalo nejasno a na različitim mestima se mogu naći različita tumačenja.

            Dakle, da li je ispravno fakturisati puni iznos, koji uključuje i proviziju Upworka, ili treba fakturisati iznos koji leže na račun u banci (iznos umanjen za proviziju Upworka)?

            I da li je to na neki način potrvđeno od strane poreske uprave?

            Od dosta kolega preduzetnika sam čuo da fakturišu iznos koji leže na devizni račun a ne onaj koji je ugovoren sa klijentom kako piše u ovom članku.

            Hvala i pozdrav
            Damjan

          2. Dragi Damjane,

            Prema informacijama koje smo mi dobili iz Poreske uprave, potrebno je da fakturišete iznos koji dogovorite sa klijentom. PU u slučaju kontorle može proveravati i vaš Upwork nalog. Još uvek nema automatizovan sistem koji bi to upoređivao ili obaveštavao Poresku upravu da postoje odstupanja, ali to ne znači da se ne može kontrolisati.

  8. Mene zanima koje datume stavljamo za datume prometa/racuna kad povlacimo novac sa Upworka? Da li ja u tom slucaju fakturisem datum prometa onaj datum kada mi legne novac od klijenta na Upwork nalog, ili datum kada ja povucem taj novac na svoj Payoneer nalog? Ako pisem datum prometa i datum racuna isti kao onaj koji stoji na invoce-u koji izdaje sam Upwork? Ja konkretno radim sa klijentom preko ugovora na sat, sto znaci da njemu Upwork naplacuje na dve nedelje, ali bih ja podizala novac jednom messecno sto bi obuhvatilo dve uplate od klijenta. Ne znam da li onda moram da pravim dve odvojene fakture ili mogu obe te uplate da fakturisem kao jednu i koji onda datum prometa stavljam? Nadam se da nisam bila suvise konfuzna sa pitanjem 🙂

    1. Draga Marija,

      Ako u istom mesecu primate te dve uplate, možete napraviti jednu fakturu. Za datum navodite onaj koji je na Upwork fakturi, a ne kada se prevlači na Payoneer. Ukoliko znate kolika će biti mesečna faktura, možete staviti datum prve uplate, a ukoliko morate da sačekate drugu uplatu da biste znali iznos, možete staviti datum druge uplate.

  9. Poštovani,

    U ovom clanku ste naveli da je potrebno fakturisati i provizije koje uzimaju platforme, sto je potpuno razumljivo. Mene zanima da li znate kakva je situacija sa porezom koji platforme automatski odbijaju kada su u pitanju americki klijenti (tax withholding) ? Da li i taj porez ulazi i iznos koju trebamo fakturisati ili ne ?

    Hvala

    1. Dragi Aleksandre,
      Iz vašeg opisa deluje mi da je to takođe samo deo provizije koju platforma odbija od vašeg zarađenog iznosa, pa bih iz tog razloga rekla da i ovaj deo trebate fakturisati, odnosno ukupan iznos koji ste zaradili, a sve što je odbijeno od tog iznosa je vaš trošak.
      Pozdrav!

  10. Poštovani,

    Imam više različitih klijenata od kojih primam uplate direktno na PayPal. Da li je neophodno da te uplate povlačim na račun zasebno ili je pak moguće povući sve zbirno, recimo jednom mesečno? Kome u tom sličaju izdajem fakturu ukoliko zbirnu zaradu od recimo 3 različita klijenta povučem odjednom?

    Hvala unapred na odgovoru!

  11. Poštovani,
    U tekstu obradjujete kako se fakturišu usluge. Mene zanima koje elemente treba da ima faktura za prodati proizvod inostranim kupcima fizičkim licima ( Etsy, Amazon i sl.)? Da li je neophodno navesti način slanja ili izvoza pošto male proizvode većina prodavaca šalje preporučenim pismom kao poklon fizičkog lica drugom fizičkom licu. Postoji Postexport usluga Poste Srbije ali je neisplativa za proizvode male težine i vrednosti pa ljudi to retko koriste. Da li je u redu fakturu uraditi bez navodjenja kako je poslano? Da li PU zanima način slanja? Takodje da li je potrebno kao posebne stavke navoditi cenu naplaćene poštarine i Sales Tax koji ove platforme naplaćuju od kupaca iz pojedinih država a koji se prosleđuje tim državama a ne prodavcu? Ustvari je bitnije ako imaš stavku poštarine da li možeš da ne navedeš kako si poslao?
    Srdačan pozdrav,
    Sunčica

    1. Draga Suncice,
      Nismo upuceni u cene slanja i sve nacine, ali nije ispravno slati kao poklon fizickog lica, kako vi prodajete kao preduzetnik.
      Sto se tice vasih faktura, ako platforme naplacuju ove dodatne usluge a ne vi, onda ih ne trebate ni navoditi na fakturama.
      Pozdrav,

  12. Poštovani,

    Ukoliko Upwork ili neka druga slična platforma zahteva da popunite W-8BEN formular, da li ja kao preduzetnik u Srbiji treba da im pošaljem W-8BEN („For use by individuals“) ili W-8BEN-E („For use by entities“)?

  13. Postovana Sonja,

    Prvo hvala na clanku, mnogo mi je pomogao – posebno primer fakture. Medjutim, jedna stavka me zaista buni, a to je fakturisanje veceg iznosa od onog koji mi zapravo primamo. Ja bih razumela ovaj nacin fakturisanja u slucaju kada bi mi zaista dobijali pun iznos, od kog bismo zatim morali da vratimo, odnosno uplatimo Upworku njegov deo. Ali posto ovo nije slucaj i posto ta svota novca nama nikada nije bila dostupna, niti ce ikada biti dostupna, razmisljam o mogucem resenju za knjizenje istog, kako bismo dobili pravu vrednost koju ustvari prebacujemo na racun.

    Ono sto se realno desava kada se posluje preko Upworka:

    Iznos koji mi prebacujemo na racun uvek je umanjen za 10% do 20% od prvobitnog dogovorenog iznosa sa klijentom (UW uzima 20% na zarade do $1000 kada je u pitanju novi klijent, a 10% kada se predje iznos od $1000 sa odredjenim klijentom), sto je na vece cifre dosta velika razlika. Kada bismo uzeli zbirnu (mesecnu) cifru od $3000 kao primer, provizija u ovom slucaju bi bila izmedju $300 i $600. Pored toga ce postojati i dodatni troskovi vezani za ovaj iznos (bankarske provizije). Kako mogu da budem sigurna da ovolike razlike u ciframa nece izazvati sumnju? Kako opravdati gde je ovolika razlika nestala?

    Ramisljam o sledecem:

    Upwork funcionise tako sto za svaki posao pravi dve fakture: jednu za pun iznos ostvarenog prihoda i jednu za iznos provizije na ostvareni prihod – ove dve fakture su medjusobno povezane siframa.

    Interesuje me da li mogu da pravim fakture na sledeci nacin, odnosno da li bi ovaj nacin kreiranja faktura mogao biti ispravan:

    – Jednom mesecno bih kreirala zbirnu fakturu ka Upwork-u, kao sto je navedeno u Vasem clanku,
    – U jednoj tabeli bih navela sve usluge, odnodno poslove na kojima sam radila, sa zaradom u punom iznosu (bez oduzete provizije). Uz svaku stavku, odnosno posao, navela bih sifru fakture koja je navedena na fakturi koju je Upwrok kreirao, tako da ovo uvek moze da se poredi,
    – U posebnoj tabeli ispod navela bih sve rashode ka Upworku (negativne iznose), odnosno navela bih iznos provizije po ostvarenom prihodu, koji bi bio vezan za svaki od gorenavedenih poslova, takodje uz sifre koje su vezane za konkretno svaki iznos.
    – Na ovaj nacin bih dobila stvarni iznos koji prebacujem na racun i uz to bih imala pokrice za svaki iznos, jer ce svaki biti vezan za fakture/racunice vezane za svaki posao na Upworku.

    Hvala unapred na odgovoru!

    Srdacan pozdrav,
    Tajana

  14. Postovani,

    Hvala na odlicnom tekstu. Definitivno i dalje nastavlja da sluzi svrsi :).

    Skoro sam osnovao preduzetnicku radnju (pausalac) jer radim kao freelancer preko Upwork-a, pa me interesuje sledece:

    1. Kako da kreiram fakturu ka PayPal-u?
    Deo klijenata mi sada uplacuje novac direktno na PP, a vecina njih i nema firmu. Ja svakako na PP-u imam samo njihovu adresu i ime i prezime (nemam podatke o njihovoj firmi tipa pib, i sl.).

    2. Da li je bitno kada formiram fakturu da se ona poklapa sa novcem koji sam prebacio na racun firme ovde u Srbiji?
    Konkretno, ako mi se akumulira vise uplata na PP-u (npr. u toku meseca dobijem 5 uplata po 300$, to je ukupno 1500$), a ja prebacim na racun firme samo deo novaca, npr.1000$ (znaci 500$ ostaje na PP-u), da li na fakturi pisem 1000$ ili 1500$?

    3. Da li moram po zakonu da imam istaknutu tablu sa imenom firme (i ako da, sta mora biti napisano na noj i da li se placa neki porez na to)?

    4. Obzirom da su moji klijenti iz inostranstva, da li mogu da vodim racune/fakture elektronski?
    Ja svakako te racune/fakture ne saljem zaista klijentima (niti ih interesuje, niti im treba), nego cisto da mogu da pravdam sve ako nekada naidje neka inspekcija. Ja zaista zelim da odradim sve po propisima i ne zelim da se zamaram sa inspekcijom ili drzavom u globalu, ali dosta toga je slabo reseno, nejasno i na kraju nelogicno, pa eto, molim za savet kako bi ovo bilo najbolje da se resi.

    Hvala puno!

  15. Puno hvala na korisnim člancima i portalu,

    Hteo bih da pitam da li je potrebno potpisivati ugovor sa portalima poput Upwork, ukoliko imamo neku mesečnu zaradu od njih, odnosno klijenata koji nam oni obezbeđuju. Zarada nije fiksna ali manje više recimo nešto što bi zaradili svakog meseca.
    Kako bi taj ugovor trebao da izgleda. Da li možemo da tražimo od upworka da nam da neki ugovor koji mi inače „otkačimo“ na njihovoj stranici kada pristanemo na saradnju pa da to prilagodimo za pravna lica ili je možda već to što „otkačimo“ kod njih dovoljno?

    Puno hvala

  16. Postovani,

    Radim kao freelancer na Upworku, trenutno je moj Upwork nalog povezan sa mojim PayPall-om na koji primam uplate a zatim sa PayPall-a prebacujem novac na devizni racun u banci koji sam otvorio kao fizicko lice. Imam pausalnu agenciju i s obzirom da zelim da krenem ozbiljno da se bavim Upworkom moje pitanje je kako da novac sa Upworka legalno prebacim na svoj racun. Znam da treba da izdam fakturu prema Upworku zbog svoje evidencije, ali mi nije jasno da li na Upworku unosim devizni racun moje agencije na koji ce mi oni uplacivati novac, ili i dalje mogu da prebacim novac na PayPall pa na moji devizni racun koji sam otvorio kao fizicko lice? Jednostavnije pitanje, da li novac sa Upworka mora da zavrsi na devizni racun pausalne agencije ili mogu da ga prebacim na bilo koji devizni racun koji posedujem samo je bitno da iznos pravdam fakturom?

    1. Ako mogu ja da ti odgovorim 🙂

      Bitno je da je sve pokriveno fakturama i zavedeno u KPO. To da li će novac završiti na računu u našoj banci i kojim putem (Upwork – banka, Upwork – PP – banka, itd..), nije uopšte bitno. U krajnjem slučaju taj novac može i da ti ostane, recimo na UW ili PP, ali samo u slučaju da ćeš ga trošiti uplatama strancima (tipa imaš svoje neke „podizvoćače“ ili tako nešto).

      U slučaju da hoćeš da dođeš na kraju do „keša“, mora da završi na deviznom računu firme, tj da se konvertuje u dinare (jer jedino tako možeš da podigneš u našoj banci kao paušalac).

      Nadam se da sam pomogao 🙂

  17. Poštovana Sonja, ne znam da li je ovaj post i dalje aktivan, i da li ćete odgovoriti.
    Zanima me, mada kod nas u BiH još to nema, a pretpostavljam da će biti kao kod vas uskoro, pa da saznam na vreme – Pisanje fakture mi je jasno, ali kako poreska zna da je novac legao od UPwork-a kada nemaju uvid u moj PayPal račun, a kada novac stigne preko PayPala, banka mi kaže da jedino vide da je stiglo od PayPal. Štampanje ovih podataka sa mog PayPal na neki papir kao rešenje nije dobro, jer je podložno digitalnoj manipulaciji u kompjuteru, i sve to čini stvar neozbiljnom. Hvala Unapred, Zoran

  18. Postovanje,

    Da li je moguce povezati dinarski racun preduzetnicke firme sa bizns paypall nalogom i tako povlaciti uplate sa upworka? Tako da se zaobidje devizni racun firme i umesto njega, paypall koristi kao virtuelni devizni racun. Dakle, upwork -> Paypall -> Dinarski racun firme, da li je ovo legalno i izvodljivo?

    Pozdrav

  19. Poštovani,
    Novac sa Upworka sam prebacio na Payoneer(moj lični individual payoneer account), potom ga ne povlačim na devizni račun poslovne banke već direktono koristim sa Payoneer karticom, ili podižem sredstva sa bankomata. Ukoliko imam fakturu izdatu(Paušalac preduzetnik) za taj novac, da li je ovo u redu ili ipak moram prebaciti na račun poslovne banke pa tek onda dalje raspolagati novcem?
    Hvala

  20. Postovana Sonja,

    hvala najpre na ovoliko odgovora na razna pitanja svih nas, very much appreciated 🙂
    Dobila sam posao preko upworka za koji mi se isplati da otvorim pausalnu agenciju. U tom slucaju bih se rado pretplatila na vasu aplikaciju, samo mi treba jedna informacija. Isplata na upworku bi bila svake nedelje, recimo petkom. Novac bih povlacila wire transferom
    Dva kratka pitanja:

    – Da li mogu u toku jednog meseca da napravim 4 fakture za svaku nedelju, a da novac povucem samo jednom, na primer na kraju meseca? To bi se onda na bankovnom deviznom racunu videlo svakog meseca kao jedna uplata, ali bih ja imala po 4 ili 5 faktura svakog meseca u svojoj KPO knjizi.

    – Negde procitah da mogu da stavim ime klijenta na fakturu, jer je ipak klijent originalni izvor novca koji mene placa, a ne upwork. Vi preporucujete upwork. Meni je iskreno i jedno i drugo logicno. Ima li jasnog odgovora vezano za upwork, ko se stavlja na fakturu?

  21. Pozdrav,

    Da li kao preduzetnik koji nije paušalac već sa isplatom sopstvene zarade, isto fakturišem pun iznos odrađenog posla? Da li se i u tom slučaju vodi evidencija kolika je provizija upwokra i kako to funkcioniše? Da li je problem ako mi na račun legne manji iznos nego što je fakturisan iz razloga što je deo otišao na proviziju?
    Dakle, ako sam zaradila 450$ – upworku uzme svojih 20% i ostavi 405 – to znači da fakturišem 450? Pa zatim wiretransfer uzme još 30$. To je baš velika razlika na računu, jel to sigurno u redu da bude tako?

    Hvala vam na odgovoru, oprostite malo je stresna tema :).

  22. Pozdrav Sonja,
    Ukoliko možete, odvojite malo vremena vezano za način prikazivanja iznosa na fakturama (ovo je zaista važno za nas preduzetnike, pašualce, koji računamo prihod u nameri da ne pređemo limit od 6.000.000 rsd)… Ima više pitanja na ovu temu na koja niste odgovorili, a na internetu se od drugih knjigovođa nailazi na oprečne odgovore, što je kod nas stvorilo baš veliku zabunu. Ja zaista više ne znam ni gde da pronađem pravi odgovor, ni kome da se obratim.
    Čini mi se nerealno da na recimo zarađenih $1000 na Upworku, mi pišemo u fakturama i KPO knjizi $1200, iz razloga što tih $200 nikada nama nije bilo raspoloživo, mi nismo mogli tim novcem da raspolažemo, upravljamo, te onda mi odlučimo kada i kako da platimo troškove. Upwork je automatski oduzeo taj iznos i nama ostavio na raspolaganju $1000. Svi kasniji troškovi vezani za transakcije jesu naši troškovi, te je to jasno – mi odlučujemo da li ćemo novac povući direktno na račun banke, na PayPal pa zatim na račun banke ili na neki sasvim drugi način, te troškovi transakcija mi je jasno da spadaju u naš trošak i da je smisleno prikazati ih na fakturi.

    Postoji još mnogo platformi preko kojih možemo poslovati. Recimo Shutterstock – ukoliko prodajemo recimo svoje autorske fotografije preko Shuttera, početni nivo zarade je svega 16% od prodajne cene, odnosno fee koji uzme Shutter je 84%. Složićete se da je to nekako potpuno nerealno, da mi predstavljamo iznos koji je daleko viši na fakturama od iznosa kojim smo realno mogli da raspolažemo.

    Beatport recimo, jedna od najvećih platformi za prodaju muzike uzima 50% fee-a, tako da bi naš realni prihod bio tačno duplo manji od iznosa koji je prikazan na fakturi, a limit od 6.000.000 godišnje bi bio manje od 3.000.000 godišnje.

    Vrlo nelogično. Zaista ne znam kako bih ovo mogla da razjasnim, sa kime, u kojoj instituciji. Mislim da je ovo jako važno i da svi moramo imati vrlo jasan i transparentan odgovor po ovom pitanju.

    Hvala najlepše!

  23. Pozdrav za Paušal,
    hvala vam za sve info.

    Jedno pitanje doduše,
    Ako kreiramo fakture koje su prema upworku to suštinski može da znači da „radimo za jednog klijenta“.
    Kako se to odnosi na test samostalnosti preduzetnika?

  24. Molim Vas odgovorite na pitanje koje je postavio Ilija:
    „Jedno pitanje doduše,
    Ako kreiramo fakture koje su prema upworku to suštinski može da znači da „radimo za jednog klijenta“.
    Kako se to odnosi na test samostalnosti preduzetnika?“
    Hvala

  25. Pozdrav za Paušal.

    Da li se kod kreiranja inostrane fakture za priliv iz inostranstva preko Paypall-a unosi broj viza biznis kartice ili se unosi broj deviznog računa paušalne radnje?
    Šta je od pomenutih predloga ispravnije?

    Hvala

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *