Niste plaćali porez i doprinose? Platite na rate uz reprogram!

Last Updated: mart 12, 2025By

Reprogram je mera kojom se omogućava poreskim obveznicima, da zaostale obaveze izmire na rate. Ako iz nekog razloga niste bili u mogućnosti da platite porez i doprinose, zbog čega su nastali dugovi i kamate, možete izbeći gomilanje dugovanja podnošenjem Zahteva za reprogram.

Poreska opomena 

Ukoliko propustite da platite svoje obaveze, prva mera Poreske uprave je slanje Poreske opomene. Ukoliko u roku da 5 dana ne platite obaveze, započinje se prinudna naplata. Međutim, ovde imate i drugu mogućnost, a to je da u istom roku podnesete Zahtev za odlaganje plaćanja duga.

Uslovi za reprogram

Poreska uprava može da odloži plaćanje dugovnog poreza ukoliko:

  • ono za poreznika predstavlja neprimereno veliko opterećenje
  • mu nanosi bitnu ekonomsku štetu. 

Preduzetnicima se odobrava odloženo plaćanje ukoliko dug iznosi namanje 5% od ukupnog godišnjeg prihoda. 

Ukoliko preduzetnik ne ispunjava uslove, može ponuditi neopozivu bankarsku garanciju. Vrednost garancije mora da pokriva dugovanje. To može biti osnov Poreskoj upravi da odobri Zahtev. 

Šta je potrebno da znate?

Nekoliko važnih informacija je važno da imate na umu prilikom podnošenja Zahteva.

  • Pre nego što podnesete zahtev za reprogram, proverite svoje stanje u Poreskoj upravi. Ukoliko postoji pretplata na nekom od računa, bez obzira na to koji iznos je u pitanju, morate najpre podneti zahtev za preknjiženje. Tek kada na računima ne postoji višak, Poreska uprava može pristupiti obradi zahteva za reprogram.
  • Ukoliko je dug koji imate veći od 1.500.000 dinara, morate dati sredstvo obezbeđenja, odnosno garanciju da ćete redovno plaćati. To može biti hipoteka na nepokretnosti, zalog na pokretnim stvarima, bankarska garancija…
  • Prilikom podnošenja zahteva navodite na koliko mesečnih rata želite da platite dug, ali imajte u vidu da je maksimalan broj 60.
  • Da biste ostvarili pravo na odlaganje poreskog duga morate izmiriti sve tekuće obaveze, odnosno sve obaveze nastale u toku godine kada podnosite zahtev.

Šta se dešava posle podnošenja zahteva?

Kada Poreska uprava odobri reprogram, doneće rešenje po kome ćete plaćati rate i u kom će biti naznačeno koliko je potrebno da platite, na koji račun, sa kojim pozivom na broj i do kog datuma. 

Nakon što uđete u proces reprograma potrebno je da redovno izmirujete tekuće obaveze (do 15. u mesecu) i obaveze određene rešenjem o reprogramu. 

Prema Zakonu o poreskom postupku i poreskoj administraciji (član 76), dokle god redovno izmirujete rate i obaveze otpisuje se 50% kamate na taj dug.

U slučaju da ne izmirujete tekuće obaveze i obaveze po reprogramu, Poreska uprava može poništiti rešenje (izbaciti vas iz reprograma). Tada će se vršiti naplatia dugovanja u postupku prinudne naplate ili iz sredstava obezbeđenja. U ovom slučaju nemate pravo da ponovo podnesete zahtev za odlaganje plaćanja istog duga. 

Primer Zahteva za reprogram možete preuzeti sa sajta Poreske uprave, ali vam savetujem da ipak posetite svoju Poresku upravu koja će vam onda dati dokumentaciju koju je potrebno da potpišete, jer često svaka uprava ima dokument različitog izgleda.

 

Možda će vas zanimati:
Upis staža kod preduzetnika

Loading...

36 komentara

  1. Milos avgust 31, 2023 at 10:11 pm - Reply

    Poštovani, možda treba napomenuti da se podnošenjem zahteva za odlaganje plaćanja duga posle prijema opomene više praktično ne može izbeći prinudna naplata usled novih izmena zakona, tj podnošenje zahteva pre isteka roka od 5 dana više ne odlaže početak prinudne naplate po isteku roka iz opomene.

    • Pausal septembar 1, 2023 at 8:06 am - Reply

      Poštovani Miloše,

      U pravu ste. Naveli smo u tekstu, ali ne tako direktno :)

      Kopiramo tekst sa bloga:
      U slučaju da ne izmirujete tekuće obaveze i obaveze po reprogramu, Poreska uprava može poništiti rešenje (izbaciti vas iz reprograma). Tada će se vršiti naplata dugovanja u postupku prinudne naplate ili iz sredstava obezbeđenja. U ovom slučaju nemate pravo da ponovo podnesete zahtev za odlaganje plaćanja istog duga.

      Hvala na isticanju bitnih informacija ?

      Lep pozdrav,

  2. Ana septembar 1, 2023 at 12:42 pm - Reply

    Poštovani,
    Šta se dešava nakon što isplatimo sve rate reprograma, koji su dalji koraci? Napomenula bih da sam bila u pretplati neki veći iznos, ne znam da li to vraćaju

    • Pausal septembar 4, 2023 at 9:28 am - Reply

      Postovana,

      Nakon isplata svih rata reprograma, proverite stanje da biste bili sigurni da su izmirene sve obaveze.

      Ukoliko ste isplatili rate ranije, sacekajte da prodje i rok za placanje poslednje rate da bi sva zaduzenja bila vidljiva na stanju.
      Ako i nakon toga postoji pretplata, mozete podneti zahtev za povrat sredstava.
      https://blog.pausal.rs/podnesite-zahtev-za-povracaj-vratite-vise-uplacena-sredstva/

      Lep pozdrav,

      • Aleksandar januar 15, 2025 at 10:58 pm - Reply

        Poštovani,
        Izostavio sam ukupno 9 meseci za period od 4 godine. U godini 2023 sam uplaćivao 9 meseci. Kada sam tražio uverenje o izmirenom porezu poreska uprava na sajtu tvrdi da nisam tu godinu plaćao i još su mi dodali kamatu.A jesam imam uplatnice. Koji su sledeći koraci?

        • Pausal januar 16, 2025 at 10:00 am - Reply

          Trebalo bi proveriti uplate i zaduženja, da sve proveri gde je nastao problem. Možda ste grškom uplaćivali na pogrešan poziv na broj pa se zato ne vide uplate, a možda postoji i neka greška u zaduživanju poreske. Možete se javiti na office@pausal.rs ako hoćete da analiziramo stanje i kontaktiramo inspektora.

  3. Dejan septembar 7, 2023 at 5:07 pm - Reply

    Da li je moguće ovlastiti drugu osobu da preda zahtev za reprogram

    • Pausal septembar 8, 2023 at 10:28 am - Reply

      Da, možete ovlastiti drugu osobu da preda zahtev za reprogram.

  4. Vesna Šćepanović septembar 12, 2023 at 12:12 pm - Reply

    Interesuju me da li kada si u blokadi može da se radi reprogramu duga.

    • Pausal septembar 14, 2023 at 9:15 am - Reply

      Ukoliko je račun blokiran zbog dugovanja trebalo bi da možete da podnesete zahtev za reporgram, ali bismo vam svakako preporučili da se prvo čujete sa svojim inspektorom u vezi podnosenja zahetva. Ako vam je potrebna pomoć javite se na office@pausal.rs

  5. Nevena oktobar 3, 2023 at 7:39 am - Reply

    Poštovani,
    Kakva je situacija sa dugovanim doprinosima za PIO kada je dobijen reprogram? Da li ti meseci ulaze u radni staž ili ih je i pored reprograma potrebno platiti?

    • Pausal oktobar 4, 2023 at 1:54 pm - Reply

      Poštovani,

      U obračun ulaze svi doprinosi koji su plaćeni, kada izmirite obaveze prema reprogramu sigurno će biti uračunati, ali će verovatno biti potrebno da podnesete zahtev za upis staža u PIO fondu.

  6. Vesna januar 13, 2024 at 7:52 am - Reply

    Poštovani,
    molim Vas da objasnite kako se računa referetna kamatna stopa Narodne banke Srbije na ratu za reprogram. Jer ako se uplati samo ukupna rata koju su vam odredili onda ste u minusu na koji vam ide kamata. Pozdrav

    • Pausal januar 16, 2024 at 11:16 am - Reply

      Draga Vesna,

      Savetovali bismo vam da se obratite nadležnoj filijali poreske uprave, ne postoji zvanični kalkulator na koji bismo mogli da vas uputimo. Možete videti na izvodima stanja iz poreske uprave okviran iznos, obično je sličan svakog meseca, pa možete uplaćivati nešto iznad tog iznosa.

  7. Dragana april 16, 2024 at 9:26 pm - Reply

    Poštovani, sa 15.martom 2024.godine je izvršena uplata svih rata za reprogram. Pri odlasku u poresku upravu aprila iste godine dobila sam obaveštenje da rate od nove godine nisu prošle. Priložila sađ sve uplatnice i urađeno je preknjiženje jer poziv na broj je prebačen na JMBG. Nikakvo obaveštenje nismo dobili o promeni, niti sam znala da je to moguće. Nakon preknjiženja mi kažu da sam ioak ispala iz reprograma jer imam dug od 416 dinara. Uplaćivane su fiksne rate, određenoh iznosa sa malim povećanjem (oko 10 dinara).
    Rečeno mi je da svratim za 15 dana kako bi videli šta dalje? Da li je moguće da će sav uplaćeni novac „propasti“ jer nisam obaveštena niti opomenuta da sam „ispala“ iz reprograma. U isto vreme je još jedan klijent dobio obaveštenje da je „ispao“ zbog duga od 0,40 dinara.

    • Pausal maj 17, 2024 at 8:49 am - Reply

      Poštovana Dragana,

      Zamolićemo vas da nam se javite na office@pausal.rs kako bi vam kolege poslale više informacija.

      Pozdrav

  8. Marija jun 27, 2024 at 8:41 am - Reply

    Dobar dan.
    Zamolila bih za pomoc
    Imam dugovanje za porez i doprinos,pausalno sam oporezivana
    Firmu sam zatvorila pre 10 god a sada bih ponovo pokrenula cak sam i dobila pravo na subvencije
    Medjutim ako otvorim pokrenuce se i naplata
    Ja zelim da izmirim dugovanja ali je sada kamata 6 puta veca od glavnice
    Da napomenem da sama cuvam dete i da sam bila korisnik socijalne pomoci
    Kako nesto da platim ako ne smem da otvorim i samim tim ne mogu da radim i zaradim?
    Sta sa tolikom kamatom?
    Da li postoji neka zastarelost,neki veci otpis kamate?
    Kako placati i toliku sumu a i imati za zivot deteta i licnih potreba
    Mnogo pitanja,mnogo nejasnoca,mnogo nepovoljnosti

    • Pausal jul 2, 2024 at 11:12 am - Reply

      Draga Marija,

      Postoji mogućnost da Vam zbog dugovanja bude oduzet PIB, zato bi bilo dobro da dugovanja izmirite. Postoji zastarevanje duga za porez u roku od 10 godina ukoliko nije postojalo potraživanje od poreske uprave, ali obaveze za doprinose ne zastarevaju. Predlažemo da se javite svom poreskom inspektoru i eventualno uđete u proces reprograma kako bi Vam se otpisao deo duga i kako biste isplatili dugovanje na rate. Nadamo se da smo pomogli.

      Lep pozdrav,
      Vaš Pausal tim

  9. Miloš jul 14, 2024 at 10:42 am - Reply

    Poštovani,
    Sjajan tekst, svaka Vam čast. Imamo jedno pitanje. Da li je moguće zatvoriti firmu nakon odobrenja reprograma duga za doprinose? Dug je oko 250.000,00. Hvala mnogo

    • Pausal jul 15, 2024 at 9:04 am - Reply

      Zdravo, Miloše,

      U tom slučaju možete da zamrznete firmu, ali ako želite da je zatvorite, onda je potrebno da isplatite reprogram duga pre toga.

      Pozdrav,
      Pausal tim

  10. Jelena septembar 19, 2024 at 11:44 pm - Reply

    Poštovani,
    2016 sam već imala jedan reprogram iz kog sam ispala.radnja je trenutno na mirovanju i nameravam da je ugasim nakon isplate duga.
    Kakve su šanse za još jedan reprogram?
    Unapred hvala!

    • Pausal septembar 20, 2024 at 9:33 am - Reply

      Draga Jelena,
      Ako je u pitanju reprogram za isti dug, najverovatnije vam neće biti odobren, ali možete proveriti sa svojim inspektorom pre podnođenja zahteva.

  11. Sandra oktobar 29, 2024 at 7:51 pm - Reply

    Poštovanje, kada neko uđe u reprogram, da li su rate mesečne ili kvartalne? Hvala puno

    • Pausal oktobar 30, 2024 at 11:26 am - Reply

      Rate za reprogram su mesečne.

      • Zivko stankovic novembar 3, 2024 at 3:50 pm - Reply

        Da li u reprogram.ako uplatim više za mesec dana pokrivam primera radi sledeći mesec ako uplatim 10000 din a rata mi je 2000 dinara

        • Pausal novembar 28, 2024 at 9:33 am - Reply

          Da, stajaće na stanju kao pretplata dok se ne zaduži rata reprograma.

  12. Marija novembar 7, 2024 at 10:24 am - Reply

    Treba da podnesem zahtev za reprogram ali traze mi da predhodno platim neku taksu. Nigde ne mogu da nadjem iznos takse i kako da je uplatim.

    • Pausal novembar 28, 2024 at 9:32 am - Reply

      Najbolje je da tražite od Poreske uprave podatke za uplatu, jer se razlikuju.

  13. Aleksandar novembar 26, 2024 at 7:00 am - Reply

    Da li je oglaganje placanja poreskog duga isto sto i repogram?
    Bio sam ispao iz reprograma,u medjuvremenu,dug je porastao.potreban mi je vremenski period da prevazidjem krizu?
    Citao sam da postoji odlaganje placanja na neki period,kad je radnja u teskoj finansijskoj situaciji?

    • Pausal novembar 26, 2024 at 11:08 am - Reply

      Zahtev za odlaganje poreskog duga je reprogram. Odlaganjem plaćanja bez odobrenja Poreske uprave se gomilaju dugovi i kamata.
      Ukoliko ste ispali iz reprograma, ne bi trebalo da možete da ga dobijete ponovo za isti dug. Svakako bismo savetovali da razgovarate sa poreskim inspektorom.

  14. Slobodan Radisavljević januar 13, 2025 at 6:12 pm - Reply

    poštovani,
    dobio sam opomenu za poreski dug za oruzje danas , moze li se zahtev za plaćanje na rate podneti mailom? ili platiti nekoj agenciji da to uaradi u moje ime?

    • Pausal januar 14, 2025 at 2:27 pm - Reply

      Nismo stručni za porez za oružje, pa ne bismo mogli da vas savetujemo.

  15. Milena januar 30, 2025 at 3:27 pm - Reply

    Poštovani,

    Februara meseca prošle godine ušla sam u reprogram poreskog duga za preduzetničku radnju. Dug je sada plaćen. Šta su naredni koraci za zatvaranje firme?
    Takođe, više nemam pristup adresi na kojoj je registrovana preduzetnička radnja, a oni nemaju komunikaciju preko mejla, ne znam na koji način da vršim komunikaciju sa njima. Firma je stopirana 2017. godine, a oni vrvt i dalje šalju na tu adresu.

    • Pausal januar 31, 2025 at 2:36 pm - Reply

      Možete da nastavite proceduru gašenja, uzimate uverenja iz Poreske uprave i Lokalne samouprave, sve radite lično ako vam je problem komunikacija sa poreskom upravom.

  16. Zeljko maj 27, 2025 at 2:09 am - Reply

    Potovani,
    Zanima me ako se udje u reprogram za vracanje preskog duga da li odma po stupanju moze da se produzi zdravstvena knjizica ili tek kad se otplati dug? Hvala

    • Pausal maj 27, 2025 at 11:36 am - Reply

      Ćao 😊 S obzirom na to da ti se po stanju u Poreskoj upravi neće beležiti dug tokom otplate reprograma, naš savet je da se direktno obratiš nadležnom RFZO-u kako bi proverila da li možeš da overiš zdravstvenu knjižicu u tom slučaju. Tu smo ako zatreba još nešto!

Leave A Comment